Mighty

Detailing telt

Det er nå helt umulig at jeg får bygd ferdig garasje før vinteren, så jeg fantaserer litt om andre løsninger for å kunne pusle litt med bil, og selvfølgelig til å ha bilen stående i så jeg slipper å skrape is/måke snø hver morgen.

Har lenge sett litt på "arbeidstelt" eller garasjetelt som det også kalles. Man får et på 3,6x7,2 meter fra 5000 til 10000 kr alt ettersom kvalitet og tykkelse på duk osv.

Men er det noen som har erfaring med noe sånt? Er det i hele tatt mulig å varme det opp noe på vinteren når man jobber der? Jeg har noen fine parafinvarmere fra militæret beregnet for å varme opp større telt osv som gir en 2-3kw uten lukt/gass og bruker lite drivstoff.

Noen tanker/erfaringer? :)

Et par alternativer:

http://www.dancovershop.dk/product.asp?product=2320

http://www.nordiskteltbutikk.no/1/no/lagertelt-pvc/lagertelt-pvc-3,6x7,2m.php

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor mange slike varmere skal du bruke? 2-3kw holder ikke rart, det er ikke mer enn jeg bruker i min isolerte garasje for å holde inntil 8grader om vinteren det. i de kaldeste periodene klarte jeg ikke mer enn et par pluss!

Trodde du mente tilsvarende min dieselvarmer når du sendte melding i går jeg. For såpass må du nok opp i for å kunne drive!

Endret av rudilgr
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja, et par stykker da kanskje. Jeg har jo en dieselvarmer på 23kw også, men det blir nok litt overkill. 3kw på 30kvm for å holde 8 grader da er det vel ikke særlig tett?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du vil nok uansett få ett stort varmetap, er en grunn til at man isolerer hus, ellers kunne man jo bare hatt plast i veggene :)

Selv har jeg varmetapet mest i portene, men det er jo ikke snakk om all verden der heller... Noe blir det seff når de hverken er isolerte eller helt lufttette i kantene...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har den på 13 kvm. Den er for liten for å jobbe i, men får plass for en bil i den :)

Sjekk på Netthandelen, mye billigere. Jeg fikk min for 1100,-

Endret av Bilpleie gærning
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Netthandelen ser ikke ut til å ha noen mellom ting mellom 13 og 40kvm..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Netthandelen ser ikke ut til å ha noen mellom ting mellom 13 og 40kvm..

Blir litt stort det på 49 kvm kanskje? Jeg tror de har hatt en mellomting mener jeg å huske.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var det på 39 jeg mente når jeg skrev 40 da :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har 63 m2 isolert garasje, hvor 49km2 er til biler og polering. Jeg blender av døråpningen til lagerrom med presenning når det er skikkelig kaldt ute.

Jeg klarer 30-35 grader C temperaturforskjell i forhold til utetemp. ved å bruke 21Kw dieselvarmer. Da må også varmeren stå på et par timer før det begynner å bli romtemperatur inni der.

Etter noe timer, når en begynner å få varme i veggene, synker oppvarmingsbehovet noe selvsagt. Men det er jo fordelene med isolert garasje kontra et telt.

Skal det bli levelig til å legge voks og polere normalt i et telt på 40m2 når utetemperaturen kryper under - 15 C, må det relativt heftig kontinuerlig oppvarming til. Et problem er også at varmen blir ganske ujevnt fordelt inni teltet. Et par 500W halogenlamper i nærheten av der man jobber er nok et must, også pga varmen de avgir.

Jeg hadde heller brukt tida og pengene på å finne et lokale man kan leie/låne denne vinteren til garasjen kommer på plass. Kanskje et verksted eller en bilforhandler har noe aktivitet på kveldstid, der det går an å spørre. Trenger jo strengt tatt ikke tilgang på vann, bare oppvarmet sted å stå.

Jeg hat ikke vann i garasjen, jeg vasker i vaskehall og tar ONR vask i garasjen, som har stått til oppvarming mens jeg er og vasker. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lett etter lokale for å leie/låne et par år nå. Men det virker egentlig håpløsn. Enten bruker folk det selv, de har lånt/leid det til noen annen, ellers så er det fullt av skrot.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive