hmsilset

Vaske,få opp glans og vokse corvette racecar.

Kan hende jeg tar noen bilder :) Noen som vet hvilken hardhet det kan være på en sånn?

Tenkte å bruke finishing pad på roterende og CF professional.Eller er lakken så hard at det hadde gjort seg med f.eks orange sholl pad og S30?? Voks tror jeg blir Insignis.Lenge siden jeg har brukt den ;)

post-1306-046982400 1281283338_thumb.jpg

Endret av hmsilset
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
:blink:
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:blink:

Hehe, synes du det er rart at jeg lurer på hva jeg skal bruke eller synes du vingen er litt for stor også?? ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva du skal bruke kommer vel an på hvilke defekter lakken har, hvor hard lakken er og hvilken korreksjon/resultat du ønsker :) Jeg pleier ikke å bestemme meg for akkurat hvilke kombinasjoner jeg skal bruke før jeg tester på bilen :)

Edit: Tøff bil forresten! Vil gjerne se bilder av denne jobben :) Det var vel det du egentlig ville fram til? ;)

Endret av mighty82
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva du skal bruke kommer vel an på hvilke defekter lakken har, hvor hard lakken er og hvilken korreksjon/resultat du ønsker :) Jeg pleier ikke å bestemme meg for akkurat hvilke kombinasjoner jeg skal bruke før jeg tester på bilen :)

Edit: Tøff bil forresten! Vil gjerne se bilder av denne jobben :) Det var vel det du egentlig ville fram til? ;)

Eieren kalte jobben for en liten dugnad, så er nok for å gjøre bilen lett å vaske, så er vel egentlig en rask jobb,samtidig som jeg

vil ta mest mulig swirls ;) Er nok bare å prøve seg frem som på de fleste andre jobber..

Ja, klarte ikke la være å vise bilen, så bildet er igrunn mest en teaser,hehe. Skal ta masse bilder når den tid kommer :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt jeg har vært borti av amerikansk lakk har vært mykt.... Ville gått for en sealer istedet for voks. Møkk slipper som regel lettere taket fra sealer enn voks.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt jeg har vært borti av amerikansk lakk har vært mykt.... Ville gått for en sealer istedet for voks. Møkk slipper som regel lettere taket fra sealer enn voks.

Hva slags fordelsområder har voks når skitten slipper lettere med sealer? De fleste sealerene jeg vet om har også bedre holdbarhet enn voks.

Pris, looks, enkelhet mtp. jobb osv.?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags fordelsområder har voks når skitten slipper lettere med sealer? De fleste sealerene jeg vet om har også bedre holdbarhet enn voks.

Pris, looks, enkelhet mtp. jobb osv.?

Fordelen med voks i forhold til sealer er vel mest at det er kortere herdetid og den gir mere dybde og glans ofte. Denne bilen er jo nesten aldri på veien, så derfor velger jeg voks så lenge. Hadde det vært en vinterbil som ble vasket ofte hadde sikkert en sealer vært et godt valg.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig handlevogn dette! B)

Kos deg med jobben!!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt grei bil det der ja. I Oslo-området haddet den blitt stjælt etter 18 nanosekunder - tror ikke det er noen igjen her nå. Alle sammen har gått med trailer til tidligere øst-Europa...

Og lakken behøver ikke være myk - kommer an på hvor mye original-lakk det er igjen på den. Men original-lakken er vel på medium minus-siden tenker jeg (S30+ tar vel alt av swirls, en del av RDS og demper det som ikke fjernes ganske brukbart).

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva slags fordelsområder har voks når skitten slipper lettere med sealer? De fleste sealerene jeg vet om har også bedre holdbarhet enn voks.

Pris, looks, enkelhet mtp. jobb osv.?

Beading er det eneste jeg kan tenkte meg :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skikkelig handlevogn dette! B)

Kos deg med jobben!!

Hehe, takk ;)

Helt grei bil det der ja. I Oslo-området haddet den blitt stjælt etter 18 nanosekunder - tror ikke det er noen igjen her nå. Alle sammen har gått med trailer til tidligere øst-Europa...

Og lakken behøver ikke være myk - kommer an på hvor mye original-lakk det er igjen på den. Men original-lakken er vel på medium minus-siden tenker jeg (S30+ tar vel alt av swirls, en del av RDS og demper det som ikke fjernes ganske brukbart).

De forsyner seg godt i Oslo tror jeg.. Fordelen her i nordvest er at det tar lang tid å komme seg ut av landet med en stjålet bil.

vurderer Sholl S40 på orange pad og DA også jeg.Har igrunn mange valg så lenge ikke lakken er knallhard :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, synes du det er rart at jeg lurer på hva jeg skal bruke eller synes du vingen er litt for stor også?? ;)

Vingen er akkurat passe den. Grom kjærre! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive