Anaxyd

Test av Gtechniq vindusforsegling + Smart Fabric

Test av Gtechnic vindusforsegling + Fabric guard

Jess, da har vi handlet litt igjen, og denne gangen ble det Gtechnic produker og noe småtteri. Disse brakte oppmerksomhet grunnet en holdbarhet på 20.000km. Det er digg å ta på forsegling, og glemme det noen år.

Så, jeg testet G1, G2 og G4. G1 er selve forseglinga, G2 er en hjelpeguffe som gjør det lettere å buffe av G1, og G4 er polish og rens til ruta.

Her har vi produktene som ble kjøpt inn.

IMG_1646.jpg

Så er det bare å rigge klart. Når man skal drive med sånne høykonsentrerte greier, er det best å ha på hansker.

IMG_1662.jpg

Førstemann ut er G4 rensen.

IMG_1663.jpg

Tapet opp 50/50 område. Ruta er behandlet med RainX fra før av.

IMG_1664.jpg

Kjøre på med G4 rensen, og buffe av med våt klut etterpå. Pass på å ha en som ikke linter, for det gjorde min...

IMG_1665.jpg

Så er det selve sakene. Man skal smøre på 3 ganger, med ca 3-5min pause mellom hvert lag.

IMG_1666.jpg

Imens det siste 3. laget herder i ca 15 minutter, prøver jeg ut Smart Fabric.

IMG_1667.jpg

IMG_1668.jpg

Slik ja. Så skal den tørke litt.

IMG_1671.jpg

Så var det G2. Denne skal gjøre det lettere å gni av G1. Og ja, G1 satt noe sinnsykt godt mot slutten før jeg buffet den av.

IMG_1672.jpg

Gikk lett å buffe av, en god del lettere enn Nanolotus og RainX. Mulig jeg har gjort det feil på de tidligere, men dette gikk ihvertfall som smurt. Ingen skjolder etterpå.

Resultat: (hvordan bygger jeg inn Youtube filmer?)

http://youtu.be/sCef7pqpX-w - > Ruter

Så en liten oppsummering. Som dere ser på filmen, er sheetingen god. Like god som RainX. Jeg kan faktisk ikke se forskjell. Helt umulig å se noe 50/50 her. Men det funker svært bra, og jeg gleder meg å se holdbarheten. I teorien skal jeg jo se forskjell over tid, når RainX blir borte.

Påføring: Enkelt.

Buffing: Enkelt! Ingen skjolder i ettertid. Denne kan alle klare uten problemer med skjolder!

Sheeting/beading: Bra. Skulle gjerne hatt G1 50/50 med Nanolotus også, for den bruker jeg på frontruta, og den er helt vill.

Smart Fabric funket også bra, har også film av denne som jeg legger ut her. Jeg fant ut at jeg må spraye på en god del mer enn det jeg gjorde, for vannet festet seg.

Uansett gode produkter som kan anbefales!:)

Endret av Anaxyd
2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra :) Moro at folk begynner å bruke litt GTechniq produkter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra test (hittil) dette! Men det har jo litt å si at du har RainX fra før av da...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om RainX er like vannavstøtende på den testen du tok. Blir gøy å se om GTechniq holder det de lover når det kommer til holdbarhet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bra test (hittil) dette! Men det har jo litt å si at du har RainX fra før av da...

RainX blir jo slipt bort med G4, så den blir jo borte der jeg la Gtechniq:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ah seff, beklager my bad :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå funnet ut at G1 sheeter vann litt fortere enn RainX. Ser det ganske godt når man kjører i fart, hvor vannet på RainX siden går langsommere enn på G1 siden.

Blir spennende å se holdbarheten utover vinteren med disse to! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:)

Hvordan er ståa med matten og I1 Smart Fabric?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger G2 med G1? Finner ikkje G2 på bilnerden.no, bare G1, G3 og G4. Hvor mange biler rekker en flaske G1 til? Dersom man tar 3 lag på front rute og 1 lag på resten av rutene (siden disse har mindre slitasje på seg til vanelig)? Var høy literpris på disse produktene, men om det virkelig varer i 2 år, er den vel heller verdt det :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G2 og påføringsputer medfølger. 3 lag på front- og bakrute og 1 lag på siderutene vil fungere utmerket. Holdbarheten er svært drøy, ja. Det er en grunn til at literprisen er høy ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres bra ut ;) Virker som et vidunder produkt dette, om det varer så lenge som den lover :P Er vel et must nå før vinteren setter inn :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive