Krisse

Herdetid og oppbevaring av voks?

Har akkurat hentet en boks Collinite 476 på postkontoret. Jeg kan ikke se at det står noe om hvor lenge den skal ligge på før man buffer av, og heller ikke hvor lenge den burde herde etter den er buffet av. Noen som vet ? Boksen er forøvrig en metallboks, og jeg tenkte fort at den boksen umulig kan være tett? Er det lurt å teipe rundt kanten på boksen så den blir helt tett? Ville tro at den tørker ut hvis boksen ikke tetter skikkelig.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det avhenger av temperatur, luftfuktighet etc. Ta "fingertesten" og sjekk om voksen er tørr. da kan den buffes av. 15-30 min. pleier å holde.

Det kan være flere år siden den boksen ble produsert uten at noen har teipet eller noe. Den holder nok mange år til i ditt eie, hvis den lagres tørt, i romtemperatur, i boksen, slik den er levert fra produsent.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar :thumbs: Har flere ganger tidligere sett voks på metallboks som er steinhard, og helt tørr... Disse har vært noen år gamle men....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har flere ganger tidligere sett voks på metallboks som er steinhard, og helt tørr...

Såpass :shocking2: Steinhard og helt tørr vil man jo ikke ha. Da ville jeg lagret den lufttett.

Jeg har aldri opplevd det problemet med mine vokser, men jeg har ikke vokser som leveres i metallboks heller.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk for svar :thumbs: Har flere ganger tidligere sett voks på metallboks som er steinhard, og helt tørr... Disse har vært noen år gamle men....

Er jo bare å 'lugge' en av de ørten boksene fruen evt har i skapet, og oppbevare den der. Lett å merke, og de er jo som regel lufttett :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri hatt metallboks heller, så fikk litt sjokk da jeg så hvordan slik voks kunne ende opp ;) Tror jeg teiper kanten og legger den i en knyttet plastpose :rofl1: Litt overkill kanskje, men da er jeg sikker ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt liggende #915 og #476 i et par år nå, fortsatt like "fine".

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive