Krisse

Hjelp til valg av voks!

27 innlegg i emnet

Har tidligere brukt Autoglym SRP, men den synes jeg var helt elendig. La 2 lag, med bra grunnarbeid, og skikkelig herding inne i garasje. Den varte 1 uke.... Tålte tydeligvis ikke regn (litt upraktisk!). Tenker derfor jeg skal kjøpe en skikkelig voks, da Autoglym polishen ikke var noe tess. Har tenkt på voks i prisklassen 200-500 kr. Selv synes jeg Nattys blue ser ut som voksen for meg, men er litt usikker.... Er for det meste ute etter en voks som varer leeeenge, og gjør bilen lett å vaske. Bruker nok Megs sin 1-2-3 serie til grunnarbeid, men bytter ut step-3 med voksen jeg skal kjøpe meg. Har dere forslag til voks i den prisklassen som jeg burde kjøpe ? ? :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er viktig å skille mellom polish og voks også :)

SRP er en AIO og vil derfor ha litt av hver egenskap.

Billig voks så er Collinite 845 veldig fin :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for rask tilbakemelding. Vet at voks og polish ikke er det samme, skrev det kanskje litt uklart ;) Uansett synes jeg 1 uke er temmelig dårlig uavhenigig av om det er voks eller polish :rofl1: Hørt mye bra om Collinite, men finnes den i norske nettbutikker? Fant den verken på Scandicshine, P & R eller blankbil. Synes det er greit å kjøpe fra Norge ^_^ Sånn med tanke på holdbarhet, tror du det er noen forskjell på Nattys blue og 845?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Uansett synes jeg 1 uke er temmelig dårlig uavhenigig av om det er voks eller polish"

Njaaa.. en ren POLISH har ingen beskyttelse i det hele tatt, så den varer ingenting :)

www.bilnerden.no har alle collinite voksene inne pluss mye annet snacks. Ekstremt gode priser også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde det var bittelitt beskyttelse jeg da men ;) Lært noe nytt da ! Hvis jeg da velger Collinite, burde jeg da velge 915 eller 845? 915 er fastere i fisken enn 845, da 845 er flytende, men sånn ellers er 915 en bedre voks ? =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym har og 3 step opplegg som Meguair´s. Du har brukt polishen som er step 2. Ekstra Gloss Protection er step 3 og beskyttelsen til Autoglym.

Etter det eg har lest, hadde eg testa 845 først. Men om den er bedre enn 915, veit eg ikkje.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trodde det var bittelitt beskyttelse jeg da men ;) Lært noe nytt da ! Hvis jeg da velger Collinite, burde jeg da velge 915 eller 845? 915 er fastere i fisken enn 845, da 845 er flytende, men sånn ellers er 915 en bedre voks ? =)

SRP er som Bernhard skriver en AIO (all in one), så denne har litt beskyttelse. Men en POLISH av typen man bruker til korrigering, som 3M, scholl osv har ingen beskyttelse.

845 er enklest å bruke, men 915 holder nok litt lenger. Jeg bruker dem litt hipp som happ.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er riktig som Mighty skriver. 845 er enklest å bruke, 915 har litt lenger holdbarhet. 915 gir en dyp og fin glans, spesielt på mørke farger. 476s er for øvrig enda bedre med tanke på holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilnerden.no, jeg har ikke så mye peiling på Collinite voksene, men 476 varer tydeligvis lengre enn 915, men er på samme tid rimeligere. Ser at 476 er en mindre boks. Jeg heller mest mot 476 med tanke på kjøp, da den varer lengst. Spørsmålet er da om 915 er bedre enn 476 på noen måte?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

915 har mer innhold av carnauba voks enn 476s og gir dermed noe mer glans, spesielt på mørke biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man har alltid sakt at 476 er den mest holdbare voksen, men i de faktiske holdbarhetstestene som har blitt gjort, så har faktisk 915 banket 476 på holdbarhet. Når det gjelder glans mener jeg de ser helt like ut.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, på Collinite.com så påstår de jo også at 476 skal vare lengre, men det betyr jo ikke at det faktisk stemmer av den grunn....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke utenkelig. Alle disse tre er uansett svært gode vokser til gode priser, det er få som kan konkurrere mot Collinite når det gjelder holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan trygt anbefale deg å velge Nattys Blue ihvertfall! Den synes jeg er en knallbra voks til den prisen!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dodo Juice Supernatural Hybrid skal visst være en vinner ut i fra gutta i UK :)

Endret av madskh
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte DoDo Juice sin Orange Crush sist her på bilen, og den syntes jeg var smooth... ikke noe oversikt over holdbarhet enda da. men fin å jobbe med og ga bra glans på rød bil :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Chemical Guys Petes53

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis trådstarter er ute etter en voks som varer leeenge og ikke skal koste mer enn 500.- er det ingen vei utenom Collinite.

Petes53 ser bra ut og er fin å jobbe med, men holdbarheten kommer aldri i nærheten av Collinite.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestemt meg for å kjøpe Collinite 476 på bilnerden.no =) Takk for alle svar ^_^

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis trådstarter er ute etter en voks som varer leeenge og ikke skal koste mer enn 500.- er det ingen vei utenom Collinite.

Petes53 ser bra ut og er fin å jobbe med, men holdbarheten kommer aldri i nærheten av Collinite.

Bruk VertuaBond408 sammen med den, gir bra holdbarhet! Bare test selv;) :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive