Gå til innhold
J-A-E

Pad`s som tåler DA?

Recommended Posts

J-A-E    1
J-A-E

Har kjørt litt DA på bilen min nå, å Scholl padene går føyka.

Hvem pader bør jeg handle??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Uber pads + Meguiars sine Soft buff 2.0 fungerer bra her i allefall...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kalevipalo    3
kalevipalo

Her går det på Uber pads.

Har dog vært heldig med svart scholl pad. Den blå scholl pad'en tok derimot kvelden etter en bil!!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

På das6-pro er ikke über noe bedre enn Scholl;

-de har bedre lim men dårligere skumgummi

Sliter du med limen på Scholl så bør du ta oftere pause, evt ha 2-3 pads som du bytter mellom når de begynner å bli varme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN    5 293
ØHN

Bruk Meguiar's pad'er. De er skikkelig kvalitet og tåler og brukes. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
K.Vassli    2
K.Vassli

Ikke helt å bli klok på dette med pads til DA maskiner skjønner jeg, noen sier at man skal bruke scholl eller 3M, men det kommer jo fram at begge disse to slipper i limen?!

Så kommer vi til uber, da blir det skrevet lengre oppe her at limen holder men skumgummien ryker?!

Hmm.. Skal ikke være enkelt dette :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Jeg vasker aldri pads i vaskemaskin, kun for hånd i kaldt vann.

Jeg har heller aldri drept en pad med Flex DA, men så drev jeg aldri hardt på med den, stort sett finishing pads med fin polish, og da får du ikke samme varmeutviklingen i pad'en.

Jeg jobber med å få sammen en S&S nå og der har jeg bilder av både Über og Scholl som takker for seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
J-A-E    1
J-A-E

plundra egentlig med at det var borrelåsen som blei dårlig etter hvert, å bare løsna fra maskinen. Det skjedde på orange og blå, men sort funket det bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Osien    29
Osien

Har hatt samme problemet med blå og orange. Gikk over til Uber etter det, og har ikke hatt problemer siden ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    322
TobiasW

Jeg bruker Cyclo gul og oransje fra Blankbil, og de har jeg tatt 8-10 biler med :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 906
Christer

Jeg leste i en annen tråd her at DAS-6 Pro leder varmen fra maskinen ned i bakplaten via skruefestet, og dette går da ut over paden da den blir mye varmere enn den egentlig skulle blitt... Hyppigere bytte av pads og pauser underveis for å la maskinen og bakplaten kjøle seg ned er visst løsningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Jepp, pad'en varmes opp innvendig. :) Dere som har das6-pro kan jobbe en stund med den, og så skru av bakplaten og kjenne på skrufestet, så skjønner dere hvor varmen kommer fra.

På siste bilen jeg tok hadde jeg masse småpauser og da holdt pad'sene fint. Greit å notere seg at dette primært gjelder lange økter med grovkorrigering. På medium pad med medium polish får jeg ikke samme problemet da kjøretiden oftest er mye kortere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig