Morelia

Kestrel das-6 pro

Hallo.

Har som sagt kjøpt meg en Kestrel das-6 pro.

Tenkte å kjøpe meg flere pads og ett mindre bakstykke på som er mindre.. Fulgte vel med et 5 og 6 tom.

Er det slik at de fleste bak bakstykkene passer eller må jeg kjøpe noen spesielle ?

Lurer også på hva slagt puter som passer til denne maskinen. Har Scholl S3gold, S17 og S40 midler.

Takker for alle innspill.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha egne bakplater til DA maskin. Er forskjellige gjenger på roterende og DA.

Alt av vanlige pads passer, så lenge dem ikke er mindre enn bakplaten.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha egne bakplater til DA maskin. Er forskjellige gjenger på roterende og DA.

Alt av vanlige pads passer, så lenge dem ikke er mindre enn bakplaten.

Takk for svaret. Men lurer på en ting : Hvordan vet man hvordan bakplater som går til Roterende eller DA ?

Ser på denne , så står det jo ingenting om hva den er til. Regner med at den er til roterene .

Hvor finner jeg isåfall bakplater til Da maskinen min ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slik er det vel du skal ha: http://www.cleanyour...od&productId=66

Jeg liker veldig godt uber pads til DA, de tåler visst alt:)

Helt sikkert slik jeg skal ha men kunne tenke meg å handle den i Norge. Du har vel ikke en link til f.eks hos SS ??

Endret av Morelia
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går jo fint å handle fra utlandet. Har handlet mye fra cleanyourcar og de er seriøse aktører. Det er også elitecarcare og shinearama også...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker veldig godt uber pads til DA, de tåler visst alt:)

Mnja.. limet tåler mer på Über enn på Scholl, men skumgummien tåler mindre enn feks både Hex-logic og Scholl.

Tok livet av en gul Über igjen ikveld, så jeg må ut og handle nødpad lokalt imorra. :S

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg lurer litt på dette med holdbarheten til selve pad'n på Über kontra Scholl. Jeg har bl.a. fire orange Über som har vært med på rundt 20 biler nå, to av de er "småfrynsete" og blir pensjonert. Med Scholl har jeg bl.a. blå som ble småfrynsete etter et par biler, men som deretter har holdt seg ganske bra. Orange Scholl har jeg "tatt livet" av fire stk (2 små og 2 medium) - de varte tre-fire biler. Jeg har ikke opplevd av limet har gått på noen av mine pads - men så kjører jeg fint lite DA og da kjører jeg kun Über-pads.

Jeg kjører nok ikke så høyt i RPM som en del andre, jeg bruker heller mer press og lavere forflytnings-hastighet og det er vel kanskje derfor jeg ikke har opplevd at limet går i oppløsning? Det er unntaksvis at jeg er over 1800 rpm egentlig, jeg er mer nede på 700 rpm enn jeg er over 1800 ihvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det var snakk om DA, så er det derfra jeg nevner mine erfaringer Essie. :)

Korrigering med s3gold og relativ hard kjøring er døden for pads, og der er das6-pro mye værre enn feks Flex DA.

Jeg husker aldri at jeg tok en eneste pad når jeg hadde den, men så ble den for det meste brukt til finpolering også, og da har man ikke problemet med varmgang. Jeg er helt sikker på at det er limet som blir varmt og rett og slett løsner.

Das6-pro varmer pad'en mer enn lakken, det er iaffal sikkert. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig med Knutis her, opplever også at s03gold og mye press tar livet av pads. Limet løsner rett og slett pga varme. Det jeg lurer på er om de medfølgende bakplatene til DAS pro kan ha noe av skylden? Jeg har en Lake Country spotpad hvor varme tilsynelatende er et mye mindre problem, men det kan også ha med størrelsen på paden og gjøre. Vurderer å bestille ny bakplate for å teste ut uansett.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for alle svar. Har kjøpt inn Både Uber og Scholl og skal snart få testet dette Selv. Finner nok noen favoritter etterhvert.

:thumbs:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive