Gå til innhold

Såpe til foamcanon.


Skårholen

Recommended Posts

Skårholen

Hallo har en foamcanon fra bilnerden, selv på nederste justering så henger skummet dårlig. Kjøpt f.eks autofoam men den blir bare vann omtrent, kan dette være fordi at høytrykkspyleren leverer 660liter og 160bar? Rett og slett for stort for det kanonen er beregnet for?

 

Evt gi tips til såper som henger litt bedre, bruker biltema såpe nå typ 50kr for 2 liter. Den henger bra når jeg bruker den ren i kanonen men bruker sykt mye såpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cheffen

Magifoam skal visst skumme såpass at skummet ligger igjen på bakken dagen etter.

Gyeon foam skal visst også være gode saker. Det samme med Stjärnagloss Kokosnöt (Ser ut til å være vanskelig å få tak i)

Endret av cheffen

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var det jeg mente. Har rettet i innlegget. Men blandingsforholdet blir fortsatt det samme.

Jeg tar poenget ditt, men hadde man fulgt rådet ditt så hadde man fått et voldsomt forbruk med ren autofoam i flaska :-)

Da er vi nok enig likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Provenzan0

Ehhmmm.....Er det ikke "vanlig" å blande ut AF med vann før man putter i beholder til skumkanonen?  :wacko:

 

Jeg føler jeg skru skruen helt til minus for da legger skummet seg perfekt å henger på i langsommelige tider.... Men dette vil altså gi en altfor sterk blanding? 

 

I forbindelse med hverdagsvask mtp voks.

 

 

Hvis det finnes en guide til riktig bruk av den skumkanonen så jatakk  :ph34r:

Endret av Provenzan0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...