nibelo

Drying aid?

Ser det omtales å bruke quick wax og quick detailer produkter som "drying aid", hva vil det i realiteten si og hvilke produkter er egnet/uegnet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

CG Speedwipe er en veldig bra quick detailer som også er godt egnet som drying aid.

Jeg blander den 50/50 med vann når jeg bruker den som tørkehjelp.

På ett panser bruker jeg ca 5 trykk på sprayeren, dette er nok til å dekke hele panseret. Vannet blir mye enklere å få av og den legger igjenn litt voks. Dette hever også glansen i lakken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah, så man sprayer det på før man tørker over og bruker det ikke for å friske opp til å forenkle tørkingen etter neste vask. Takk for oppklaringen, mye selvfølgeligheter for en nybegynner :)

Har 3m sin quick wax her, og den står det at kan brukes på våt overflate så jeg får teste den ved neste vask, så får jeg skrive opp CG Speedwipe på ønskelista.

Endret av nibelo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om vinteren bruker jeg stort sett Sonax Snabbwax som drying aid og det funker fjell, resten av året er det litt avhengig av stress-nivået om jeg bruker drying aid eller ikke. Jeg bruker som regel alltid å booste med en QD etter vask - Dodo Red Mist, MG UQD, CG Instawax+, CG Hybrid V7 går det mest i da.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan signere på sonax snabbwax på vinteren. Er faktisk veldig bra :) På sommeren bruker jeg Megs UQD som er brilliant!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hørt om flere som bruker Citrus Bling blandet 1:3 til dette. Har planer om å teste dette selv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive