Gå til innhold

BilXtra Mikroavfetting


Simen

Recommended Posts

Simen

Noen som vet hvordan denne er? Testa den på bilen til dama og den fjerne masse skitt og sånt. Men er det noen som vet hvor slem den er mot LSP? - før jeg evt. bruker den på min bil. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

94 visninger, men 0 respons? Come on! Må da være noen som har erfaring med denne? :) Eneste jeg egentlig lurer på er om den fjerner voksen min. Står ikke noe om det på den, og har prøvd å søke rundt uten hell. Her er en link til produktet om det skulle hjelpe:

http://www.bilxtra.no/hjem/bilxtra-butikk/bilpleie/avfetting-motorvask/bilxtra-mikroavfetting/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen erfaring med denne nei, men vil tro at den spiser godt med LSP (avhengig av type selvfølgelig). Sikkert fint å bruke den ren om du skal legge et nytt lag med voks el.l. Ellers ville jeg prøvd å blande den med vann i f.eks. 1:10-1:3. Eneste måten å finne dette ut på din bil er å prøve selv.. Du kan jo teste og så dele erfaringen med oss? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simen

Okei, jeg kan jo gjøre en liten test på panseret til dama. Må bare rense det, og legge et lag med voks - Meguiars stp.3 bør vel funke som en testvoks til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste blir vel å teste på din bil, med din voks? Er vel ikke krise å måtte vokse et panel eller tre på nytt? Prøv med litt forskjellige blandinger (eks. 1:10, 1:3, 1:1, 1:0) så ser du hvor mye voks den tar.. Bruker du denne ren på Meguiars Step 3 blir den nok redusert en god del, avhengig av hvor lenge avfettingen får virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste blir vel å teste på din bil, med din voks? Er vel ikke krise å måtte vokse et panel eller tre på nytt? Prøv med litt forskjellige blandinger (eks. 1:10, 1:3, 1:1, 1:0) så ser du hvor mye voks den tar.. Bruker du denne ren på Meguiars Step 3 blir den nok redusert en god del, avhengig av hvor lenge avfettingen får virke.

Hvordan ser du hvor mye voks den tar? På hvilken måte tester du dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Er nok mht visuelt, dvs ser om vannet slutter/reduserer å beade/shedde fra panelet

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vannet perler seg eller renner av i flak.

Her er det snakk og forskjellige effekter ut i fra hvilken egenskap lakkbeskyttelsen har/hvordan vannet treffer overflaten (spray/stråle), det finnes hovedsaklig to typer; vannhatende (hydrophobic) -typisk for voks og vannelskende (hydrophilic) -typisk for en del lakkforseglinger.

Hvis det er lite/ingen beskyttelse blir vannet ofte bare liggende flatt. En annen test er the squeak test hvor en gnir et foldet bomullshåndkle mot ren,tørr lakk.

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Beade er perler på lakken

Shedde er når vannet renner av lakken og etterlater en tilnærmet tørr flate

:)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...