Gå til innhold
Dag.M

Blande ut p21s?

Recommended Posts

hmsilset    3 830
hmsilset

Jeg blanda ut en gang når jeg vaska min egen bil, og det var lite igjen på flaska.Gikk fint det, men når den blir tynnere så henger den ikke så lenge :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsta    49
johnsta

Bruker den ren hvis jeg ikke skal bruke børster, eller ved veldig skitne tilfeller. Til vanlig bruker jeg 1:2.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Ikke mer vann enn halvparten?? Popp mente at selv 1:10 funker bra...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haakon O    773
Haakon O

Da renner den også av akkurat som vann... Hadde en tredel igjen på en halvlitersflaske, og fylte den opp igjen med vann så det var en halv liter, altså 1:2, og da rant den bare av felgene... Og effekten avtok merkbart i forhold til ren vare.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Da renner den også av akkurat som vann... Hadde en tredel igjen på en halvlitersflaske, og fylte den opp igjen med vann så det var en halv liter, altså 1:2, og da rant den bare av felgene... Og effekten avtok merkbart i forhold til ren vare.

Har du prøvd å blande 1:10 før du kommer med denne påstanden? Henger bra på felgene mine med både 1:5 og 1:10..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Kan ha noe med sprayeren å gjøre det da, at en sprayer skummer den mer når den sprayes på...

Blander den selv her 1:1 eller 1:2, men ikke noe svakere en det.. Blander kun det jeg trenger ved vask, dvs ikke noe poeng å blande opp 20 liter ferdig av denne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haakon O    773
Haakon O

Har du prøvd å blande 1:10 før du kommer med denne påstanden? Henger bra på felgene mine med både 1:5 og 1:10..

Har prøvd 1:2 og da rant det veldig fort av i forhold til ublandet. Om det faktisk blir sånn at den blir tykkere ved å blande ut med 5 ganger mer vann og henger bedre enn med 1:2 blanding, så skal jeg gjerne trekke min påstand om at den vil renne veldig fort av.

Nå var felgene mine vokset med 2 lag shield et par ukers tid innen dette da, og det er ikke mye som henger godt igjen på dem. Kanskje like mye dette som gjør at den renner fort av. Men har iallfall testet under like forhold mellom ublandet og utvannet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cotte78    389
cotte78

Jeg blander P21s 1:1 til bruk på meget møkkete felger. Bruker felgrensen i denne blandingen, kombinert med børster, på alle biler jeg polerer.

På felger med beskyttelse, type swissvax Autoban eller liknende. Så fungerer 1:5, kombinert med børster veldig bra.

Den sitter godt på felgen selv når den er blandet 1:5.

For meg, er dette den desidert beste felgrensen på markedet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Popp    59
Popp

Har prøvd 1:2 og da rant det veldig fort av i forhold til ublandet. Om det faktisk blir sånn at den blir tykkere ved å blande ut med 5 ganger mer vann og henger bedre enn med 1:2 blanding, så skal jeg gjerne trekke min påstand om at den vil renne veldig fort av.

Nå var felgene mine vokset med 2 lag shield et par ukers tid innen dette da, og det er ikke mye som henger godt igjen på dem. Kanskje like mye dette som gjør at den renner fort av. Men har iallfall testet under like forhold mellom ublandet og utvannet.

Ikke vet jeg, volvoen har ett gammelt lag autobahn, toyotaen fikk nylig to lag autobahn og buicken har ingen beskyttelse, henger like godt på alle disse felgenr både med 1:5 og 1:10

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bjørgvin    4
Bjørgvin

Jeg bestilte 1 liter med p21s fra ecstuning. Kastet den med i en bestilling av andre deler for å prøve den.

Men når jeg åpner den her hjemme er den grønn på farge, like tynn som bilberry etc og lukter billig hårshampoo.

Er det flere versjoner av denne ute å går eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 322
Bernhard
Jeg bestilte 1 liter med p21s fra ecstuning. Kastet den med i en bestilling av andre deler for å prøve den.

Men når jeg åpner den her hjemme er den grønn på farge, like tynn som bilberry etc og lukter billig hårshampoo.

Er det flere versjoner av denne ute å går eller?

Jepp, du har fått US versjonen..

Og den er i tillegg dårlig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 518
truhaa

Den skal hete R222 mener jeg. Det er en org P21s i norge, den er ikke like sterk som power utg. Men høres ut som svaret til Bernhard er riktig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr_S    129
Dr_S

Jeg blander den ikke ut, men bruker en Meguiars chemical sprayer. De gamle sprayhodene tar kvelden her etterhvert...Pluss de er tunge å spraye med :)

Byttet til foaming sprayer på Bilberry'en, da hang den MYE lenger på felgen...super sprayer!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig