Simen

Sonax pads vs. Cyclo pads

Testa DA-maskinen min her om dagen, kombinert med Ultimate Compound og oransje Sonax-pads. Panseret til dama hadde MASSE vaskeriper, og jeg fikk jo bort mye av det med UC. Men var fortsatt en del igjen når jeg var ferdig, og noen dypere riper (men ikke så dype at jeg kunne kjenne dem med neglen). Jeg vet at Biltema's tohodede DA ikke er den feteste typen, men jeg har ikke råd til noe annet på en god stund, så jeg må nøye meg med den. Men så finnes det jo forskjellige puter, så jeg lurer på om jeg kan korrigere mer med en av disse, eventuellt å bestille begge? Hvordan er den oransje cyclo iforhold til de jeg allerede har?

Cyclo 4" Premium Orange Foam Pad

Cyclo 4" Premium Yellow Foam Pad

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme maskin, bruker MG UC en del. Startet med Sonaxpads, men synes ikke de er all verden. Dårlig lim på dem. Gikk fort over til både gule og oransje Cyclo-pads 4", og er veldig fornøyd. Har brukt 2 sett på over 10 store biler og de fungerer fortsatt like bra. Eneste er at gummien "støver" litt. Så mitt råd er å kjøpe Cyclo-pads :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men føler du at Cyclo-pads tar flere riper? Holder det om jeg bare kjøper Yellow pads i første omgang? Skal hovedsaklig bare få bort flere riper...

Ikke lett å se på bilde, men er fortsatt noen riper på høyresiden:

bilde13.jpg

Endret av Simen
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes de er bedre på alle områder. Litt større enn Sonaxpadsene, men allikevel passer de perfekt til din maskin. Gul har mest cut, så hvis du bare skal ha 1, ville jeg gått for den.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være vanskelig å få bort dupe riper med da maskin. Du bør vel prøve det groveste du kommer over. Har bare brukt orange,grønn og hvit cyclo pads. De er jo ikke VELDIG harde. Kjenner ikke til de sonax paddene,men som sagt må du vel på med noe som har motstand.. Har du noen andre pads?

P.Sdet kan være lurt å våtslipe litt først.(om du har selvfølgelig),men vet ikke om da maskinen får bort våtslipmerker:)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

UC har _mye_ cut - men man får jo ikke samme varmeutviklingen på 'tema sin DA ifht proffe DA-maskiner eller roterende. Men det er bare å kjøre på til dypere RDS er borte også - det tar bare lengre tid. Til dels mye lengre tid også.

Gul Cyclo / über er skikkelige cut-pads - kan hende den komboen produserer microswirls som man må gå over med f.eks orange über og UC etterpå for å fjerne.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes de er bedre på alle områder. Litt større enn Sonaxpadsene, men allikevel passer de perfekt til din maskin. Gul har mest cut, så hvis du bare skal ha 1, ville jeg gått for den.

Høres bra ut det. Tror jeg går for de gule i første omgang, så får Sonax-pads'a være mine "orange" pads som er litt mildere (greit å ha i tilfelle hologrammer)...

Det kan være vanskelig å få bort dupe riper med da maskin. Du bør vel prøve det groveste du kommer over. Har bare brukt orange,grønn og hvit cyclo pads. De er jo ikke VELDIG harde. Kjenner ikke til de sonax paddene,men som sagt må du vel på med noe som har motstand.. Har du noen andre pads?

P.Sdet kan være lurt å våtslipe litt først.(om du har selvfølgelig),men vet ikke om da maskinen får bort våtslipmerker:)?

Har ikke noen andre pads til maskin nei...

Nei det vet ikke jeg heller men... Vil tro det?

UC har _mye_ cut - men man får jo ikke samme varmeutviklingen på 'tema sin DA ifht proffe DA-maskiner eller roterende. Men det er bare å kjøre på til dypere RDS er borte også - det tar bare lengre tid. Til dels mye lengre tid også.

Gul Cyclo / über er skikkelige cut-pads - kan hende den komboen produserer microswirls som man må gå over med f.eks orange über og UC etterpå for å fjerne.

Har mere tid enn penger hvertfall, så det skal jeg få ordna. Bare ha litt tålmodighet. :)

Mikroswirls, da mener du "hologrammer"? Kan bruke orange Sonax-pads til det tror jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Microswirls er swirls indusert av kombinasjonen grovt produkt og grove pads, hologrammer er forsåvidt også swirls som sitter ganske høyt oppe i lakken. Uansett bør det ikke være noe problem å bli kvitt slike ting med noen finere puter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive