abhoff

Kvitte meg med ditecbehandlingen?

Hei.

Kjøper meg nå en bil som ble Ditec behandlet for ca akkurat ett år siden. Har lest både negative og posetive ting om denne behandlingen både inne her og andre steder. At den mister glans, støvmagnet og tvungen rebehandling om du skal kunne holde på garantien er grunner til at jeg ser på andre alternativer.

Så egentlig lurer jeg på om jeg bare skulle få fjernet denne behandlingen helt og erstattet den med en voks eventuelt? Lest utrolig mye bra om Swissvax voksene og har bare posetive erfaringer med andre produkter de har. Kan en av disse erstatte Ditec, så jeg slipper å gå videre med kostbar rebehandling?

Dog er det veldig mange vokser og velge i, hvilken vil dere anbefale? Ønsker da en voks som kan holde på den beskyttelsen Ditec skal kunne gi.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

Jeg har Ditec på min bil og hadde det også på min forrige bil, har lagt på Ditec når bilene var nye. Rebehandling skal gjøres senest etter 18 måneder og koster kr 1700,- inkl mva (pris i Stavanger området)

Etter vinteren når bilen er "sår" av asfaltflekker etc slik de fleste biler er, da kan en bruke lampeolje og vaske bilen ren med og det funka faktisk bra på min bil. Jeg snakket med Haugens Bilshine i Oslo før jeg la på Ditec fordi han har lang "fartstid" med Ditec.

Hvis du ønsker å pusse & shine bilen selv er det en annen sak, da bør en fjerne Ditec. Jeg har hørt at en kan bruke 50/50 rødsprit/vann for å få fjernet Ditec, men det finns kanskje andre metoder også.

Skal inn til min første rebehandling i morgen kl 10:00 jeg er fornøyd med Ditec, andre er det kanskje ikke.....smaken er delt.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Swissvax shield er mye for pengene!

Rekkefølge: Avfetning,skum,spyl av,bøttevask,clay,tørk,lett maskinpolering med DA og Sholl S30 med orange pad,så voks.Buff av etter å ha vokset hele bilen.Går oftest fint det med shield om du begynner å tørke av der du begynte :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om bilen akkurat er Ditec behandlet OG ser bra ut, mtp riper osv, så du er fornøyd med utseende og hvordan vannet preller av ville jeg ikke gjort noen ting inntil virkningen på den var dårlig. Og heller tatt et sjau på lakken da... Jeg lever litt etter "why fix what ain't broken" regelen. Når bilen ikke ser bra ut lenger, så rengjør grundig, clay, maskinpoler og legg ny beskyttelse. Om bilen ikke ser bra ut nå, kan du gjøre det samme nå...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ditec fjerner du lett med polish og pute og maskin. Er ikke værre å få bort enn anna forsegling.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for mange nyttige svar :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en ditecbehandlet bil som eg vil polere og legger sealer på sjølv no.

Det er ett år siden den er behandlet og det preller ikkje akuratt vann av den for og si den sånn.

Holder det med avfetting(Surfex 1:10?), en asfaltfjerner, iron-x og vanlig vask for og fjerne restene?

Skal lakkrense, polere og ha sealer på etter den for hånd. Burde dette gå bra?:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette gjorde jeg med min bil for å bli kvitt Ditec (BMW 5 serie 2011 mod):

Prickbort - foam - HTspyling - bøttevask - ironX - Surfex - HT spyling. Tørket bilen og så sprayet jeg hele bilen med rødsprit/vann 50/50 blanding, vask med svamp eller washmitt.

En god spyling og tørk, så gikk jeg over bilen med Swissvax cleanerfluid pro, og så 2 lag med Swissvax Shield.

Er meget godt fornøyd med resultatet. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takk for svar, da legger eg rødsprit til listen så er det i orden:) Tenker en runde med clay og før lakkrens:)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du likevel skal maskinpolere så forvinner resterende ditec med det samme paden berører lakken. Det enkleste er å bare polere det bort :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvis du likevel skal maskinpolere så forvinner resterende ditec med det samme paden berører lakken. Det enkleste er å bare polere det bort :)

Dette.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal nok polere for hånd denne gangen, så vil være sikker på og få vekk ditecen (visst det er noen igjen da).

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex, kallavfetting (asfaltfjerner), iron-x, vask og lakkrens, så er de få restene (om det er noen i det hele tatt) av ditec`n borte for lengst, trenger ikke noe rødsprit i tillegg :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Surfex, kallavfetting (asfaltfjerner), iron-x, vask og lakkrens, så er de få restene (om det er noen i det hele tatt) av ditec`n borte for lengst, trenger ikke noe rødsprit i tillegg :)

Då spør eg: Korleis skal ein vaske bilen for at Ditecen IKKJE skal forsvinne? :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, autoriserte Ditec forhandlere sier at en kan vaske bilen med "alt" utenom bensin...... jeg skulle montere på støtfangerbeskyttelse på min ditec behandlede støtfanger, ringte da til Ditec importøren og han sa at jeg måtte vaske støtfangeren med 50/50 vann/rødsprit.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Då spør eg: Korleis skal ein vaske bilen for at Ditecen IKKJE skal forsvinne? :)

Vanlig skånsom vask med forvask/avfetting, bøttevask og tørk.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thank you thank you :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive