Tomas

VW Phaeton 2003 5.0TDI V10 Interiør

VW Phaeton 2003

15-18 Juni 2011

En stund siden jeg tok på meg denne jobben, men siden jeg ikke har vært her på en stund så kan jeg jo slenge ut noen bilder, da det er en litt spesiell bil.

Bilen er en VW Phaeton, førstegangsregistrert i Norge 2003 og tilhørte da slottet. Nåværende eier var interessert i en interiørjobb i første omgang og siden han ville ha den klar før han dro på ferie så ble det kun rensing av skinn, og ikke farging.

På grunn av flytting hjemover ble det en hektisk helg med litt pakking og mye bilpleie, det er ikke en underdrivelse når man sier at disse bilene er stoore! Men grunnet tidspress ble det ikke så mye før/under bilder som ønsket, men bilder fra førersetet indikerer hvilken tilstand skinnet var i.

Det ble full innvendig vask, skinnpleie, tepperensing, vindusrens osv.

Det ble brukt hovedsakelig Swissvaxprodukter på denne jobben, foruten CG sin skinnrens og da jeg gikk tom for Swissvax sin.

Jeg lar bildene tale for seg:

(Litt feil fargegjengivelse/hvitbalanse her)

0b252cb2.jpg

515aff09.jpg

999acf01.jpg

56e28299.jpg

71ba58d3.jpg

64e41a4c.jpg

ebc6b11c.jpg

97073f90.jpg

Så noen ferdigbilder:

481ab6fd.jpg

96a266e6.jpg

9c3e55cc.jpg

287677f5.jpg

3fac4eec.jpg

b6fd7d03.jpg

369a089b.jpg

Stort sett det eneste jeg ikke gjorde innvendig var å polere treverket innvendig. Dette fikk kun voks.

Mye mulig det blir skinnfarging og full utvendig av denne mot høsten.

Takk for meg.

5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott Passat det der gitt.... vært på helsestudio vel og merke :)

Moro med såpass forskjell på skinnet, ser at det virker da ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott interiørjobb dette. Er du sikker på at den tilhørte slottet? Jeg er nok så sikker på at dette er den eneste Phaeton som er solgt ny i norge, og ble levert fra Møller bil stavanger (het på den tiden Peder S. Fjetland, hvor jeg jobbet på klargjøringen i 3 år) til et persontransportfirma som heter GT service. Denne bilen gikk igjennom børstevasken både titt og ofte, og den har også hatt en liten kollisjonsskade på støtfangeren foran på venstre side. Får håpe at du får tatt den skikkelig utvendig også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott Passat det der gitt.... vært på helsestudio vel og merke :)

Moro med såpass forskjell på skinnet, ser at det virker da ;)

Passat på anabole steroider :)

Ja, og jeg synes nesten ikke bildene rettferdiggjør forskjellen heller.

Flott interiørjobb dette. Er du sikker på at den tilhørte slottet? Jeg er nok så sikker på at dette er den eneste Phaeton som er solgt ny i norge, og ble levert fra Møller bil stavanger (het på den tiden Peder S. Fjetland, hvor jeg jobbet på klargjøringen i 3 år) til et persontransportfirma som heter GT service. Denne bilen gikk igjennom børstevasken både titt og ofte, og den har også hatt en liten kollisjonsskade på støtfangeren foran på venstre side. Får håpe at du får tatt den skikkelig utvendig også.

Takk for det.

Jeg kan aldri garantere det selv, men ifølge bileier så var dette tilfellet.

Ja, den kunne virkelig trenge en runde utvendig også.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil og pen jobb.

Tøft at Kongehuset registrerer biler i Stavanger! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig jobb, herlig bil, herlig gutt <3

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kremjobb og en krembil. :) Ikke ofte man ser disse bilene gitt. Meget bra jobba! cred gitt sef. Ante ikke at Phaeton kom med 5 literd tdi motor B)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott bil og pen jobb.

Tøft at Kongehuset registrerer biler i Stavanger! :thumbup:

Takk.

Herlig jobb, herlig bil, herlig gutt <3

Haha, takk for det, Sandy

Kremjobb og en krembil. :) Ikke ofte man ser disse bilene gitt. Meget bra jobba! cred gitt sef. Ante ikke at Phaeton kom med 5 literd tdi motor B)

Takk skal du ha. Nei, første gang jeg har vært borti denne typen bil. Moro var det iallefall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive