glennhm

Super Resin Polish

Noen arfaringer med denne?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har mye erfaring med denne gjennom mange år. En veldig god kjemisk lakkrens, som også fyller igjen og skjuler de minste ripene, den fjerner ingen riper permanent. SRP bør brukes sammen med Autoglym Extra Gloss Protection.

  • Etter grundig vask og tørk
    • Påfør SRP med en skumpåføringspad og buff av igjen med mikrofiber når den er tørket i ca 15-30 minutter.
      • Påfør EGP med myk bomullsklut i tynt heldekkende lag. Buffes av med mikrofiber etter 30-60 minutter når den er tørr.

      [*]La så bilen stå tørt i romtemperatur, uten å utsette lakken for fuktighet i minimum 12 timer, helst 24 timer.

      [*]Forventet holdbarhet på 4 - 10 måneder avhengig av vaskrutiner, herdeprosess og ytre miljøpåvirkininger.

      Edit: Ved å kun bruke SRP, som har litt beskyttelse, kan man forvente holdbarhet på 2-4 uker.

Endret av ØHN
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for bra info! Jeg er nebie så jeg vet lite om holdbarhet. Er det teknikker og produkter som gir bedre holdbarhet?

Endret av glennhm
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg har mye erfaring med denne gjennom mange år. En veldig god kjemisk lakkrens, som også fyller igjen og skjuler de minste ripene, den fjerner ingen riper permanent. SRP bør brukes sammen med Autoglym Extra Gloss Protection.

  • Etter grundig vask og tørk
    • Påfør SRP med en skumpåføringspad og buff av igjen med mikrofiber når den er tørket i ca 15-30 minutter.
      • Påfør EGP med myk bomullsklut i tynt heldekkende lag. Buffes av med mikrofiber etter 30-60 minutter når den er tørr.

      [*]La så bilen stå tørt i romtemperatur, uten å utsette lakken for fuktighet i minimum 12 timer, helst 24 timer.

      [*]Forventet holdbarhet på 4 - 10 måneder avhengig av vaskrutiner, herdeprosess og ytre miljøpåvirkininger.

      Edit: Ved å kun bruke SRP, som har litt beskyttelse, kan man forvente holdbarhet på 2-4 uker.

      I April clayet jeg en 07mod BMW og derretter fulgte opp med SRP og EGP. Denne fikk herde LENGE da den var parkert i garasjen min i en uke. Denne vasket vi her om dagen og etter vask var det null beskyttelse igjen. Lakken var helt tør etter vasken, null beading. Den bilen kommer da fra en eier som ikke gidder å ta vare på bilen da den aldri ble vasket etter April. Den har riktignok stått under tak men ikke isolert. Dette er jo snaue 5 måneder siden. Var dette forventet? Kan det være jeg som har gjort noe feil?

      PS: Jeg spurte han om han ville ha et nytt strøk med voks og svaret ble "Hakke tid, skal møte eksen".

      Ellers syntes jeg SRP er verdens enkleste polering å jobbe med, men noe dritt å få på lister.

Endret av AutoPetter
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I April clayet jeg en 07mod BMW og derretter fulgte opp med SRP og EGP. Denne fikk herde LENGE da den var parkert i garasjen min i en uke. Denne vasket vi her om dagen og etter vask var det null beskyttelse igjen. Lakken var helt tør etter vasken, null beading. Den bilen kommer da fra en eier som ikke gidder å ta vare på bilen da den aldri ble vasket etter April. Den har riktignok stått under tak men ikke isolert. Dette er jo snaue 5 måneder siden. Var dette forventet? Kan det være jeg som har gjort noe feil?

PS: Jeg spurte han om han ville ha et nytt strøk med voks og svaret ble "Hakke tid, skal møte eksen".

Ellers syntes jeg SRP er verdens enkleste polering å jobbe med, men noe dritt å få på lister.

Det var ikke spesielt lang holdbarhet, nei.

Årsaken blir bare spekulasjoner fra min side, men hvor mye står bilen ute?

Hvis den står ute i vær og vind hele tiden mens man er på jobben, gir det helt annen holdbarhet enn hvis man sykler til jobben og bilen stort sett står i garasje når den ikke brukes.

Et annet moment er hvor kraftig kjemi som ble brukt når den endelig ble vasket. Hvis det ble brukt kraftig kjemi i form av sterk avfetting etc, stripper man en bil for beskyttelse selv ved en enkelt vask.

Generelt opplever jeg bedre holdbarhet om lakken har blitt preppet med en lett 1-stegs maskinkorrigering, enn kun en kjemisk lakkrens som SRP. trolig fordi lakken er renest etter slik behandling.

Når det er sagt, baserer jeg det jeg skrev om holdbarhet i forrige innlegg, kun på egne erfaringer etter å ha brukt SRP+EGP for hånd siden år 2000 på Toyota Yaris, Chevrolet Suburban og et par Mercedes'er.

På den ene av de tyske bilene som stort sett stod i garasje når den ikke ble brukt, overlevde EGP fra august til juni året etter. Da ble den i løpet av vinteren i tillegg utsatt for 6-7 vask i selv-vask hvor jeg benyttet Turtle Wax Supervask, og det er rimelig brutale saker.

Dårligst holdbarhet hadde jeg på Yarisen, som selv om den overnattet i garasje, stod ute på dagtid hele året. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ikke spesielt lang holdbarhet, nei.

Årsaken blir bare spekulasjoner fra min side, men hvor mye står bilen ute?

Hvis den står ute i vær og vind hele tiden mens man er på jobben, gir det helt annen holdbarhet enn hvis man sykler til jobben og bilen stort sett står i garasje når den ikke brukes.

Et annet moment er hvor kraftig kjemi som ble brukt når den endelig ble vasket. Hvis det ble brukt kraftig kjemi i form av sterk avfetting etc, stripper man en bil for beskyttelse selv ved en enkelt vask.

Generelt opplever jeg bedre holdbarhet om lakken har blitt preppet med en lett 1-stegs maskinkorrigering, enn kun en kjemisk lakkrens som SRP. trolig fordi lakken er renest etter slik behandling.

Når det er sagt, baserer jeg det jeg skrev om holdbarhet i forrige innlegg, kun på egne erfaringer etter å ha brukt SRP+EGP for hånd siden år 2000 på Toyota Yaris, Chevrolet Suburban og et par Mercedes'er.

På den ene av de tyske bilene som stort sett stod i garasje når den ikke ble brukt, overlevde EGP fra august til juni året etter. Da ble den i løpet av vinteren i tillegg utsatt for 6-7 vask i selv-vask hvor jeg benyttet Turtle Wax Supervask, og det er rimelig brutale saker.

Dårligst holdbarhet hadde jeg på Yarisen, som selv om den overnattet i garasje, stod ute på dagtid hele året. :)

Bilen ble vasket med NXT såpe med ca 3 korker. Bilen har stått utendørs hele tiden da den har blitt brukt daglig til jobb. Den har stått over nettene under tak men som sakt ikke en isolert garasje. Kan si at den har stått under ett party telt.

Jeg bruker selv SRP + EGP men topper det hele med AG HD Wax og er kjempe fornøyd med denne comboen.

Kan det være siden bilen aldri blir vasket at dritten på lakken ligger å tærer på voksen at den har blitt såpass fort slitt bort? Bilen var ikke spesielt skitten men lå en heftig traffikfilm over hele lakken.

Endret av AutoPetter
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bilen ble vasket med NXT såpe med ca 3 korker.

Hvis det er all vasken bilen har fått etter så lang tid, kan manglende beading også skyldes at bilen ikke ble ren nok av kun dette.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive