Gå til innhold

Best/mest clay?


hanso

Recommended Posts

Skal handle inn clay. Er Kitet til Meg det greieste i forhold til pris?

Eller er det andre bedre alternativer?

Endret av hanso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

eBay clay til 50$ kiloen er mest for penga, helt bra kvalitet.

Ellers har du Riccardo og CG fra Scandicshine.

Så trenger du claylube, Optimum No Rinse gir deg mest for penga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quick Clay er rimelig, men nå har det visst kommet et kit med kun selve claybar'en, og denne kombinert med f.eks Optimum No Rinse vil tror jeg vil bli enda rimeligere.

Ellers finnes det en haug med forskjellige rimelige clay's, bl.a den rosa som Torshov Bilrekvisita selger. Hvordan denne er i forhold er jeg ikke sikker på, men jeg vet flere på forumet her har testet den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kittet til megs. er litt for lite effektivt spør du meg.Skal du ha megs. så kjøp den blå (c-2000).varer mye lenger og er mye mere effektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Clayen til Meguiars clay kit er mild, den lager lite merker i lakken i forhold til feks den rosa på torshov eller riccardo clay. Deler du opp baren i 2-3-4 biter så har du en stund.

Pass på å avfette bilen skikkelig før claying, da holder clayen lengere også...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips og svar. Godt dere hjelper nybegynnere med ymse grunnleggende spørsmål!! :)

Har sett litt i nettbutikken på Scandic Shine. De har tre ulike claytyper fra CG; heavy duty, light everyday og medium. Hva har jeg brukt for, og hvilken lager minst riper. Står jo at ingen av de lager riper men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Lager ikke "riper" men lager noe merker på lakken din, derfor bør/skal du polere opp etter clay også, da er det ikke noe problem, uansett sparer du en del på å avfette først.

CG clayen har jeg ikke testet, så fult mulig den ikke lager merker i lakken de, Riccardo lager noe merker, samme med gul Meguiars clay, niteo (?) rosa også, Meguiars quick clay er som nevnt mild, samme er Pinnacle poly clay..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke riccardo clayen var så veldig effektiv jeg, men det kan ha sammenheng med at jeg brukte Megs QD. Leste at den varierte voldsomt i effektivitet avhenging av hvilken 'lube' som brukes.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Fikk fjernet malings prikker med riccardo her sammen optimum no rinse, men HEI å panseret så ut etterpå på den BMWn...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Synes Niteo laget merker, men synes ikke den tok noe mer enn DP sin clay (autogeek) som ikke lager merker.. Begge ble brukt med No Rinse lube, bruker Sonus sin clay nå (tror jeg?), den funker fint og lager ikke merker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Clayen til Meguiars clay kit er mild, den lager lite merker i lakken i forhold til feks den rosa på torshov eller riccardo clay. Deler du opp baren i 2-3-4 biter så har du en stund.

Pass på å avfette bilen skikkelig før claying, da holder clayen lengere også...

Tror jeg går for denne løsningen til å begynne med. Takk for svar og debatt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...