Gå til innhold

Behandling av vinduer


opelfreek

Recommended Posts

Her er det i stor grad snakk om smak og behag. Alle rutforseglingene som omtales her inne har sine styrker og svakheter. Men noen av de mest brukte er:

RainX

Gtechniq G5

Gtechniq G1

Nanolex Glass Ultra

Endret av Freebird

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

En ruteforsegling bidrar til at det er lettere å skrape rutene.

Jeg foretrekker G5 av den enkle grunn at den er fantastisk å jobbe med. Holdbarheten slettes ikke så verst den heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Nanolex Ultra anbefales. Fortsatt vannavstøtende effekt etter 1 år/20.000km.

For best holdbarhet bør man ha romtemperatur og tørt innemiljø ved arbeid med ruteforseglingen.

  1. Etter vask renser jeg rutene med Nanolex glasspolish og roterende med grov pute. Det fjerner kalkflekker etc. og får frem "nybil-looken" på rutene.
  2. Deretter brukes Nanolex glassrens for hånd med mikrofiber for glass
  3. Til slutt legges Nanolex Ultra med sminkepad. Buffes av etter 10 minutter.
  4. La det herde 4 - 6 timer

Er rutene "spotless" kan man droppe trinn 1.

Detailers Club Norway Approved Detailer  &  Nanolex Approved Detailer          

Certified Bigfoot System Specialist              

 

Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4Sort Toyota LandcruiserSort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 

  

Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

G5 varer ikke et år, men til gjengjeld så er den ikke like sær slik som mange andre forseglinger. Det ta bare noen få min å legge G5 da len legges på og tørkes av igjen nesten med en gang. G5 har god holdbarhet, men langt ifra et år.

På en gammel slitt rute trengs det nom litt forarbeid for å få ruten helt ren.

Jeg har ikke testet ultra. Jeg hører mange skryter av denne, men jeg tror den er litt mer krevende å legge enn G5 (uten at jeg med sikkerhet påstår dette da jeg som sagt ikke har testet denne).

Jeg har testet endel andre ruteforseglinger og slet med at det ofte ble skjolder/spor so synes under gatelys og når det lå dugg på ruten. Med G5 har jeg ime dette problemet og den er mye lettere å både legge ug tørke av igjen.

Prisen på G5 er heller ikke så verst. :)

Er du ute etter lang holdbarhet så velger du Ultra. Er du ute etter et produkt som er lett å jobbe med så velger du G5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G5 og Rain-X får jeg lett ett år på side og bakruter. Bruker ikke bakrutevisker og skraper heller aldri rutene da bilen ALLTID står i garasje når den ikke er i bruk. Frontruten holder også ett år, men ikke like heftig beading som de andre rutene etter omtrent et år. Bruker bare G5 nå, men har G1 på "lageret" på vaskerommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Jeg har opplevd at G5 danner en hinne på frontvinduene som kommer når man benytter viskere. RainX fungerer ypperlig på frontvinduet dog. :) Enig i at RainX lukter heimbrent og er lite morsom å legge, der blir den lett konket ut av G5.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G5 varer ikke et år, men til gjengjeld så er den ikke like sær slik som mange andre forseglinger. Det ta bare noen få min å legge G5 da len legges på og tørkes av igjen nesten med en gang. G5 har god holdbarhet, men langt ifra et år.

På en gammel slitt rute trengs det nom litt forarbeid for å få ruten helt ren.

Jeg har ikke testet ultra. Jeg hører mange skryter av denne, men jeg tror den er litt mer krevende å legge enn G5 (uten at jeg med sikkerhet påstår dette da jeg som sagt ikke har testet denne).

Jeg har testet endel andre ruteforseglinger og slet med at det ofte ble skjolder/spor so synes under gatelys og når det lå dugg på ruten. Med G5 har jeg ime dette problemet og den er mye lettere å både legge ug tørke av igjen.

Prisen på G5 er heller ikke så verst. :)

Er du ute etter lang holdbarhet så velger du Ultra. Er du ute etter et produkt som er lett å jobbe med så velger du G5.

Personlig liker jeg veldig godt nanolex glass ultra, som har beste holdbarhet av de jeg har testet til nå.

Men g5 er utrolig mye raskere å legge, blir litt mer gnikking med ultra.

Bruker som regel g5 på sideruter/bakruter og glasstak, men glass ultra tar frontruten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...