nibelo

AG & TW sine Insect Remover, effektive som vann?

Jeg hadde en seanse i helgen med å forsøke få fronten noen lunde ren etter en del langkjøring i siste del av ferien (det hørtes ut som om det regnet til tider). Så ikke pent ut etter vanlig vask, ikke hjalp det at det nok var ca 0 lsp igjen.

Forsøkte først med Autoglym sin Insect Remover, men jeg synes ikke den tok noe som helst. Ikke engang om jeg dynket og lot det stå for så å dynke en MF og forsøke tørke det av.

I frykt for å gjøre mer skade enn nytte gikk jeg over på backupløsningen som var TW sin insect remover. Denne så ut til å ta en del mer, men ikke den heller var særlig effektiv selv med dynking og mekanisk avtørkning med MF og polerbomullsklut.

Enden på visa etter 2.5 timer med prøving og feiling er at alle kadaverene er borte, men det ser ut som om det er "liggesår" etter noen hundre individer på fronten. Tipper det er en lett blanding mellom faktiske rester og oksidering (sannsynligvis noe gammelt også, da jeg ikke har studert fronten så nøye tidligere). Ser at noe forsvinner om jeg går inn for å fjerne det med TW og makt, men skal jeg gå over alle enkeltflekkene på denne måten så går det med flere dager...

Er det noe som helst som er effektiv på disse restene? (ser CW1:100 blir anbefalt, men er den så sykt mye mer effektiv enn AG og TW sine, gitt at jeg faktisk i tillegg har forsøkt gnukke?) Gå på med polish/lakkrens? Har bare utstyr for håndjobb, men skal ha inn bilen for å få rettet noe annet smårusk så det er mulig å få gjort en maskinjobb i samme slengen, men kan jo ikke få det gjort i tide og utide...

Det hjelper ikke noe at dette er hovedsakelig på plasten i front hvor lakken er særdeles tynn.

Endret av nibelo
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde stort hell med Prickbort og ufortynnet Grime Reaper, etterfulgt av skumming med Grime Reaper, CG CW&G, Maxi Suds, Elite snow foam og varmt vann (40 grader eller så). Insektlikene bare rant av bilen. Etter mekanisk vask med ullmitt og CG CW&G var det ikke spor etter dem i det hele tatt.

Avfettingen lå på bilen i ca 5 minutter, skummet omtrent like lenge. Jeg spylte med HT mellom skumming og mekanisk vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive