bjooern

Megs Ultimate + DA på nyere bi

Hei

Jeg har nå gått til innkjøp av en DA maskin fra Clas Ohlson og megs Ultimate polish.

BIl jeg har planer om å ta har en del swirls etc, men glansen i lakken er egentlig ikke ille. Så det jeg lurte på var om Ultimate vil få opp glansen eller er den ikke fin nok?

I tilegg så lurte jeg på hva som er ok å bruke til inspeksjon etter polering, har sufex HD.

Denne må vel vaskes av om jeg bruker den?

Må alltid polishen vaskes av før jeg smører på voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ultimate polish er mer enn fin nok til å få super glans. Det er ultimate compound også. UP ble vel egentlig utviklet for å være et oppfølgings-steg til UC der dette var nødvendig.

Du bør alltid inspisere MENS du jobber, etter hvert panel du er ferdig med. Så slipper man å gjøre hele jobben om igjen om det ikke blir bra. Da bruker man ikke surfex som er en avfetting, men et wipedown produkt. Man kan også bruke IPA som er isopropanol blandet 50:50 med vann.

Polishen vaskes ikke av, den tørkes av med microfiber kluten. Man jobber med maskinen på små områder om gangen og tørker av polishen hver gang man er ferdig med et område. Så sjekker man med lykt/lamper om resultatet er bra nok på dette området, og går på på nytt med ny polish hvis man ikke er fornøyd :)

Det kan hende du skulle hatt UC som første steg for å få fjernet noe riper hvis du ikke har veldig myk lakk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Jeg har nå gått til innkjøp av en DA maskin fra Clas Ohlson og megs Ultimate polish.

BIl jeg har planer om å ta har en del swirls etc, men glansen i lakken er egentlig ikke ille. Så det jeg lurte på var om Ultimate vil få opp glansen eller er den ikke fin nok?

I tilegg så lurte jeg på hva som er ok å bruke til inspeksjon etter polering, har sufex HD.

Denne må vel vaskes av om jeg bruker den?

Må alltid polishen vaskes av før jeg smører på voks?

Når du sier Ultimate polish, mener du da ultimate compound? :) Jeg har personelig ikke testet den, men jeg har lest om andre som har brukt den. Den vil nok få opp glansen litt samtidig som den tar swirls :)

Til inspeksjon eller wipedown bruker iallefall jeg Scholl Concepts CF02 :) Syntes denne funker fint.. Men finnes mange andre også.

Man bør alltid ta en wipedown etter man har kjørt produkter med en del oljer i.. Det kan skjule seg en del under oljen ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mente Ultimate Compound :)

Da skal jeg gå til innkjøp av isopropanol før helga.

Etter wipedown og det er godkjent, kreves det da noe mer før voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nope.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mente Ultimate Compound :)

Da skal jeg gå til innkjøp av isopropanol før helga.

Etter wipedown og det er godkjent, kreves det da noe mer før voks?

Bare sjekk godt over panelene etter wipedown med f.eks ledlykt fra fleire vinkler og avstander. Ser det bra ut, kjør på med voks og gjør naboen sjalu :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bare sjekk godt over panelene etter wipedown med f.eks ledlykt fra fleire vinkler og avstander. Ser det bra ut, kjør på med voks og gjør naboen sjalu :thumbup:

Oh yes, bra sagt!

Kan gå god for UC med DA forresten, tar både swirls og RDS som ikke er for dype, og gir en sykt bra glans!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oh yes, bra sagt!

Kan gå god for UC med DA forresten, tar både swirls og RDS som ikke er for dype, og gir en sykt bra glans!

Tror jeg nesten må gå til innkjøp av UC jeg, hørt mye bra om den nå! Ikke så dyr heller :D

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive