-Thomas-

Swissvax Cleaner Fluid Professional

hva slags type pad brukes til denne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mjuk pad. Eg brukte blå uber når eg brukte denne. Grønn uber fungerer sikkert fint og. Eller svart scholl.

Eg brukte sopass mjuk pad fordi eg skulle berre få opp blankheiten. Var null hologrammer eller swirs som eg skulle få vekk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare lurer, bruker du SV CF som siste steg i korrigeringen istedenfor f.eks S30 eller S40? bare at det ikke er slipemidler i CF? eller kjører du først med S30/40, så CF så vask og voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CFP er vist ganske lik S40. S30 har nok litt meir slipemidler.

Eg har brukt CFP 1 gang. Da vasket eg bilen før CFP. CFP er jo laget for å gi bedre heft for voksen, so det er ikkje nødvendigt å vaske etter den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CFP er jo laget for å gi bedre heft for voksen

Dette har dessverre blitt en ganske vanlig misforståelse.

CF Regular er en kjemisk rens, som på UBEHANDLET bil renser lakken, tilfører oljer til tørr lakk og gir en bedre forutsetning for voks.

CFP gjør det samme, men inneholder også slipemidler. CFP er forøvrig ellers lik Scholl S40.

Ingen av disse gjør noe magisk med lakk-overflaten som gjør at voksen hefter bedre, enn det noen andre (finere) polisher gjør.

CF Regular syns jeg forøvrig er grei å bruke for hånd, men siden jeg har maskin velger jeg som oftest å bruke S30+ eller S40.

På de fleste normale lakktyper er det umulig å se forskjell på finishen på S40 og S30+, så S40 har hos meg blitt degradert til å være holofjerner på sykt myk lakk.

Edit:

For å svare konkret på topic: Jeg bruker CFP/S40 på hvit eller blå Lake Country CCS, eller blå eller grønn Über.

Har prøvd den på orange scholl også, men da virker det som om pad'en kan bli litt vel grov, og at pad'en gjør mer jobb enn polishen. Kjører da helst S30+ med veldig lite press.

DA kan du bruke alle disse kombinasjoner uten at det blir noe problem, på de fleste lakktyper.

Endret av Knutis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dette har dessverre blitt en ganske vanlig misforståelse. CF Regular er en kjemisk rens, som på UBEHANDLET bil renser lakken, tilfører oljer til tørr lakk og gir en bedre forutsetning for voks. CFP gjør det samme, men inneholder også slipemidler. CFP er forøvrig ellers lik Scholl S40. Ingen av disse gjør noe magisk med lakk-overflaten som gjør at voksen hefter bedre, enn det noen andre (finere) polisher gjør. CF Regular syns jeg forøvrig er grei å bruke for hånd, men siden jeg har maskin velger jeg som oftest å bruke S30+ eller S40. På de fleste normale lakktyper er det umulig å se forskjell på finishen på S40 og S30+, så S40 har hos meg blitt degradert til å være holofjerner på sykt myk lakk. Edit: For å svare konkret på topic: Jeg bruker CFP/S40 på hvit eller blå Lake Country CCS, eller blå eller grønn Über. Har prøvd den på orange scholl også, men da virker det som om pad'en kan bli litt vel grov, og at pad'en gjør mer jobb enn polishen. Kjører da helst S30+ med veldig lite press. På DA kan du bruke alle disse kombinasjoner uten at det blir noe problem, på de fleste lakktyper.

beklager, litt OT igjen: okei, så da er det ikke nødvendig med CFP etter du har kjørt med feks S30 eller S40? bare wipedown og så sealer + voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Korrekt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive