Simen k

Voks for bruk med maskin

Hei folkens. Jeg trenger litt hjelp, er det noen som kan anbefale en god voks, for bruk av maskin, noe som holder og gir flott glans. Setter pris på tilbakemelding. Det er sikkert en lenke her ute på forumet jeg ikke har sett om dette temaet, beklager for å ikke ha letet godt nok da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fleste vokser kan legges på med en DA (dual action) maskin. Dog foretrekker de fleste å legge på for hånd. Du mener ikke polish? Det er poleringen som gir det aller meste av glansen mens voksen legger man på til slutt for å beskytte finishen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her, bruker sjelden voks sammen med maskin.. den er enklere å legge for hånd, samme gjelder generelt lsp (last step product).. MG 21 + DG 111 sammen med DA maskin fungerer bra

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel og anbefale og bruke flytende voks med maskin.Det går og bruke paste voks,men er ofte noe klin og få på padden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja selv fåretrekker jeg å legge hard voks (swissvaks feks.) for hånd, etter en full lakkorigering/rens. men hva har dere å anbefale av flytende voks til maskin (DA). Vet du hvor lenge den komboen holder MG 21 + DG 111? Takker for rask tilbakemelding! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja selv fåretrekker jeg å legge hard voks (swissvaks feks.) for hånd, etter en full lakkorigering/rens. men hva har dere å anbefale av flytende voks til maskin (DA). Vet du hvor lenge den komboen holder MG 21 + DG 111? Takker for rask tilbakemelding! :)

Dette er 2 sealere og var nok ikke ment som en kombo, men heller 2 produkter som går greit å påføre med DA maskin.

Går du for en av disse kan du legge et lag med f.eks swissvax på toppen.

Når det gjelder holdbarhet hadde jeg satt mine penger på DG 111.

Evt. er Collinite 845 grei å påføre med maskin, og holder kanskje en smule lengere enn begge de andre alternativene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som voks til å legge med DA-maskin fungerer Meguiar's Mirror Glaze #26 i flytende form fint. Den har beadingegenskaper lik en voks.

41NAMS1A4XL._SL500_AA300_.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har i det siste begynt å legge alt med DA maskin. MYE kjappere, enklere, tynnere og mer konsise lag og mindre forbruk av voks. Forstår ikke lenger hvorfor jeg var så opptatt av at det skulle legges for hånd. De som ikke har prøvd burde prøve.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det må være DA? Roterende funker ikke til voks?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende skal vel fungere og.

Med maskin er det vel vanskeligt å komme til trange plasser. Kan komme borti lister osv.

Er vel greit på store flater, men eg bruker håndpad til å legge på voks/lakkforsegler

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roterende blir kronglete med voks. Utvikler for mye varme som kan påvirke herdingen og er mye lettere å kline noe dit det ikke skal. Du kan risikere å lage marring også. Voksing med DA på lav hastighet gir veldig god kontoroll på hvor voksen havner.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive