Gå til innhold

Voks som holder hele vinteren


ChristerM

Recommended Posts

Hei.

Tenkte nå å gå til innkjøp av en ny voks før vinteren slår inn for å legge et ekstra beskyttende lag over lakken. Bilen det er snakk om er en BMW 523IA av fargen Schwarz II. Jeg bruker nå CC 50\50, men er usikker på om holdbarheten på denne vil være god nok kombinert med CC lakkforsegling når vinteren er for fullt. Forøvrig godt fornøyd CC 50\50 sålangt.

Jeg har lest mye positivt om Swisswax Shield, og heller sterkt mot denne. Men, jeg ser også at det er mye gode tilbakemeldinger på Concorso, samt. Mirage. Typiske forskjeller på disse tre?

Hva er deres erfaringer med disse, og hva ville dere gått for når kong vinter slår inn.

Endret av ChristerM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cesandberg

Jeg har samme lakk på min E61 (den er usedvanlig myk) og har brukt CG blacklight toppet med Petes 53 frem til nå, tenkte dog å legge CG blacklight toppet med Dodo juice Supernatural Hybrid som vinter beskyttelse i år. Hybriden er vel 1-3 måneders lengre holdbarhet på i forhold til for eks supernatural voks. Jeg var også inne på tanken om å legge Shield da denne har fått mye skryt på forskjellige forum, den er vel en typisk vinterLSP med laang holdbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest mye bra om Collinite 476, og kjøpt den selv. Iflg Collinite så er det den voksen de lager som skal vare lengst. At den ikke gjør det i testen det er referert til ovenfor er jo derfor litt rart. Jeg har lest flere steder at folk mener 476 varer lenger enn 915..... Så tror man skal ta tester med en klype salt :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La Collinite 915 på kona's Skoda i fjor høst. Den holdt godt gjennom hele vinteren ( og i nord trøndelag/Kopperå så har vi vinter ifra sent November til tidlig Mai)

På min egen Audi skal jeg enten legge Collinite 915 eller DoDo Juice Supernatural Hybrid (mulig det blir en 50/50 vintertest)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menzerna Power Lock Sealant funket godt for meg igjennom en stygg vinter

La ett lag med Chemical Guys 5050 opå denne

Å i ny å ne etter vask ble Stjärnagloss Silke Detailer brukt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mye positivt rundt Collinite 915 på diverse nettstedet ser jeg, og rimelig pris.. Hvordan vil denne være sett opp i mot SW Shield? Sistnevnte koster vesentlig mer.

Endret av ChristerM
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du vil få mye for pengene med begge de jeg faktisk. Personlig skal jeg gå for ett lag CG Black Light + to lag med Minnevoksen "Engel" denne vinteren. Tror jeg blir bra, og tror det vil holde til våren! :) Men flere lag er vel mest for utseendes del...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn 2 lag er bortkastet tid samt bortkastet voks :)

Hmmm ok. Mener du da at jeg skal ta ett lag med Black light og ett med "Engel"? Trodde ikke BL var en vanlig voks, men en slags forsegling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde gått for SV Shield. Så på passaten til Bernhard, i vår, etter en hel vinter på tur opp og ned E6, med 2 lag shield, og den beadet fremdeles bra etter iallefall et halvt år.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Feil Tommy, jeg rakk bare ett lag :)

Og den var vasket i sterk avfetting og sterk såpeblanding i hele vinter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, trodde det var det du mente var bortkastet tid og produkt jeg. Men da er jeg med :)

Om du har kontroll på det du driver med så er det det. ;)

Jeg kommer til å kjøre ett lag med Collinite 845 også i år. Regner med at bilen beader like bra til våren, kanskje med unntak av nederst på dørene.

Endret av Knutis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil Tommy, jeg rakk bare ett lag :)

Og den var vasket i sterk avfetting og sterk såpeblanding i hele vinter :)

Ok, men det vil da si at den er dobbelt så god, siden du bare brukte halvdelen så mye ;)

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har kontroll på det du driver med så er det det. ;)

Stålkontroll! :D Nei men det kommer egentlig veldig an på hvilken bil. På mørke biler jeg tar så er det jo ikke no stress å se hvor jeg har vært, men på min egen bil (sølvfarga) er det vanskelig. Så på min blir det hvertfall Black Light + "Engel" x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det innkjøp av SW shield. Det må jo ligge noe i det ifh. til prisen tenker jeg.

Bra valg, tror du blir fornøyd. Shield holdt hele vinteren for meg, men kjører ikke så mye samt så står bilen i garasje. Koster litt, men boksen holder til mange lag så det blir ikke så veldig dyrt i lengden. Hvis du kun bruker på egen bil har du jo i mange år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...