Tommy

PORSCHE 968 1992 Detailed by TCS

22 innlegg i emnet

PORSCHE 968 1992

Dette er faktisk vinterbilen til han som har Aston Martin DB7 som jeg la ut en S&S på tidligere. Det er en 1992 modell med ca 220000km på telleren, men den er utrolig velholdt. Han ville ha det shinet opp før vinteren, så det ble en grei runde på den både ut og innvendig.

PRODUKTER:

Prickbort

Microavfetting

P21s felgrens

OPW

CG C+WG

CG Bare bones

CG Fabric guard

Iron X

MG apc

MG #80

MG Rubber vinyl care

MG Final inspection

SV Leather cleaner

SV Leather milk

SV Zuffenhausen

SV Pneu glossy

SV opaque

SV Autobahn

SV Sealfeed

Black wow

UTSTYR:

MG gul pad

MG sort pad

Flex DA

Festool roterendes

Karcher Steamer

Karcher støvsuger

Foma HT med foamcanon

Gritguard bøtter

MG washmitt

Div børster/aplicatorer

Div MF

Paint gauge

Her er noen bilder ved ankomst

IMG_1208.jpg

IMG_1209.jpg

IMG_1210.jpg

IMG_1211.jpg

IMG_1212.jpg

IMG_1213.jpg

IMG_1214.jpg

IMG_1215.jpg

IMG_1216.jpg

IMG_1217.jpg

IMG_1218.jpg

IMG_1219.jpg

Starter med å legge prickbort på nedre paneler

IMG_1220.jpg

P21s på felger

IMG_1221.jpg

Legger microavfetting over hele bilen og motorrom, å finer frem skumkanonen.

IMG_1222.jpg

IMG_1223.jpg

IMG_1224.jpg

Etter avspyling så påføres Iron X fra vinduer og ned.

IMG_1225.jpg

Den fant litt å jobbe med

IMG_1226.jpg

IMG_1227.jpg

IMG_1228.jpg

Ble så spylt ren, og vasket med 2bm. Den var glatt som en barnerumpe, så clay var unødvendig. Ble tørket å trillet inn i garasjen.

Så var det tid for interiør. Her ble det vasket med MG apc 1:5 og mf

IMG_1229.jpg

Skinn ble renset med SV leather cleaner, og her er resultatet etter sitteputa i førerstolen.

IMG_1230.jpg

Skinnet ble så behandlet med SV leathermilk, som fikk stå over natten å trekke inn.

Så til litt lakkmålinger. Venstre forskjerm og panser hadde fått litt ny lakk, ellers så virket det på tykkelsen til å være original lakk på resten av bilen.

IMG_1232.jpg

IMG_1233.jpg

IMG_1234.jpg

IMG_1235.jpg

IMG_1236.jpg

Så til inspeksjon av lakken, å den var i overraskendes bra stand. Det var selfølgelig litt orsidering og swirls, å noen ytterst få rds, men fin til å være så gammel.

IMG_1237.jpg

IMG_1238.jpg

IMG_1239.jpg

IMG_1240.jpg

IMG_1241.jpg

Denne bilen hadde også noen småbulker, så da fikk vi besøk av Caropractor 1, som fikset opp i dette.

IMG_1246.jpg

IMG_1249.jpg

IMG_1248.jpg

Så over til korrigeringen, lakken på denne vil jeg si var medium hard, og det fungerte bra med MG#80 på gul pute og roterendes maskin. Startet som vanlig med å spre på 600 rpm, gikk så opp til 15-1800rpm, og var vel oppe i litt over 2000rpm på noen rds. Kjørte fra 2-5 pass, og avsluttet med 2 pass på 600rpm, som gav en holofri avslutning.

Noen 50/50

IMG_1242.jpg

IMG_1243.jpg

IMG_1244.jpg

IMG_1245.jpg

IMG_1252.jpg

Å ja det var SS lakk på denne

IMG_1250.jpg

Tok så en wipedown med MG final inspection

IMG_1253.jpg

La så på et lag med MG#21

IMG_1255.jpg

Felgene fikk SV autobahn og pneu glossy

IMG_1254.jpg

IMG_1256.jpg

Black wow på plast

IMG_1260.jpg

SV sealfeed på gummilister

IMG_1261.jpg

SV Opaque på matt lakk

IMG_1265.jpg

Etter ca et døgn, så fikk den et lag med SV Zuffenhausen

IMG_1257.jpg

Invendige tepper fikk en runde med CG Fabric guard

IMG_1262.jpg

Så til ferdigbildene

IMG_1263.jpg

IMG_1267.jpg

IMG_1268.jpg

IMG_1269.jpg

IMG_1270.jpg

IMG_1271.jpg

IMG_1272.jpg

IMG_1273.jpg

IMG_1274.jpg

IMG_1275.jpg

IMG_1276.jpg

IMG_1278.jpg

IMG_1279.jpg

IMG_1280.jpg

IMG_1281.jpg

IMG_1282.jpg

IMG_1283.jpg

IMG_1284.jpg

IMG_1285.jpg

IMG_1286.jpg

IMG_1290.jpg

IMG_1289.jpg

IMG_1288.jpgIMG_1287.jpg

Tidsforbruk på denne, ca 25 timer.

Takk for oppmerksomheten.

**BILDER FRA DENNE SIDEN TILLATES IKKE BRUKT ANDRE STEDER UTEN FORFATTERS SAMTYKKE**

Endret av Tommy
30

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott detail på en merksnodig bil. Credverdig og solid utført.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice work som vanlig Tommy..

Du var ihvertfall heldig og ramlet over litt hardere SS lakk enn det jeg har klart :(

Var ikke lakken sticky heller?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice work som vanlig Tommy..

Du var ihvertfall heldig og ramlet over litt hardere SS lakk enn det jeg har klart :(

Var ikke lakken sticky heller?

Nei, den var overraskendes grei å jobbe med, men jeg byttet pad ofte, brukte vel 5-6 stk på denne.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte 16 el 17 på den jeg tok :wacko:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pen jobb, men liker ikke utseendet på disse bilene :P cred servert :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff bil, og bra jobba! Kred!

Glemte du endestussen på eksosen?

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott jobb! Fint løft for den gamle Porschen :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøff bil, og bra jobba! Kred!

Glemte du endestussen på eksosen?

Nei, den er sortlakkert fra fabrikken, men det så ut som lakken var borte fra ytterste kanten.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen dum jobb dette heller :thumbup: Ser strøkent ut motorrommet på denne også. Dekker du til noe før du går i gang med motorvasken på f. eks denne og Aston Martin?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda en flott jobb og write-up fra deg :thumbup:

Hvor kjøper du de "pinnene med skumgummi" som du bruker til Seal Feed?

Cred er naturligvis servert B)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen dum jobb dette heller :thumbup: Ser strøkent ut motorrommet på denne også. Dekker du til noe før du går i gang med motorvasken på f. eks denne og Aston Martin?

Nei, dekker ikke til noe, men er forsiktig med hvor jeg retter strålen på HT

Enda en flott jobb og write-up fra deg :thumbup:

Hvor kjøper du de "pinnene med skumgummi" som du bruker til Seal Feed?

Cred er naturligvis servert B)

Har kjøpt dem på ebay, men de blir mye brukt av de som driver med scrapbooking, til å pensle lim, så du vil nok kansje finne dem i en bokhandel/hobby butikk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vinterbil ja... hehe!

Nok en knall jobb dette!

Grønn pil ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor kjøper du de "pinnene med skumgummi" som du bruker til Seal Feed?

Billakkspesialisten har også..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt jobba, Tommy...som vanlig fra Tommys car spa :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall bra jobb igjen Tommy

Litt morsom denne her, ikke så vanlig å se denne varianten :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjempe jobbet :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig bra jobb Tommy! :thumbup:

Er du fornøyd med P21s?

RIM7 kanna mi begynner å gå tom... :(

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin jobb dette tommy, cred servert :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig bra jobb Tommy! :thumbup:

Er du fornøyd med P21s?

RIM7 kanna mi begynner å gå tom... :(

Ja, så langt er jeg fornøyd med P21s, men synes den er nokså lik Rim7 i bruk (har brukt begge rene) men P21s lukter en smule bedre en Rim7

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive