Dr_S

Forslag til hvordan få polert SS lakk til å holde?

Har ved et par anledninger polert opp en klassiker, Ford Capri, med SS lakk. Har bruk DA og UC, samt lagt voks etterpå. Dette virker lite holdbart, etter få uker ser man at lakken er blass igjen og ikke like rød. Hva bør jeg gjøre? Bruke sealer i tillegg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første tanke er at den ikke er korrigert nok til at det oksiderte har forsvunnet, men at det har blitt maskert av oljer i UC-en og etter en stund er disse vasket bort/tørket opp og du står tilbake med det du ikke klarte å få bort med UC.

Brukte du skikkelig wipedown etter UC? Selv fikk jeg en bra aha-opplevelse når jeg testa 3M kontrollspray.

Edit: der klarte jeg å lage dagens lengste setning. Jeg gremmes :shocking2:

Endret av kenset
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tipper komboen du har brukt er for snill, og at du fjerner for lite død lakk. Eventuelt at oljene UC har tilført også "maskerer" lakkens egentlige tilstand.

Rød SS vil på sikt bli blasst igjen uansett hva du gjør, sålenge den ikke poleres relativt hyppig.

SS har jeg foretrukket ull pga den ikke fylles så fort av døde pigmenter, samt at den tar greit med lakk uten at du må kjøre knallhardt med maskinen og omtrent voldta alle paneler.

Edit: kenset kom litt før meg gitt.

Endret av Knutis
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med Kenset her. Jeg brukte sealer på en Ford probe med ss lakk... og den er fortsatt rød og fin etter 3-4 mnd..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte ikke wipedown nei, men måtte vaske paden masse etter hvert eneste panel for rødfarge, så virker rart at ikke det oksiderte ble tatt... Den paden er ennå rød og får den ikke ren ;) Bilen beader som juling da, så beskyttelsen er intakt ihvertfall..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SS lakk må man som regel ta en del ekstra når man tror man har tatt all den døde lakken. Den oksiderte biten går ofte dypt ned i lakken og blir blass igjen når oljene har trukket ut fra lakken igjen. Har opplevd det selv et par ganger. Grundig wipedown er viktig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På den SS røde carinaen til kvinnfolket kjørte jeg knallhardt på med ull og s3, selv om det ble ett hologram-mareritt som måtte litt til for å rydde opp i så var det verdt det, la to lag JetSeal og ett lag DoDo BVP, holder seg meget blank og fin ennå, poleringa ble utført i januar..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive