dj john

vask av ruter på bmw 1 serie

hei,når jeg vasker rutene på bmw,n blir det små microfiber tråder over hele..å når jeg da tokk frontruta innvendig skjedde det samme..akuratt som rutene er nuppete i strukturen..kan jo nevne at jeg har slitt med pusser lyder utenom det vanlige..har nå bytta begge armene for å se om det hjalp.forsatt litt lyd når regner.frontruta er 2 år gammel ca..rutene er clayet så de er rene..noen som har en anelse om hva det kan være?kan nevne at kepler bilpleie tokk rute forsegling/polering..kan de ha kjørt for mye å lenge?mvh john-inge

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd med en av disse MF-klutene som er vevd, ikke fluffy? Jeg synes ofte det blir litt rusk her og der hvis jeg bruker fluffy MF på glass.

Endret av obimann
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei,nei det har jeg ikke prøvd..litt usikker på hvordan den type mf klut ser ut..har bestilt da..se om det blir bra utenfor..kanskje de blir glattere så rutene ikke drar av fibrene i mf klutene.takk for hjelpen

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vist jeg ikke husker helt feil er det en MF med det kit`et. Den er vevd og ikke fluffy. Geniale Mf`er til rute og lakk.. liker nanolotus sine mf`er.

Mulig Nanonissen legger med mf i pakken uansett :) vist man er heldig

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

å ja..vi får krysse fingrene her da.takk takk :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk et firma til å legge noe som heter Glasstec på alle rute og glasstak på min BMW 5 serie 2010 mod.

Dette ble gjordt når bilen var ny (oktober 2010) og vannet perler seg på glasset fremdeles.

Mener at Ditec forhandlere gjør dette.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror faktisk det er det samme de brukte på min bil også..ble ikke så fornøyd egentlig..vindupusserne bråket også i starten..men det forsvant etterhvert men har nå kommet tilbake..byttet blader 2 ganger å nå pusserarmer..merklige greier det her altså.er no rart med rutene til bmw..naboen har noe av samme problemet med tråder av mf kluten..når det blir mørkt ut så ser du masse små mf fibertråder på ruta som sperrer litt for sikten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei,når jeg vasker rutene på bmw,n blir det små microfiber tråder over hele..å når jeg da tokk frontruta innvendig skjedde det samme..akuratt som rutene er nuppete i strukturen..kan jo nevne at jeg har slitt med pusser lyder utenom det vanlige..har nå bytta begge armene for å se om det hjalp.forsatt litt lyd når regner.frontruta er 2 år gammel ca..rutene er clayet så de er rene..noen som har en anelse om hva det kan være?kan nevne at kepler bilpleie tokk rute forsegling/polering..kan de ha kjørt for mye å lenge?mvh john-inge

Hei, synd at du ikke er fornøyd. du må gjerne ta turen til oss slik at vi kan sjekke om det er noe feil på ruten din. et spørsmål er om du bruker microfiber beregnet til ruter ? en vanlig microfiber klut kan slippe fiber. (microfiber) og da vil du problemet du beskriver oppstå. Det er altså forskjellig kluter.

En slik Glastec behandling er dokumentert for bedre sikt og vannet vil prelle av. ( i hastigheter over 80 km/t)

At du må bytte pusserarmer er lite sannsynlig, men det kan tenkes at ruten din er så slitt at pusserne ikke går så lett som de skal, husk ruten er utsatt for steinsprut og andre ytre påvirkninger.

om du ønsker kan vi fjerne behandlingen. ring oss på 33 33 44 00 eller kom innom. wwwkepler.no

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke ha noe med jobben eller produktet å gjøre. Mikrofiberkluten din linter litt, da etterlater den litt hår.

Bytt til en korthåret mikrofiber eller helst en flat mikrofiberklut ment for vinduer så hjelper det nok vil jeg tro..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MF ment for vinduer er mitt varme råd til dette. Bruker jeg vanlige MF på vinduer, er det ikke mye jeg skal gnukke før vinduet ser ut som et hårete dyr. Bruker jeg MF ment for vinduer (har aldri opplevd linting med disse), så blir det perfekt!

Etter hva jeg har opplevd, virker det som glass har en litt spesiell struktur, og når det er vått blir det litt som lim. Dog bare en teori, men virker som det er derfor vanlig MF linter på glass.

EDIT: Ser også enkelte her har problemer med hoppende vindusviskere, selv om de er flunka nye. Dette kan være grunnet litt dårlig grunnarbeid før man legger forsegling på ruten. Poler lett over med DA maskin på ruta, og forsegl på nytt med Nanolotus etc, eller eventuelt Gtechnic.

Eventuelt prøv å rens gummien på viskerne med sitrus, mulig at litt av glassforseglinga har festet seg på tuppen av gummien, og glassforsegling(viskere) mot glassforsegling(rute) resulterer i uventet friksjon og hopping.

Endret av Anaxyd
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kan jo har gjort mye feil så klart..men har også brukt kluter til glass fra nanolotus.det er jo flott at kepler bilpleie ordner opp her uten at jeg faktisk har gitt dem en sjangs..flott!!.så til ruta..den hvar hel og pen..har fått steinsprut skade så nå blir det ny rute..å alldri mere glassforsegling på meg,kunn vanlig glass vask..å da swissvax crystal som faktisk fungerer utmerked.takk for all hjelp :thumbup:

Endret av dj john
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme skjer på Z4en min også. Har kjøpt kluter for glass nå så vi får se hvordan det går.

Og jeg merker det spesielt på bakruta.

Endret av Stig J
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

med bmw 118d til naboen min også..skjedde alldri med ford focusene mine..jeg har byttet begge pussearmene,3 sett med pussergummi..har så klart vasket ruta godt...vannet preller jo av så behandlingen sitter jo på enda..men saken er at dette kan skje..å hva da..??nå hadde jeg u(flaks) å fikk steinsprut skade så ruta må byttes..men jeg sier det igjenn alldri mer rute forsegling på meg eller annbefallinger om dette på glass.

Endret av dj john
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kjøpt Glasskluter (microfiber som ikke er fluffy) på Feks Rema 1000 (hehe) ..men de har funket bra for min del hvertfall.

Endret av Knubis92
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker billige mf og Sonax glassrens eller Autoglym sin glassrens på min E87, alltid strøkent resultat :)

Har også brukt Nanolotus og Wolf's sin glassforsegling uten problemer med viskere osv

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har nanolotus glassklutene..men best med pappir slik blå type som bussene bruker :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive