2fast4U

Våtsliping, korrigere uten roterende/med da?

Hei

Kunne tenkt meg å prøve meg på litt våtsliping, men har ikke roterende maskin, og har ikke økonomi til det med det første.

Har to hodet fra Biltema. Kan jeg korrigere med den?

Takk!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På myk lakk er det mulig å korrigere fine våtsliperiper med DA. Det er egentlig mulig på all lakk, men det kan ta en del tid. Ikke å anbefale til større flater i allefall :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går finfint å korrigere våtslip med DA, bare du har grov pute og grov polish og ikke pusser med 80 papir.

3M's 9micron papir er det null problemer å få bort.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meguiars DA system er laget for å fjerne slipe merker ned til 2000 korning.

Jeg har ikke test DA system i forbindelse med våtslip, men du finner mye info om det på Meguiars sitt forum.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg holder på med akkurat dette nå, og har fått fine resultater. Har brukt 2000-papir fra Mekonomen, Biltema to-hoders maskin, noen grove pads (uten navn) jeg fant på Jula, da Clas Ohlson var tomme for sonax pads, og Meguiars Ultimate Compound.

Tar litt tid å jobbe med maskinen, men finishen er det ikke så mye å utsette på når man til slutt blir ferdig.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok :)

Tror jeg prøver meg på 2000 papir og UC på to hodet da ;)

Er bare å våtslipe noen stensprutfyllinger jeg skal + litt andre småting, ingen store flater.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Små flater kan du jo i verste fall korrigere for hånd. Jeg har gjort det ved et par anledninger når jeg har våtslipt småriper/flekker og ikke har giddi å gjøre rent et større område for korrigering med maskin.

Endret av obimann
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive