Gå til innhold

Produkter til matter


TobiasW

Recommended Posts

TobiasW

Hva anbefaler folk til finishprodukt på gummimatter? Jeg liker å få en litt glossy shine, uten at de skal bli alt for glatte.

Hva anbefaler dere til finish på stoff/velour-matter etter at de er vasket med Meg APC? :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der har jeg brukt SV Pneu, om man bare tørker av godt etterpå blir de heller ikke så veldig glatte. Jeg bruker matt type som gir mattene ett vått inntrykk.

Filtmatter kan du imprignere med enten NanoLotus sin tekstilforsegling eller Chemical Guys sin Fabric Guard.

Dette hjelpe kun til å gjøre vedlikeholdet lettere og ingenting på finish.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

303 Aerospace Protectant på gummimatter. Bare å spraye på, så er jobben gjort! Buffing trengs som oftest ikke, bare å la det trekke inn. På mine matter har det holdt lengst med denne. Tidligere har jeg brukt CG Silk Shine og Scoll Purple 9000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyggern

Jeg har også brukt pneu ved flere anledninger, dette gir et veldig bra resultat som varer.

Det blir ikke glatt selv om du ikke "buffer" av, jeg bare sprayer på og jobber det rundt med pneu kosten og lar det tørke.

Eks på bruk.. FØR og Etter...

IMG_5181.jpg

IMG_5239.jpg

Mvh Torgeir Thorud
"just looking for that perfect shine"

Min S&S "samletråd" noen av mine jobber  |||  Porsche 964RS 100t Detail  ||| Porsche 996 GT3 MKII  |||  
TAS on Facebook      |||    Mine biler BMW E24 635CSi og fler  |||  TAS Instagram

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Plastmatter vasker jeg med Bilt Hamber Surfex HD eller Amazing Roll off, da ser de bra ut etterpå.. noe glans legger jeg ofte ikke på da jeg syntes de kan bli litt glatte innimellom

Tekstilmatter bruker jeg Mimo rensemaskin/green clean på og nanolotus teksil/skinn forsegling eller CG fabric guard..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Bumber denne, særlig mtp. at det snart er tid for å hente frem gummimattene igjen, dessverre. Har til nå vasket med Surfex 1:5, skrubbet og spylt. Som gummifornyer har jeg brukt VP Protectant 1:4 og Meguiar's Silicone Free Dressing, men er ikke helt fornøyd enda. Synes SV Pneu blir litt for kostbar å legge på hvilken som helst bil :)

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

challenger

Det går ikke så mye SV Pneu i slengen om man er flink med kosten, så det unner jeg mattene mine. Men så er ikke mine biler "hvilke som helst", de er jo mine :rofl1:

Livet er for kort til å kjøre kjedelige biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker plastmatter med Meguiars APC og en børste, hvis ikke mattene er steingamle blir de sorte og fine etterpå. Har aldri brukt noe produkter på gummimatter, da det blir fort glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg får best resultat med vannbaserte vinylfornyere på gummimatter, da det ikke blir så glatt som silikonbaserte produkter. CG Silk Shine og så buffe lett av synes jeg duger fint. :thumbup: Meguiars Hyper Dressing kan også brukes.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke mattene blir glatte uansett hva jeg bruker på de, er jo så grove i strukturen de fleste matter uansett.

Har i det siste brukt CG VRP-dressing. Surfex, Espuma Revolution Wheel Cleaner eller Amazing Roll Off er helt suverene på alt av gummi og plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt pneu ved flere anledninger, dette gir et veldig bra resultat som varer.

Det blir ikke glatt selv om du ikke "buffer" av, jeg bare sprayer på og jobber det rundt med pneu kosten og lar det tørke.

Eks på bruk.. FØR og Etter...

IMG_5181.jpg

IMG_5239.jpg

wow..det ble lekkert.takk for tipset :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tekstilmatter bruker jeg Mimo rensemaskin/green clean på og nanolotus teksil/skinn forsegling eller CG fabric guard..

Hvor mye Fabric Clean blander du ut i Mimo'n? Evt. hvor sterkt blander du i en 500 ml flaske med vann? Tenkte teste på stoffmattene mine idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wow..det ble lekkert.takk for tipset :thumbup:

Må si meg enig denne. Testa Pneu på gummimattene i Galant'en sjæl, og det ble smud!

Ren og behandlet matte vs. ren matte:

IMG_4190.jpg

:thumbup:

Endret av Simen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

@Dr S

Husker ikke helt hva jeg blanda her, men tror jeg var på 1:4 eller noe sånt..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Sprayer + børste og så vann på mimon..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...