Reidar

Strafferunde eller har dere noe tips?

Har i dag holdt på med en 09 mod Mercedes S-klasse i fargen sort (kjenner ikke til spesifik farge).

Underveis har jeg hele tiden sjekket med kontrollspray, brukt hjemmelaget "sun gun" med LED pære og halogen arbeidslampe for å sjekke resultat etter hvert panel og det har sett strøkent ut hele veien.

Nå når jeg pakket sammen lekene tok jeg frem "sun gun" bare for å sjekke, det har jo nå blitt helt mørkt ute og bakenden av bilen står da helt uten lys på seg.

Hva ser jeg....hologrammer i bøtter og spann.

Bilen begynte jeg på med S30+ på orange Scholl på panser som tok nok der, men på resten av bilen måtte jeg kjøre S17+ på sort Scholl for å bli fornøyd. Trodde dette var holo safe combo men neida...

Har dynket hele bilen i Surfex HD 1:3 etter endt polering og skumlagt med CG Maxi Suds II oppå der.

Spylt ren med HT og tørket.

Eneste panelet som er ok er panser som ble kjørt med S30+. Må jeg virkelig ta strafferunde i morra eller er det andre triks som kan funke?

Slik ser det ut på bilen med "sun gun" nå.

_DSC5342.jpg

_DSC5341.jpg

_DSC5339.jpg

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her lukter det strafferunde lang vei. Kjør på med en DA hvis du har, med fin pad, fin polish, og mye press.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle nok kjørt S30 på hele bilen ja. S17 er langt i fra holosikkert på all lakk. Men en strafferunde med S30 tar ikke så lang tid :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S17 er meget godt egnet for DA maskin sammen med sort pad... :)

For en perfekt jobb så avslutter jeg alltid med S30 eller S40, da er du sikker.

Hvis du kjører med roterende bør du kjøre ned hastigheten på siste runde.

Jeg syns det ser ut på sporene etter du har kjørt maskinen at du vinkler padden for mye, husk at du skal prøve å ha kontakt på flaten med hele padden, vaffal der det er mulig. :thumbup:

Endret av Tom Christian/Scandicshine
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke DA så da blir det S30+ på orange Scholl.

:wacko:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig, mercedes bruker ha hard og fin lakk... Disse holoene her var grove... På originallakken på slike mercedeser blir det knapt holo av S03... Men kjør på med S30+ så bør iaff problemet være borte...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar folkens :thumbup: Satser på at det ordner seg i morra.

Blir hvertfall gått til innkjøp av DAB)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En DA maskin bør man ha. Sparer mye på å unngå spøkelser med DA, fremfor å bruke masse tid på å sjekke for holos etter roterende.

Håper det blir S&S av denne. W221 i faceliftet utgave, er en fantastisk bil! :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

DA er veldig greit å ha :) Det kan være en kunst å kjøre hologramfritt på enkelte lakker.Den kunsten er ikke jeg interessert å lære ihvertfall :) Orange Scholl pad,flex DA og S30 eller 40 er fast på nesten alle bilene jeg holder på med.Og det er fort gjort.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmsilset: Hvordan kjører du flex`en med s30 som siste steg?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmsilset: Hvordan kjører du flex`en med s30 som siste steg?

Trinn 3-4, medium press og ganske sakte.Vet ikke om det er det beste, men har fungert alle ganger til nå.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En DA maskin bør man ha. Sparer mye på å unngå spøkelser med DA, fremfor å bruke masse tid på å sjekke for holos etter roterende.

Håper det blir S&S av denne. W221 i faceliftet utgave, er en fantastisk bil! :)

S&S kommer :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har tatt noen japsebiler med DA, biler med sticky lakk fungerer også ofte bedre med DA. En Forester jeg holder på med nå blei komboen orange scholl, scholl S40 på DA, tok alt av vaskeriper og det aller meste av RDS! :fun:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive