Simen

Ett eller to lag hybridvoks?

Heisann.

Lærer stadig noe nytt her, men sitter her og lurer på en ting til. Tenker på 'vinterforberedelsene' jeg skal gjøre på bilen min snart. Planen er følgende:

1. Kraftig avfetting (Surfex HD 1:5 + IronX + Prickbort

2. Grundig håndvask

3. Clay

4. Maskinpolering og korrigering med UC

5. Hybridvoksen "Engel"

Så planene er ganske klare, men er usikker på om jeg skal ta to lag med en gang, eller bare ett nå + et til i oktober?

Ser det er litt forskjellige meninger om dette med ett eller flere lag, så hva mener majoriteten? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta to lag, men la det herde minst 1 døgn før lag nr 2. At lakken ikke er i kontakt med noe i mellomtiden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Seff! To lag it is. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

...med andre ord; Dr_S er majoriteten ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, det var ikke så mange andre enn han som sa noe. Men kom gjerne med din mening! Det gjelder dere andre også. :) Og begrunnelser er også fint.

Edit: Sorry utålmodigheten, var ikke meninga å ta en så kjapp beslutning. Hva mener folk?

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He, he, slapp av Simen, pust roooolig inn nå ;) Jeg følte meg på ingen måte forbisett, bare kødder litt med deg mann ;)

Jeg har ikke filla greie på om to lag har noe for seg eller ikke, jeg har ikke kommet så langt som å legge noe som helst av voks ennå. ;)

Men jeg har et par typer å velge imellom, så jeg tenkte jeg skulle legge begge typer i tillegg til å legge både ett og to lag på litt forskjellige deler av bilen. Så er det vel bare å se hva som skjer etterhvert? :)

Hva er forresten realistisk holdbarhet på en god voks uansett? 3 mnd? Hele vinter'n (den er jo lang) høres litt optimistisk ut?

Endret av bsa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God prepp og to lag med voks (shield + concorso) holdt hele forrige vinter på min Verso. Nå ble det boostet med QD (som drying aid) minimum annenhver vask, så "your own miliage may vary". Men alfa og omega er god prepp før LSP legges - uansett hvilken LSP.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

God prepp skal jeg selvfølgelig sørge for, den lakken skal bli 100% klar for voks før jeg legger på noe som helst. :) Takk for respons, Essiek!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He, he, slapp av Simen, pust roooolig inn nå ;) Jeg følte meg på ingen måte forbisett, bare kødder litt med deg mann ;)

Jeg har ikke filla greie på om to lag har noe for seg eller ikke, jeg har ikke kommet så langt som å legge noe som helst av voks ennå. ;)

Men jeg har et par typer å velge imellom, så jeg tenkte jeg skulle legge begge typer i tillegg til å legge både ett og to lag på litt forskjellige deler av bilen. Så er det vel bare å se hva som skjer etterhvert? :)

Hva er forresten realistisk holdbarhet på en god voks uansett? 3 mnd? Hele vinter'n (den er jo lang) høres litt optimistisk ut?

Hehe puster rolig jeg. Akkurat hatt en deilig kveld med film og taco med dama her, nå sitter jeg her med et glass iskald coca-cola. :)

Men ja, hørtes ut som en fin måte å se hva som 'funker' best på. Greit å utforske litt på egenhånd også.

Voksen jeg har, "Engel", tror jeg - med godt forarbeid - holder MYE lengre enn bare 3 mnd'er med skånsomme vasker i ny og ne gjennom vinteren. Jeg tror den kommer til å vare minst dobbelt så lenge, og da nærmer jo våren seg så det passer fint. Men vi får se, kan jo ikke bare regne med det, I guess... ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg gjerne 2 lag selv om det ikke gir dobbelt så lang holdbarhet, men jeg kan garantere at den ikke trenger i nærheten av 1 døgn herdetid mellom lagene, dette er en hybridvoks, ikke en ren sealer. Mest sannsynlig går det bra å legge lag nr. 2 etter bare 4 timer, men hør med Blankbil først.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Største fordelen med å legge to lag er at du er sikker på å få lagt voks på absolutt alt:P vet ikke om det har sååå mye å si på holdbarheten, men det skal ha litt med dybden har jeg hørt:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Største fordelen med å legge to lag er at du er sikker på å få lagt voks på absolutt alt:P vet ikke om det har sååå mye å si på holdbarheten, men det skal ha litt med dybden har jeg hørt:-)

Det er det vel litt delte meninger om som med mye annet, men det har vært sagt at ihvertfall enkelte vokser ikke yter max utseendemessig før den er påført i 2 lag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før jeg oppdaget dette forumet la jeg et lag med AG HD voks på familiebilen i fjor høst og når våren kom oppdaget jeg denne siden og kjøpte da inn Prickbort og la dette på bilen og vips var det null asfaltprikker igjen. Så tror det å legge to lag er mest for utseende og ikke for beskyttelsen sin skyld. Men skal legge to lag SV Concorso nå i høst. For utseende sin skyld. :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive