Gå til innhold
myrsnipe

Toppe sealant med wax

Recommended Posts

myrsnipe    85
myrsnipe

Heisann

Jeg begynner å bli mere og mere fasinert over dette forumet, og hvor hjelpsomme aller er til en hver tid...Min samboer blir mere og mere sur, fordi jeg bruker mere tid på å lese emner her, enn å bruke tiden med henne... :fun:

Jeg har lest opp og ned. Latt meg fasinerte over alt arbeidet og ikke mist gleden dere setter i bilpleie.

Så er det noe jeg lurer på igjen:

- Jeg har polert bilen med 3M produkter, med tilhørende padder.

- Har beskyttet jobben med Meguiar`s M20 Polymer Sealant.

Jeg ønsker å toppe Polymer Sealant med wax, da har jeg forstått at det ikke må være en wax som inneholder petrolium, siden det renser og løyser opp lakkforsegligen.

- Ønsker en wax med lang holdbarhet og som ikke går på "bekostning" av nista til mine barn.

(Da blir jo wax`en slitt for lakkforseglingen, og det er jo bare fint da. da kan jeg jo kose meg å sette på ny wax en lørdag, bare for moro.)

Mvh

Myrsnipe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Dodo sine er gode. SV voks til rundt 650,- er også bra. Mtp holdbarhet så har du også Collinite og MG#16.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

DoDo sine vokser er veldig gode de, swissvax sine innstegs vokser er også mye bang 4 bucks.. lette å jobbe med begge to.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
myrsnipe    85
myrsnipe

takker for svar...

Jeg fikk Poorboy's Natty's Paste Wax Blue i posten igår, og den inneholdt petrolium... Stod på boksen.

Har også hørt at Collinite inneholder petrolium, og bør legges etter polish.

Har dere noen erfaringer med DoDo sine vokser??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW

takker for svar...

Jeg fikk Poorboy's Natty's Paste Wax Blue i posten igår, og den inneholdt petrolium... Stod på boksen.

Har også hørt at Collinite inneholder petrolium, og bør legges etter polish.

Har dere noen erfaringer med DoDo sine vokser??

Jeg har DoDo Juice Hard Candy, og den er lett å legge på tynt, ettersom det er en veldig hard voks. Men jeg synes den er tyngre å buffe av enn MG #16. Beading, sheeting og holbarhet virket utrolig bra selv med ett lag! Tror jeg ville gått for Blue Velvet Pro neste gang jeg skal kjøpe en DoDo :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tommy    5 849
Tommy

2 Lag med SV shield oppå sealeren, så er du godt beskyttet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
myrsnipe    85
myrsnipe

Jeg har sett litt på Dodo Juice Purple Haze, det er jo en soft wax for mørke biler. siden jeg har en Ford Galaxy 2010mod, Pather Black... Har påført MG 20 Polymer Sealent ...

skal ta godt vare på denne bilen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Kjøp blue velvet pro - kommer ikke til å angre :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
myrsnipe    85
myrsnipe

Hehe... Skal ta deg på ordet Essiek.

Skal legge inn en bestilling nå på Blue Velvet pro....

Tar aldri slutt på nye produkter en "må ha" hehe.....er jo dritt moro å prøve noe nytt da.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freddy73    0
Freddy73

Stjeler meg innpå denne tråden litt jeg. :) Er det sånn at sealeren ma herde en stund før voks kan legges på eller kan man legge på ned en gang??

Har auto glym sin lakkforsegling og mcguiars next generation 2.0 voks til topp. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Noen krever 4-8 timer, andre 12-24 timer. Jetseal 109 har 20 minutter før du kan måke på med andre produkter på toppen. MG #21 har 8-16 timer. Hvor lenge AG sin skal herde vet jeg ikke, men la det gå noen timer ihvertfall.

NXT 2.0 er syntetisk sealer og jeg husker ikke om den inneholder litt rens, så den kan muligens ta litt av underliggende lag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freddy73    0
Freddy73

Noen krever 4-8 timer, andre 12-24 timer. Jetseal 109 har 20 minutter før du kan måke på med andre produkter på toppen. MG #21 har 8-16 timer. Hvor lenge AG sin skal herde vet jeg ikke, men la det gå noen timer ihvertfall.

NXT 2.0 er syntetisk sealer og jeg husker ikke om den inneholder litt rens, så den kan muligens ta litt av underliggende lag.

Synes jeg leste at det var en voks jeg, finnes jo også som paste?? derfor jeg lurte på om den var grei og legge oppå.. :) Men mulig jeg tar feil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Erik S    25
Erik S

Låner denne litt jeg.

Pappa har en bil med DiTEC på. Bare for morro skyld og for å se resultatet, er det mulig å legge Swissvax Shield utenpå her, uten at det har noe å si for DiTEC behandlingen, garantisystemet og alt det tullet der? Blir ikke det samme som å legge voks utenpå en hvilken som helst sealer?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Synes jeg leste at det var en voks jeg, finnes jo også som paste?? derfor jeg lurte på om den var grei og legge oppå.. :) Men mulig jeg tar feil.

Det er en sealer. Meguiars kaller det meste for voks for enkelhets skyld, selv om det er 100% syntetisk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Erik S    25
Erik S

Jo :)

Regner med at jeg skal droppe cleaner fluiden da, og kun vaske og eventuelt avfette og legge Shield direkte oppå DiTEC?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Trenger ikke bruke lakkrens hvis bilen har en fremdeles intakt sealer på seg, synes jeg da. Med mindre det er mye nupper osv som har festet seg, og lakken føles glatt og fin ut etter vask, er det bare å legge voks :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Hvordan er holdbarheten på Jetseal 109?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mighty    271
Mighty

Elendig, rett og slett :) Aldri fått den til å holde mer enn et par uker. Ingen andre jeg kjenner heller :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig