Gå til innhold

Alternativ plassering av Autopass bombrikke

Recommended Posts

Skrevet

Leste dette med interesse, da det var med stor motvilje jeg monterte denne vakre hvite brikka på frontruta. Ikke lækkert nei.

På SAAB 9-3'en min har jeg, i mangel på noe som kan kalles stereoanlegg, ikke fått utdelt en høyttaler i senter av "dæsjbordet". Ledig plass til brikka! :) Men det viser seg at den muligens er litt kilen på plassering og retning den brikka (?)

Jeg slang den først bare nedi med tanke på at den ikke skulle rakle, da ble den liggende med "feil side ut", altså med teipen ned på sett og vis. Ikke noe lys ved passering. Roterte den nitti grader og la den litt høyere (men fortsatt feil vei) Fortsatt ikke noe lys ved passering. Prøvde så og snu den, sånn at den lå med teipen mot kameraet, og DA fikk jeg grønnt lys!

Go figure?

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Jeg fikk grønt lys i bomringen i 7 måneder uten å ha brikke i bilen i det hele tatt. Det beste var at da regningen omsider kom (lenge etter at jeg hadde blitt kunde og fått brikke), så fikk jeg pinadø rabatterte passeringer for hele perioden.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

På Mx5 funker det strålende å plassere den under "kåpa" til speedometer clusteret.

Ute av syne, ute av sinn (helt til fakturaen dukker opp en gang i måneden...)

-n

Skrevet

Jeg har en 2010 mod v70 og har plassert Autopassbrikka under det sorte plastdekselet ved vindusviskerne, under frontruta. Rett i nærheten av hovedsylinderen. Mener jeg tok av begge de to delene av batteridekselet for å komme til. Det er en liten rund luke rett over der jeg har festa den men den er for liten til å komme godt nok til. Mener jeg festa den med noe velcro-tape for å kunne ta den av uten å ødelegge den medfølgende dobbeltsidige tapen. Den funker ihvertfall hver gang og er beskytta for støv osv. Mulig jeg tar den av ved første stor-service når de evt skal bytte bremsevæske for å unngå søl (tror jeg festa den i bakkant eller forkant av bremsevæskebeholderen). Hva gjør man ikke for å unngå den stygge brikka i frontruta!

• 3 years later...
Skrevet (endret)

jeg prøver å montere brikken sjult inne i bilen ved å demontere brikken med Svært dårlig hell :P

jeg demonterte og tokk ut delene å prøvde å bruke den som normalt uten plast deksel.

Men ser ut til at de har lakt opp til at den MÅ vere montert for at den skal funere optimalt det er hovedkortet å en metallring som er delene jeg har prøvd å få til å fungere etter jeg demonterte brikken.

her er bilder fra kaos prosjektet ^^

noen som vet hvordan jeg burde montere dette så det fungerer ( kan vere jeg må ha ny brikke ettersom brikken mettal sirklen er lit øderlakt)

BEKLAGER BILDENE

https://drive.google.com/open?id=0B68-P51lDibIVm5nbTVtck95MFU&authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0B68-P51lDibIaDU2SHFRWko4U28&authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0B68-P51lDibIUnJNWVpiMVByOUk&authuser=0

https://drive.google.com/open?id=0B68-P51lDibIUDFsaUVYUGcyRU0&authuser=0

Endret av Qreed213
sandera
Skrevet

Mulig det er derfor du beklager, men jeg ser ingen bilder!

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Skrevet (endret)

Du må endre tillatelsen på kontoen din for at vi skal se bildene.

Om brikken er halvgammel mener jeg det er en liten tapp på "holderen" som igjen trykker inn en liten bryter inne i selve brikken. Ser det relativt enkelt. De aller nyeste blir bare levert med borrelås, så de vet jeg ikke om har en slik funksjon.

Endret av awt

- 07 Opel Astra 1.4 - 15 BMW X4 30d -

Min garasje - Mine biler

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår