Gå til innhold

Rens av frontrute - viskeren hopper


Mercefreaken

Recommended Posts

Mercefreaken

Hei

Har et problem som tilsynelatende oppsto etter bruk av Rain Off (eller hva det nå heter som gjør at regnet skal prelle av) på frontruta. Høyre vindusvisker begynte å "hoppe" over ruta og lage en irriterende gummi-mot-glass-skrikelyd. Jeg trodde først det var gummien som var dårlig, så byttet denne ikke mindre enn tre ganger, før jeg kjøpte helt nye originale vindusviskere som jeg så har bytta gummi på atter en gang - alt dette i løpet av et års tid.

Jeg har prøvd å la "tidens tann" fjerne svineriet, jeg har forsøkt med andre Rain Off-produkter, jeg har prøvd JiF glassrens, avfetting, Zalo, Autoglym Glasspolish og nå senest i går rett og slett vanlig rødsprit.

Problemet er der like herlig.

En kamerat har noe glasspolish for maskinpolering av glass jeg vurderer å prøve ut, men er det andre som har noen tips til enkle ting som kanskje kan avhjelpe problemet? Utrolig irriterende når man bor i dette landet der det neste aldri regner :shocking2:

Ruta er originalrute (MB) og er ikke nevneverdig slitt.

Mvh

Michael :fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Anaxyd

    9

  • trogha

    5

  • Jan B

    3

  • Øyvind A S

    3

Mest aktive i dette emnet

Du kan dra frem maskinen din og dra lett med lavest rpm og en pad. Her skal du være VELDIG forsiktig, bare dra fort og lett over ruta. Ser mange gjør dette før de legger forsegling på Detailingworld. Litt varme, og ruta sprekker, bare så det er sagt.

Da tror jeg ruta di blir glatt, og fri for all kjemi, da det blir en liten korrigering.

EDIT: Har forresten oppdaget samme problem som deg på Celicaen min, hvor jeg har splitter nye viskere, som hopper akkurat i det viskeren snur og går tilbake. Jeg skal ihvertfall gjøre som forklart over, for å korrigere ruta litt og deretter legge nytt lag med forsegling.

Har dog ikke samme problemet på min andre bil, en BMW 118d. Mulig det er grunnet en litt annerledes sving på viskerne når de sklir over ruta.

Endret av Anaxyd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercefreaken

Om ruta sprekker løser jo det sånn sett problemet hehehe :blink:

Men tror jeg skal gi det et forsøk når jeg får rota meg ut til han som har den polishen.

Gi gjerne tilbakemelding på hvordan det funker for deg hvis du får prøvd det ut før meg B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Kjør nanolex glassrens med maskin, vask av

2. vet ikke hva du har av rubbing, men jeg brukte scholl 03 på orange pad et par tre runder(men ikke med så mye press da)

3. kjør over med scholl s30 et par tre runder

4. vask ruta godt med vann og en GOD bilshampo

5. Vask ruten med en teknisk sprit

6. Jeg la Nanolex glass ultra, og det ble utrolig bra.

Jeg har ikke prøvd andre enn nanolex sin glassforsegling, men har lagt det på en 30 talls biler nå, men det er ingen som har nevnt problemet du tar opp her. Heller ikke jeg selv. Har kjørt med nanolex på 2 biler i snart 2 år nå uten hoppende viskere:-) Bare bedre sikt og god vannavrenning.

Lykke til:-) Håper du får bukt med problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aleksander Ødegård

Har selv brukt tw sin clearvue en stund nå og har aldri opplevd at viskerne hopper. Clearvue står ikke mye tilbake for rainx slik jeg ser det.

Viskerne mine er halvt år gamle btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Kjør nanolex glassrens med maskin, vask av

2. vet ikke hva du har av rubbing, men jeg brukte scholl 03 på orange pad et par tre runder(men ikke med så mye press da)

3. kjør over med scholl s30 et par tre runder

4. vask ruta godt med vann og en GOD bilshampo

5. Vask ruten med en teknisk sprit

6. Jeg la Nanolex glass ultra, og det ble utrolig bra.

Jeg har ikke prøvd andre enn nanolex sin glassforsegling, men har lagt det på en 30 talls biler nå, men det er ingen som har nevnt problemet du tar opp her. Heller ikke jeg selv. Har kjørt med nanolex på 2 biler i snart 2 år nå uten hoppende viskere:-) Bare bedre sikt og god vannavrenning.

Lykke til:-) Håper du får bukt med problemet.

Er vel ikke noe vits med nanolex glassrens før man rubber med s03?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk viskerbladet vinkel i forhold til ruten. Skal være nærmest mulig 90 grader. Hvis ikke vil bladet hoppe den veien vinkelen er over 90 grader, altså når bladet dyttes i bevegelsen. Bladet skal dras over ruten begge veier.

Dersom vinkelen er feil kan viskerarmen bøyes litt forsiktig med to vannpumpetenger, helst med noe mellom, til vinkelen er rett.

Håper dette var forståelig.

Never a failure, always a lesson

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. :) Trodde s03 var relativt grovt uansett, men det er jo opp til enhver dette da. Fikk du mindre swirls osv på ruta di etter den sessionen der?

nei glass er så hardt så det det tar ikke annet enn møkk etter min opplevelse men:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vaske med 3M sitrusrens på viskerbladene kan hjelpe, fjerner mye dritt da så de bøyer seg lettere når visker endrer rettning..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

hei..jeg har akuratt samme problem..byttet vindus pussere 2 ganger,nå sist 2 ny pusserarmer..forsatt hopper pusserne på ruta.jeg fikk lagt på glasstheck når frontruta var 1 uke gammel.jeg tror dette har reagert med no voks som jeg la på rutene..det var da DETTE BEGYNTE..j....lig ireterende ja..får vell håpe på en steinsprut..for tror dette kommer til å sitte leeenge..bilen er en 118d bmw

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en BMW 118d selv, og har lagt på Nanolotus forsegling uten problemer med hopping i ettertid. Anbefaler å rense viskerbladene, for å se hva som skjer da. La også forseglinga herde over 12-24t før du visker noe særlig med viskerne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker man for å fjerne hele driten som ligger på ruta og gjør at viskerne hopper? Kan jeg legge på Surfex HD og tørke av med MF? Bedre med rute hvor vindusviskerne fungerer, enn en rute med bare hopping av viskerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker man for å fjerne hele driten som ligger på ruta og gjør at viskerne hopper? Kan jeg legge på Surfex HD og tørke av med MF? Bedre med rute hvor vindusviskerne fungerer, enn en rute med bare hopping av viskerne.

Måtte fjerne "fersk" ruteforsegling en gang, og etter mye wipedown, avfetting, NL rens o.l endte jeg opp med å kjøre over ruta med maskin og medium cut polish på myk pute. Mange som sier at det bare er å kjøre wipedown med kontrollspray/isopropanol så er forseglinga borte......de må ha gjort noe seriøst galt når de påførte forseglingen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...