-Thomas-

Rutevask

Hei!

Samme hva jeg bruker for å vaske rutene på bilen så ser det bra ut helt til solen kommer og jeg får masse "fettstriper" på rutene. Jeg har prøvd en del ting og det eneste jeg finner som fungerer brukbart er AG sin ruterens, den fungerer som en polish og blir helt hvit når den har tørket. Så buffer jeg bare av igjen med mf. Denne er sikkert beregnet til å brukes utvendig da den støver mye ved avbuffing, men til jeg har noe annet på plass som fungerer bra, så blir det å bruke denne.

Hva bruker dere for å få rutene 100% strøkne og fett/filmfrie?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG Streak Free eller Scholl Ice sammen med lofritt rutepapir bruker jeg.

Da har jeg to papirark som jeg bruker til å fordele produktet og jobbe litt med også har jeg 3 papirark i den andre hånden som jeg bruker for å fjerne rester..

Jobb vertikalt på den ene siden av ruten og horisontalt på den andre siden..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siste forsøk for å finne en god rutevask mf var Flexipads glass care blue towel. Og igjen som Bernhard skriver går jeg tilbake til god gammeldags papir. Har sikkert brukt formue på diverse mf til rutevask men føler at det egentlig ikke er vits :)

CG Streak Free Window Clean er god og ekonomisk. Jeg er veldig fornøyd med Scholl Shine 9000 og!

Glass Science Glass Scrub bruker jeg til å fjerne såpe/avfetting rester..

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker denne: RainX sin skumspray + MF, knall resultat hver gang :)

2in1_small.jpg

Foaming 2-In-1 Glass Cleaner

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er på jakt etter dette blå vinduspapiret på rull, noen som vet hvor man får kjøpt dette i butikk i Oslo/Østfold?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen anbefaling til glassrens er Stoners Invisible Glass. 2-3 spray på sidevindu - spre det utover og rens med en side av microfiber klut (må naturligvis ikke loe) og bruk den andre siden til å tørke. Bruk eventuelt to microfiber kluter. Svært effektivt og tidsbesparende.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har testa 3M sin ruterens?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3M sin ruterens er også jævlig bra, ihvertfall fra "proffserien" :) Om proff og forbruker er samme vet jeg ikke da jeg ikke har testet forbrukerserien.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det B. Får rusle meg ned på ødegård lakk og kjøpe og teste den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lunket vann med en dæsj salmiakk og papir! Funker fjell!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker glassrens, enten Megs sin eller CG, og et MF glasshånkle ala waffleweave fra Dodo. Blir rent! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiar's NXT Glass Cleaner brukes her. Pleier å bruke to MF-kluter, en til å påføre/gni produktet utover og en til å tørke av etterpå. Funker knall! Men jeg mener at det viktigste er ikke hvilken glassrens man bruker, men at man tørker/"polerer" av skikkelig tilslutt. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive