AcciDabbi 43 Skrevet 15 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 (endret) Jeg var innom på et bilpleie-senter her i Stavanger en dag.. Snakka med en som jobbet der og da gikk jo samtalen selfølgelig om produkter og polering.. De bruker bare Meguiars produkter der så vi kom innpå å begynne å snakke om #105.. Han sa at de brukte denne på så si alle biler.. Varierte bare på puter etter hvor mye korrigering som skulle til. MEN, han sa at de kjørte den så si aldrig over 1000-1500 omdreiniger og brukte heller mere press.. Synspunkter på¨dette? Jeg ble litt i tvil, men disse driver jo med dette dagen lang.. Er disse som tar de fleste Porsher i distriktet så de skal jo ha peiling.. Normalt snakker vi jo om 2000-2500 omdr på denne? Endret 15 Juni, 2010 av AcciDabbi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 15 Juni, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 Forus bilpleie du var innom da el? Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AcciDabbi 43 Skrevet 15 Juni, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 Forus bilpleie du var innom da el? Det er helt korrekt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 15 Juni, 2010 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 Jeg kjenner ikke sååå godt til #105, men null problem å gå opp på 2000 rpm mener jeg... Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AcciDabbi 43 Skrevet 15 Juni, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 (endret) Jeg kjenner ikke sååå godt til #105, men null problem å gå opp på 2000 rpm mener jeg... Jeg bruker den også i denne hastigheten, sammen med noe annet slik at den ikke skal tørke ut med en gang. Men han snakket om at hvis du la litt press så trenger du ikke så mye hastighet, den tar like mye og det tørker ikke så fort ut.. De brukte den helt ren uten å blande i noe mere andre prudukter.. Endret 15 Juni, 2010 av AcciDabbi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 15 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 Riktig og galt, ja hva er nå det? Om de får det til å fungere på lav speed med mye press, så er nok det en teknikk som fungerer for dem.. Selvede middelet er jo i utgangspunktet ikke "designet" for lav hastighet, mer en spre, pang opp på høy hastighet og ferdig der. Mye press/lav rpm lager mer varme enn hva lite press/høy hastighet gjør, også litt avhengig av paden da... Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AcciDabbi 43 Skrevet 15 Juni, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 Riktig og galt, ja hva er nå det? Om de får det til å fungere på lav speed med mye press, så er nok det en teknikk som fungerer for dem.. Selvede middelet er jo i utgangspunktet ikke "designet" for lav hastighet, mer en spre, pang opp på høy hastighet og ferdig der. Mye press/lav rpm lager mer varme enn hva lite press/høy hastighet gjør, også litt avhengig av paden da... Så du anbefaler mer fart/mindre press altså? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndersB 167 Skrevet 15 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 Mulig de gjør det fordi det er litt tryggere? Så de kan kjøre litt mer cowboy med mindre risiko for at pad-kant eller bakplate skal ta borti noe med 2000 rpm? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AcciDabbi 43 Skrevet 15 Juni, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 Mulig de gjør det fordi det er litt tryggere? Så de kan kjøre litt mer cowboy med mindre risiko for at pad-kant eller bakplate skal ta borti noe med 2000 rpm? Mye mulig.. De gjør det fort i alle fall.. 2 timer normalt på en bil, MAKS 3t sa han.. Men jeg vet ikke vor grundig dette blir eller hvor mye de tar om gangen osv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rudilgr 200 Skrevet 15 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 mener det står 1400 på på flaska jeg har med 105... Selv kjører jeg på alt fra 1400-2300 rpm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brynjar 1 481 Skrevet 15 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 15 Juni, 2010 Mye mulig.. De gjør det fort i alle fall.. 2 timer normalt på en bil, MAKS 3t sa han.. Men jeg vet ikke vor grundig dette blir eller hvor mye de tar om gangen osv.. Hvor grundig det tas da forklarer fort seg selv. Tidsbruken forklarer nok også bruken av lav hastighet. Mindre korrigering = mindre kjørespor og mindre "opprydding" Siter brynjar@detailing.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutis 763 Skrevet 16 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 Kanskje han snakket om DA, da stemmer farten Siter Knutis' maskintråd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essiek 385 Skrevet 16 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 #105 går helt fint å kjøre opp til 2000+ på roterende, men da må man være litt årvåken. Med grov pad eller ull så kutter det noe sykt fort. På lavere hastigheter kutter det også veldig bra, men man får ikke varmeutviklingen på samme måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AcciDabbi 43 Skrevet 16 Juni, 2010 Forfatter Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 Kanskje han snakket om DA, da stemmer farten Nei, va Flex roterende.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRS2 50 Skrevet 16 Juni, 2010 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2010 Jeg har brukt 105 endel nå, og for meg så bli den tørr gansk fort hvis jeg kjører noe over 2000 rpm. kjører heller 1600-1700 rpm med moderat press, så får jeg kjørt mange flere pass og føler selv jeg har god kontroll over hvor mye som blir kuttet. Men er vel mange tekniker som fungerer for denne polishen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.