hmsilset 3 855 Skrevet 8 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2010 (endret) Kan hende jeg tar noen bilder Noen som vet hvilken hardhet det kan være på en sånn? Tenkte å bruke finishing pad på roterende og CF professional.Eller er lakken så hard at det hadde gjort seg med f.eks orange sholl pad og S30?? Voks tror jeg blir Insignis.Lenge siden jeg har brukt den Endret 8 August, 2010 av hmsilset Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA 36 Skrevet 8 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2010 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 8 August, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 August, 2010 Hehe, synes du det er rart at jeg lurer på hva jeg skal bruke eller synes du vingen er litt for stor også?? Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 8 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2010 (endret) Hva du skal bruke kommer vel an på hvilke defekter lakken har, hvor hard lakken er og hvilken korreksjon/resultat du ønsker Jeg pleier ikke å bestemme meg for akkurat hvilke kombinasjoner jeg skal bruke før jeg tester på bilen Edit: Tøff bil forresten! Vil gjerne se bilder av denne jobben Det var vel det du egentlig ville fram til? Endret 8 August, 2010 av mighty82 Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 8 August, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 August, 2010 Hva du skal bruke kommer vel an på hvilke defekter lakken har, hvor hard lakken er og hvilken korreksjon/resultat du ønsker Jeg pleier ikke å bestemme meg for akkurat hvilke kombinasjoner jeg skal bruke før jeg tester på bilen Edit: Tøff bil forresten! Vil gjerne se bilder av denne jobben Det var vel det du egentlig ville fram til? Eieren kalte jobben for en liten dugnad, så er nok for å gjøre bilen lett å vaske, så er vel egentlig en rask jobb,samtidig som jeg vil ta mest mulig swirls Er nok bare å prøve seg frem som på de fleste andre jobber.. Ja, klarte ikke la være å vise bilen, så bildet er igrunn mest en teaser,hehe. Skal ta masse bilder når den tid kommer Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 8 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2010 Alt jeg har vært borti av amerikansk lakk har vært mykt.... Ville gått for en sealer istedet for voks. Møkk slipper som regel lettere taket fra sealer enn voks. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Han5y 120 Skrevet 8 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 8 August, 2010 Alt jeg har vært borti av amerikansk lakk har vært mykt.... Ville gått for en sealer istedet for voks. Møkk slipper som regel lettere taket fra sealer enn voks. Hva slags fordelsområder har voks når skitten slipper lettere med sealer? De fleste sealerene jeg vet om har også bedre holdbarhet enn voks. Pris, looks, enkelhet mtp. jobb osv.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 8 August, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8 August, 2010 Hva slags fordelsområder har voks når skitten slipper lettere med sealer? De fleste sealerene jeg vet om har også bedre holdbarhet enn voks. Pris, looks, enkelhet mtp. jobb osv.? Fordelen med voks i forhold til sealer er vel mest at det er kortere herdetid og den gir mere dybde og glans ofte. Denne bilen er jo nesten aldri på veien, så derfor velger jeg voks så lenge. Hadde det vært en vinterbil som ble vasket ofte hadde sikkert en sealer vært et godt valg. Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanso 0 Skrevet 9 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 August, 2010 Skikkelig handlevogn dette! Kos deg med jobben!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 9 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 August, 2010 Helt grei bil det der ja. I Oslo-området haddet den blitt stjælt etter 18 nanosekunder - tror ikke det er noen igjen her nå. Alle sammen har gått med trailer til tidligere øst-Europa... Og lakken behøver ikke være myk - kommer an på hvor mye original-lakk det er igjen på den. Men original-lakken er vel på medium minus-siden tenker jeg (S30+ tar vel alt av swirls, en del av RDS og demper det som ikke fjernes ganske brukbart). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mighty 271 Skrevet 9 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 August, 2010 Hva slags fordelsområder har voks når skitten slipper lettere med sealer? De fleste sealerene jeg vet om har også bedre holdbarhet enn voks. Pris, looks, enkelhet mtp. jobb osv.? Beading er det eneste jeg kan tenkte meg Siter Ja, jeg vasker med svamp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 9 August, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9 August, 2010 Skikkelig handlevogn dette! Kos deg med jobben!! Hehe, takk Helt grei bil det der ja. I Oslo-området haddet den blitt stjælt etter 18 nanosekunder - tror ikke det er noen igjen her nå. Alle sammen har gått med trailer til tidligere øst-Europa... Og lakken behøver ikke være myk - kommer an på hvor mye original-lakk det er igjen på den. Men original-lakken er vel på medium minus-siden tenker jeg (S30+ tar vel alt av swirls, en del av RDS og demper det som ikke fjernes ganske brukbart). De forsyner seg godt i Oslo tror jeg.. Fordelen her i nordvest er at det tar lang tid å komme seg ut av landet med en stjålet bil. vurderer Sholl S40 på orange pad og DA også jeg.Har igrunn mange valg så lenge ikke lakken er knallhard Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HHA 36 Skrevet 9 August, 2010 Rapporter Share Skrevet 9 August, 2010 Hehe, synes du det er rart at jeg lurer på hva jeg skal bruke eller synes du vingen er litt for stor også?? Vingen er akkurat passe den. Grom kjærre! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.