Gremlin

Våtsliping

Hei,

Leter etter info ang hvor mange microns man fjerner ved et par drag med 2500grit våtpapir.

Noen som har gjort målinger eller vet noe om dette?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig vanskelig å gi ett svar på spørsmålet ditt, det vil variere mye, lakk har forskjellig hardhet.

Men du fjerner ikke allverden på ett drag som du kaller det. Mellom 1-5 my er mitt tips.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peiling på antall my pr drag, men du kan slipe sykt lenge for å gå gjennom klarlakken på normaltykkelse lakk... Jeg har til dags dato ikke klart å slipe meg gjennom klarlakken med maskin engang, annet enn en gang når jeg dro på med 600grit på noe jeg hadde bomlakkert skikkelig på selv...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men da vet jeg sånn ca hvor det ligger. Jeg har PTG, så får finne meg et panel og eksperimentere litt med så jeg får erfaring med våtslip. Greit å teste litt før jeg begir meg ut på steinsprut reperasjon på egen bil.

Forøvrig litt forbauset over at min 2006 BMW kun måler såvidt over 100 my i gj.snitt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannbase riktig sprøytet skal ha 20-35my tørrfilmtykkelse. klarlakk er normalt 40-60my pr strøk, altså 80-120my

Regnestykket er rimelig enkelt :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT men bilprodusentene bruker en del ressurser på å forske på hvor tynn lakk det er mulig å legge på bilene, for igjen å spare penger. Så det kan jo være om ikke hele så litt av forklaringen på den tynne BMW lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men da vet jeg sånn ca hvor det ligger. Jeg har PTG, så får finne meg et panel og eksperimentere litt med så jeg får erfaring med våtslip. Greit å teste litt før jeg begir meg ut på steinsprut reperasjon på egen bil.

Forøvrig litt forbauset over at min 2006 BMW kun måler såvidt over 100 my i gj.snitt.

Hvis du gjør det rett så sliper du jo ikke så mye på lakken rundt ved rep av steinsprut. ;)

- Men med eks 3000 papir så kan du slipe endel ja før du går igjennom.

På kanter av karosseri så er det jo enda tynnere lakk/klarlakk, så her må man være forsiktig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt OT men bilprodusentene bruker en del ressurser på å forske på hvor tynn lakk det er mulig å legge på bilene, for igjen å spare penger. Så det kan jo være om ikke hele så litt av forklaringen på den tynne BMW lakken.

Hyundai har gått motsatt vei faktisk. Fra 90 i snitt rundt 2005 til 140 i snitt i 2011. Overrasket meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive