Tottomann

Jetseal uten voks?

Idag ble det en aldri så liten bilvask. Måtte jo selvfølgelig teste de nyanskaffede produktene fra SS i verdal.

Men pga jeg begynte sent, og står ute så ble det kun ht vask, håndvask med kraftig CG citrus, clay, CG lakkrens og to lag med jetseal.

Skal ha på to lag med pete´s 53 voks men kan jeg gjøre dette imorgen? Dvs bilen må dessverre brukes litt før jeg får hatt på voks. men hva anbefales? ny runde med mild vask utenpå jetseal for så å ha på voks eller må det taes opp igjen heile pakka?

og når jeg først lager en ny tråd, med spørsmål så har jeg ett til. ingen spørsmål er for dumme er det vel. :-)

Kjøpte en påføringspad på ss til voksen, men den paden er jo selvfølgelig større enn krukka. Bruker dere en annen pad for å få voksen ut av krukka eller trykker man bare paden nedi krukka å påfører med samme paden som man massserer med?

Og hva er anbefalt temperatur ute for å påføre voks? her på sunnmøre ligge det vel på 12-13-14-15-16 grader ute nå, på det vi kaller sommeren.

Takker for all hjelp =)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal vel ikke være noe probnlem å legge voks oppå, bare vaske bilen(tørk) først. Du har jo forseglet jobben med jetseal fra før av. Og om paden er litt stor, kan du "krølle" den litt så den ev passer i vokskrukken. Ang temperatur er vel 12-16 grader helt greit.

Om noen har innvendinger, er det bare å korrigere meg:)

cocos

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har berre litt av paden oppi vokskrukka. Har aldri sett på det som eit problem at paden er større enn vokskrukka.

Er jo ikkje akurat mykje voks du trenger for å legge på bilen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk at voks skal legges tynt, ikke i tykke lag slik folk flest gjør med bl.a TurtleWax fra bensinstasjonen.

Vask bilen godt, tørk godt. La den stå litt etter at du har tørket den slik at du er sikker på at det ikke renner vann fra under lister osv.

Voks så i vei, og la bilen stå tørt noen timer etter voksing slik at den herder optimalt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelpa. Når regjeringa kommer hjem fra shopping turen sin snart så blir det ei runde med voks tenker jeg =)

Heilt fantastisk overraska over hvor effetivt clay faktisk var mot restene som låg igjen på lakken. spesielt asfalt flekker.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive