Simen

Mikrofiberpads til vokspåføring?

Trenger litt kjapp respons, da jeg skal bestille noe greier fra BlankBil.no straks ;) Tenkte jeg skulle bestille meg et par påføringspads nå (som kun skal brukes til å påføre voks med), og lurer på å kjøpe en mikrofiber pad? Nærmere bestemt denne. Hvordan er slike å jobbe med? Ser kjekt ut med lomme! :) Eventuelle andre forslag fra BB? Tenkte på Pinnacle sin foam pad, men den var utsolgt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes ikke microfiber pads er noe særlig å legge voks med. Da funker skum mye bedre. Har endel liggende men de har egentlig ikke blitt brukt noe særlig. Noen tyntflytende sealere funker det bra å legge med MF pads.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei da dropper jeg de. Hva med disse? Er de bra?

Trenger noen med finere porer. De jeg har, Meguiar's gule, er litt kjipe å påføre voks med.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lær deg å legge-massere inn voks med hendene :)

Seriøst, har prøvd disse og de er helt greie:

502__css_1.jpg

Personlig liker jeg best SV sin sort voks pad og en sånt sort pad som jeg ikke kommer på navnet nå i farten.

Den ser du på bildet her helt til venstre:

9d088845e44e2b33gen.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okey. Takk for det, da er jeg litt rikere på info! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å legge voks med hendene er kun for show, har gjort det noenganger selv og det det ender med er:

1. Du bruker mye produkt

2. Du legger tykt, ergo så blir det vanskelig å få av.

3. Du kan fort ripe opp lakken igjen om lakken er bløt.

Kjøp heller noen pads uten skjøter rundt, feks CG sin, den er helt rund uten noen form for skjøt.

Blankbil tar sikkert den inn for deg om du spør pent ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig der. Legge voks for hånd er bare bull.. Har gjort det et par ganger og endt opp med å lage riper/swirls og måtte polere på nytt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Haaalloo, det var jo ikke ment seriøst det jeg skrev om handjob da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å legge voks med hendene er kun for show, har gjort det noenganger selv og det det ender med er:

1. Du bruker mye produkt

2. Du legger tykt, ergo så blir det vanskelig å få av.

3. Du kan fort ripe opp lakken igjen om lakken er bløt.

Kjøp heller noen pads uten skjøter rundt, feks CG sin, den er helt rund uten noen form for skjøt.

Blankbil tar sikkert den inn for deg om du spør pent ;)

Ja, det å legge voksen henda tror jeg bare blir aktuellt på felgene, ikke på selve bilen hehe...

Enig der. Legge voks for hånd er bare bull.. Har gjort det et par ganger og endt opp med å lage riper/swirls og måtte polere på nytt.

Hehe kan tenke meg det. Du har jo myk lakk du også. :)

Haaalloo, det var jo ikke ment seriøst det jeg skrev om handjob da :)

Hehe jeg trodde ikke det var seriøst nei. Men det endte med opp et par slike folkens:

swissvax-wax-applicator-lg.jpg

BlankBil selger de for 44,- pr. stykk (han har bare glemt å legge dem ut på nettbutikken) og det syntes jeg var en grei pris om dette er skikkelige saker. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den svarte til venstre på bildet Makki postet er SS sin påføringspad for voks. Jeg har en sånn og synes den er helt suveren å bruke, men kanskje litt stor til Engel-voksen, og ser for meg at den kan bli litt stor for andre voksbokser også. I en boks med Megs #16 funker den hvertfall knall.

Jeg har i utgangspunktet ganske store hender og har en tendens til å miste ting hvis de er litt for små, så at SS sin vokspad er "dobbel" er gull for meg, for da har jeg nesten en hel pad å holde i/teipe fast til håndleddet. :D

Endret av csjoh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, men det ble altså et par slike som på bildet. Ser jo fine ut de også, også jeg har ingen problemer med å holde i slike vanlige. Det viktigste for meg er at de har finere porer slik at det blir lettere å påføre voksen. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De beste jeg har hatt så langt er de svarte fra Swissvax.

(...har til gode å kjøpe et Swisswax produkt jeg IKKE er fornøyd med, hehe... )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre, gleder meg! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive