Olav.L

Fjerne rustflekker på gulvteppet

Jeg har kjøpt brukt gulvteppe til bilen og ønsker å rense dette før jeg setter det inn.

Det meste av skitten forsvinner når jeg bruker CG Green Clean, mikrofiberklut, børste og vannsuger, men jeg sliter litt med et par rustflekker:

P7310207.jpg

Som bildet viser, er det ikke store flekken det er snakk om. Den kommer sannsynligvis til å bli skjult under setet, men jeg ønsker uansett å få fjernet den. Er det noen som har et bra tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Iron-x er det første jeg kommer på, vet dog ikke hvor snill den er med fargen på teppet ditt da men.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ferro bet rustvask muligens? Bør nok ikke sitte på lenge..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spam, ellers tror jeg Iron-X og Ferro Bet rustvask kan ta fargen...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk det med flekken?

Vet flere har brukt Rustvasken til slike jobber, men er ikke noe vi skilter med.

Rustvasken er sterk, men når alt annet ikke fungerer er den fin å prøve.

Brukes med fornuft.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke fått gjort noe med den enda, men jeg skal ta en økt med bilen neste helg.

Har kjøpt Iron-X og Surfex HD. Tenker å teste disse på det gamle blå teppet først, for å se om disse skadder teppet.

Hvis ingen av disse tar det kommer jeg muligens til å prøve rustvasken.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å skrive svar her.

Jeg prøvde med Iron-X og Surfex HD på de gamle teppene for å forsikre meg om at de ikke ble misfarget av kjemikaliene. Det ble de ikke, så jeg prøvde på de grå teppene. Jeg sprayet først med Iron-X, jobbet det litt inn med en gammel microfiberklut og lot det virke. Deretter sprayet jeg på vann, og sugde opp med vannsuger. Gjorde dette et par ganger, og fikk dempet rustflekkene en del, men jeg fikk ikke fjernet dem helt.

Jeg prøvde også med Surfex HD, men det fjernet ikke noe av rusten.

Jeg gadd ikke å legge mer i dette, siden flekkene uansett blir skjult under festene til baksetet.

Endret av Olav.L
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive