Gå til innhold

Ditec


Citrus

Recommended Posts

Etter en Ditec behandlig påstår man at pollering er unødvendig. Dette høres for letvint ut. 6års garanti er det også.

Så da er spørsmålet; er det en fordel med Ditec eller blir bilen finere med god bilvoks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • gjohn

    14

  • Bernhard

    10

  • Øivind

    10

  • truhaa

    8

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

  • Forhandlere
Bernhard

Kjenner ikke så godt til Ditec, men jeg fraråder alle jeg kjenner sånne behandlinger.. Teflonbehandling o.l. tar jo glansen i lakken og skal liksom vare i årevis.. Bare tull spør du meg, og man mister jo gleden ved å kose med bilen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa har dette på bilen, og man må inn hvert år for en etterbehandling.

Hvis dette ikke gjøres gjelder ikke garantien.

haha, hva er da vitsen. kan liksågodt pollerer selv da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Det der det mange ikke ser, at bilen skal inn en gang i året for å moppretholde garantien, da fjerner de bøss fra lakken og legger på ett nytt lag med sealer på den, om du legger på feks Duragloss 111 en gang i året så er det ikke langt unna å holde et år det heller. så jeg også anbefaler å gjøre det selv eller sende bilen til et Meguiars senter etc som driver med proff behandling/korrigering istedet, da leggger de på MG21 og det holder lenge med rett prepp jobb av lakken

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vel beskytte lakken bedre. tåler sterk avfetting OSV.

Synes ikke lakken var like blank og fin etter 1 etterbahandling som når dem tok behandlingen første gang.

Men ble en fin bil og er jo greit for dem som ikke polerer bilen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Duragloss beskytter også lakken mot en god del kjemi, samme gjør MG21 (prickbort fjernet den ikke i allefall)

Så er nok ikke så unikt uansett, mer en salgsgimmik fra mange av de som forsegler bilene til folk, men for all del, gidder eller liker du ikke å polere bil er det bedre en ingenting da...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ØrjanA

Hadde DITEC behandling på Golfen min i mai 2007 (Var før jeg hadde lært meg å gjøre noe annet en å legge på voks). Ble blankt som fy og bilen var lett å holde rein gjennom vinteren, MEN når våren kom så den nesten grå ut og ikke sort. Fantes ikke glans eller dybde igjen i lakken. Skulle jeg ha fulgt instruksene for å beholde 6 års glansgarantien så måtte jeg da hatt en ny runde til ca 1200.-. Droppet det å gikk til anskaffele av gode produkter fra SS samt en billig poleringsmaskin fra Clas Ohlson og prøvde meg selv. Resultatet ble over all forventning. Jeg vil ALDRI igjen bruke penger på en DITEC behandling, snakker fort om ca 4000.- eller mere for en behandling. Bruk heller de pengene på noen gode produkter/hjelpemiddler og kos deg med den bilpleien selv.

Endret av ØrjanA

http://www.facebook....dreassenAutospa              http://www.facebook.com/bilpleiebutikkendrobak


Sertifisert Scandic Shine Detailer   Cosmic Detailing Center  Sertifisert    Scholl Concepts bilpleiesenter    

Sertifisert Polishangel Detailer   Nanolex Certified Detailer   DCN Approved Detailer

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Mye bra om CR fra Swissvax ellers har jeg lagt min elsk på Concourso voksen fra de (ikke testet CR da)

Uansett får du mye bilpleie saker for 4000 ++++++ da, såjeg vet hva jeg hadde gjort selv..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er gjengangere er vel at folk med DITEC behandling sier:

"Er bare til å spyla av driten, henger aldri fast og bilen er like ren igjen". Skulle gjerne tatt ei ditec behandlig for å så gå amokk med avfetting, for å sjekke hvor lenge dette holder.

Tror også at ditec er en annerkjent sak, som gjør at folk føler seg trygge på at bilen holder seg "strøken". For all del, bilen blir jo fin av det, men jeg tror ei runde med polermaskinen i ny og ne er vel så bra, hvis ikke bedre. Men denne løsningen er vel også for de som ikke gidder, eller ikke har peiling på detailing. Så lenge de har ditec merket bak på bilen, så er bilen behandlet tilstrekkelig, og videre vedlikehold er overflødig. Har også lagt merke til at mange av bilene med ditec behandlig ofte er mest skitne.

Uten å ha alt av fakta på bordet, så brukes det vel Lahega A og B under behandling. Resten av prosessen kjenner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Mamma fikk K2000 på bilen sin (han som solgte den la det på rett før han solgte den), og jeg vasket den med handske og mild såpe, etter ett halvt år var det ikke en vannperle igjen, vannet lå dødt på hele bilen.. Kan hende at bilpleieren gjorde feil, men regner med at ikke det er reelt.. "Gubbene" på jobben tror ikke på meg når jeg sier at 5 års garanti er tull, men de får heller se selv hvor bra det fungerer..

Trokke mamma hadde sett forskjell på K2000 utseende og en god LSP hvis ikke bilene hadde stått side om side, men det er jo ikke bare utseendet som teller??? :P Bør jo beskytte og gi en lang holdbarhet for en behandling for 4 laken.. Og det værste er at de lover ting som de ikke holder, i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permashine, Ditec, osv... det er vel i utgangspunktet laget for de som ikke har tid/ikke gidder å bruke tid på bilpleie; og da er det jo genialt så lenge man følger opp behandlingene...

Vi kan ikke polere bilene til mor, bestemor og alle tantene i familien; og da er det like greit at noe faktisk blir gjort for å bevare bilene deres ;)

Men at det er en god erstatning for skikkelig lakkpleie er bare tull. Ikke blir det blankt, (som de reklamerer veldig med) og til og med lakkforseglingen til Glare gjør lakken lettere å holde ren; selv om den ikke varer fullt så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at pengene skal gå til Swissvax produkter ;)

Ikke dumt det! Ikke det beste å korrigere/polere med, men de har i alle fall omtrent verdens beste voks ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilke produkter mener du at man bør bruke da?

Folk på forumet her skryter uhemmet av Scholl og Menzerna, jeg har ikke testet noen av disse selv enda siden de er forholdsvis nye her til lands, men jeg stoler på mange av de som synes det er bra. Selv bruker jeg utelukkende Meguiar's proffserie til korrigering, men det er av praktiske grunner (det er veldig enkelt, det er veldig bra, og jeg har låven full av det siden jeg selger det ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...