IAD

Snøbørste

52 innlegg i emnet

Hei,

Nå som det går mot vinter..... Er det noen som har tips om en snøbørste som er sånsom mot lakken?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er ikke bare børsten, men når du setter i fra deg bilen etter en dags bruk på vinteren, så er den ikke ren, å da snøen kommer om natten, og du børster av om morgenen, så ligger det mye skitt mellom snø og lakk, som aldeles ikke er bra å dra utover. Her i huset, så er snøkost og isskrape bannlyst, men det går en del bensin og ozonlag på tomgangskjøring.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garasje eller dieselvarmer :rofl1:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker flammekaster før snøkost...

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker flammekaster før snøkost...

LOL..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For oss som ikke bor på Jæren eller har garasje både hjemme og privat, så er dessverre snøkost en nødvendighet til tider. Her er det stabilt kaldt om vinteren og det kan til tider kommer 20-30cm snø over natta. Da nytter det ikke å vente på at snøen skal smelte av bilen. Jeg har fått tak i en med splittede fibre for å gjøre dette mest mulig skånsomt.

Til de som starter bilen og smelter av snøen med, når det begynner å smelte og snøflakene sklir av lakken, så blir det i mine øyne akkurat samme skadeeffekt som en børste vil gi?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For ikke å snakke om slitasjen på motor når den skal bli varm fra tomgang hver morgen i over et halvt år.

Jeg kjører på med snøkost og isskrape (skrape kun på vinduer seff) før jeg starter bilen og kjører til jobb.

Jeg har ikke spesiell lakk, eller bil til 2 mill, så noen riper er akseptabelt fram til våren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa motor og kupevarmer, borettslagparkering inkludertstrøm = varmbil hele natten ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Defa motor og kupevarmer, borettslagparkering inkludertstrøm = varmbil hele natten ;)

Det var litt kvalmende overforbruk av strøm da..jesus..

Her har jeg alltid brukt snøkost på taket, og har faktisk veldig lite riper på taket. kan ha noe med at det nederste laget smelter og lager en is-hinne. Så når man skraper av snøen av dette så er det igenting som beveger seg mot taket. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om en som er LITT bedre enn "piazawa"-modellen fra div. bensinstasjoner?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pleier og bruke snøkosten, men ikkje koste helt ned mot lakken eller dra av snøen.

Da blir det en liten cm snø igjen og det gjør jo ingenting:)

Isskrapen blir selvsalgt brukt visst det er behov, men har carport så er skjelden behov:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må jo ha noe å korrigere til våren da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sant nok, men er såpass fersk at det nok ikke blir noe problem uansett:-/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til rutene har jeg "flytende isskrape" liggende i bagasjerommet, men om jeg ikke har dårlig tid setter jeg heller bilen på tomgang i 10-15 minutter så er det allerede greit med varme. Siden jeg bruker garasje har jeg ikke hatt behov for å koste noe snø fra min bil, men var 10-15 cm snø på konebilen jeg måtte fjerne i helgen, og da brukte jeg snøkosten uten å røre lakken. Gjorde som Halldor og lot det være igjen et lite lag snø. Funket fint :)

Hva slags holdning er det? Har du som mål å ripe bilen din "for å ha noe å korrigere til våren"?

Edit: Dobbelpost.

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags holdning er det? Har du som mål å ripe bilen din "for å ha noe å korrigere til våren"?

Var nå bare får å sette det litt på spissen ;) Det er jo ett bruksobjekt, man må jo kunne koste snø av den uten å få dårlig samvittighet! Vist man heller tar bussen så man sliper å koste av bilen så den får riper foreksempel, da er det på tide å finne morro sykehuset...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Var nå bare får å sette det litt på spissen ;) Det er jo ett bruksobjekt, man må jo kunne koste snø av den uten å få dårlig samvittighet! Vist man heller tar bussen så man sliper å koste av bilen så den får riper foreksempel, da er det på tide å finne morro sykehuset...

Helt enig... Det er ikke vits å bli helt fanatisk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er dette virkelig et samtaleemne?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker kost til å skrape av det øverste laget av snøen, slik at det ligger igjen noen cm. På den måten ødelegger jeg ikke lakken og bilen er forsvarlig å kjøre.

Og jo, det er vits å være litt fanatisk, det er en prinsipp sak, akkurat som at børstevask på benser'n ikke skal skje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen cm høres mye ut. Ikke "noen cm" mer enn vindusviskerene dine tåler å kaste bort om du får alt fra taket ned på frontruten ved en oppbremsing håper jeg. Been there, done that, ikke gøy.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt gøy var det når man var 18 og nettopp fått lappen, med bilen full av kompiser og 1m hard snø på taket, som fikk skikkelig medfart i det man bremset ned for krysset. Resultatet ble at snøen/isen bøyde pusserne over pansret. :P Men idag hadde dette aldri skjedd! Og hvis så, ville det vært krise.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive