Gå til innhold
hmsilset

Rask test av Wurth lakkforsegling.

Recommended Posts

hmsilset    3 830
hmsilset

Ingen voks som vil sitte på denne, så tok meg ett par timer med vask og DA.Diskuterte også litt vaskemetoder, så lsp sitter lengre denne gangen.

Før vask.

001.jpg

002.jpg

003.jpg

Grime reaper 1:5.

004.jpg

005.jpg

Lite voks igjen ser det ut til.

006.jpg

Tak.

007.jpg

Bøttevask...

Måtte claye litt.Hadde ikke claylube, så brukte shampoovannet fra bøttevasken.Gikk bra!

009.jpg

Sholl S30 og DA.

010.jpg

Så lakkforseglingen.Den hazer så fort av vi måtte tørke av innen få minutter etter at den var påført lakken.

012.jpg

Etterbilder.Synes den ser bra ut, og varer den noen måneder blir den brukt ofte av meg på senhøst/vinter.Lakken blir glattere enn f.eks SV Shield.Tok ikke på denne, men har kjent på lakken på en bil med samme lsp for ei uke siden.

013.jpg

015.jpg

018.jpg

019.jpg

020.jpg

021.jpg

022.jpg

024.jpg

026.jpg

030.jpg

032.jpg

033.jpg

038.jpg

039.jpg

040.jpg

041.jpg

045.jpg

048.jpg

049.jpg

050.jpg

• DCN Poeng 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Fryktelig riktig den bilen der gitt... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Fin test H.M. ser du har annen flaske enn det jeg har,så mulig det er annet produkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Hvis ikke den der holder heller, så tar jeg meg en tur innover med Collinite 845 som du skal få prøve.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Fin test H.M. ser du har annen flaske enn det jeg har,så mulig det er annet produkt.

Takk ;)

Hvis ikke den der holder heller, så tar jeg meg en tur innover med Collinite 845 som du skal få prøve.

Takk for tilbudet :) Fikk melding i stad om at det var kommet fuglebæsj på bilen.Den var tørka, men det gikk visst lett vekk med hageslangen.Eneste ulempene med produktet er at det må buffes nesten med en gang det er påført, og at det støver litt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
offroad    20
offroad

Fikk lyst på BMW jeg nå.. var skikkelig fin den der!! :wub:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Hvordan ble holdbarheten på denne?

Lenge siden jeg har sett her :) Holdbarheten er god! ga bort resten til meringdal, for jeg rekker ikke bruke den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Eneste ulempene med produktet er at det må buffes nesten med en gang det er påført, og at det støver litt.

Hva er det som er så spesielt med denne at den må buffes nesten rett etter påføring?

Har jo brukt mange andre produkter som hazer, og de kan jo ligge i timesvis uten at det får noen negativ effekt bare fordi den er "ferdighazet" :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Hva er det som er så spesielt med denne at den må buffes nesten rett etter påføring?

Har jo brukt mange andre produkter som hazer, og de kan jo ligge i timesvis uten at det får noen negativ effekt bare fordi den er "ferdighazet" :)

Jeg aner rett og slett ikke, men sånn var den :) Nesten eneste jeg har prøvd som må buffes av med en gang.Er flere nanoforseglinger som må buffes omtrent med en gang.Innen max 2 min.F.eks Nanolex professional.

Lekte meg litt med vann i dag, og maskinpolerte denne kjapt med da,S17 og orange pad.Enda er det masse dypere rds igjen, men får ta litt hvert halvår.Det rare er at det er hard lakk, men jeg lagde riper da jeg dro fingeren over ett sår i lakken.Dro med meg partikler jeg ikke kjente eller så, men fordi ble det godt synelige swirls :P Ingen detail i dag, kun friske opp litt og legge Autoglym HD wax.Bildene er tatt med Sony xperia s.Aldri hatt annet enn vanelig mobil, så artig med så bra kamera.

001.jpg

002.jpg

003.jpg

004.jpg

005.jpg

006.jpg

007.jpg

008.jpg

Lekte meg litt med iron x.2-4 min på og spyler av med hageslange :)

009.jpg

010.jpg

013.jpg

014.jpg

015.jpg

016.jpg

018.jpg

019.jpg

020.jpg

021.jpg

022.jpg

023.jpg

024.jpg

Siden med mest perler ble vokset til slutt.Skulle vel herdet litt til, men går så bra så :) Får herda mere etterhvert.Skal uansett holde på mer med denne om 1 uke.Bøttevask.Eier får ikke vaska uten å ripe mye..

025.jpg

026.jpg

027.jpg

Endret av hmsilset

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Ok, så ut som den bmw`n har vært flittig brukt siden forrige økt, ble jo meget bra etter litt polish og voks :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Ok, så ut som den bmw`n har vært flittig brukt siden forrige økt, ble jo meget bra etter litt polish og voks :)

Bilen hadde vært hardt vasket :) Autoglym HD blir brukt mye fremover.Ser at den virkelig er vanskelig å få av lakken :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sindre S Nilsen    17
Sindre S Nilsen

Mest misfornøyde kunden jeg har hatt på jobben la jeg denne lakkforsegling på.Han syntes bilen var vanskeligere og vaske en en gammel toyota han hadde. Hjalp litte og fortelle han at han burde vaske med noe annet enn grønnsåpe.Han hadde vasket bil i 40år så det skulle jeg ikke komme og lære han.Tok bilen inn igjen og la lahega top selant på den og da var alt greit.

Første gang jeg la denne, la jeg den på en ny sort transporter de på wurth sa legg på hele bilen også latt den stå litt og ta det av.Gjorde dette og jaggu fikk jeg det ikke av gitt så måtte polere dette av igjen.Så fant ut et panel av gangen maks så tørke det av.Støver en del.Vil noen ha prøve har jeg en flaske på jobben som ikke brukes lengere hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig