opelfreek 0 Skrevet 31 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 31 Oktober, 2014 Hei. Lurer på hva dere behandler vinduene med for å få regnet å is/snø til å ikke sette seg så lett på vinduene ? Tenkte å behandle alle, men usikker på hva jeg skal bruke :/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freebird 16 Skrevet 31 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 31 Oktober, 2014 (endret) Her er det i stor grad snakk om smak og behag. Alle rutforseglingene som omtales her inne har sine styrker og svakheter. Men noen av de mest brukte er: RainX Gtechniq G5 Gtechniq G1 Nanolex Glass Ultra Endret 31 Oktober, 2014 av Freebird Siter 1988 Mazda 626 GD 1997 Mercedes C-Klasse - W202 2001 Mercedes E-Klasse - W210 1986 Toyota Mr2 Mk1a Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 31 Oktober, 2014 Rapporter Share Skrevet 31 Oktober, 2014 En ruteforsegling bidrar til at det er lettere å skrape rutene. Jeg foretrekker G5 av den enkle grunn at den er fantastisk å jobbe med. Holdbarheten slettes ikke så verst den heller. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelfreek 0 Skrevet 1 November, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 1 November, 2014 Takker for svar Håper flere kan komme med erfaring på rute behandling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 1 November, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 1 November, 2014 Nanolex Ultra anbefales. Fortsatt vannavstøtende effekt etter 1 år/20.000km. For best holdbarhet bør man ha romtemperatur og tørt innemiljø ved arbeid med ruteforseglingen. Etter vask renser jeg rutene med Nanolex glasspolish og roterende med grov pute. Det fjerner kalkflekker etc. og får frem "nybil-looken" på rutene. Deretter brukes Nanolex glassrens for hånd med mikrofiber for glass Til slutt legges Nanolex Ultra med sminkepad. Buffes av etter 10 minutter. La det herde 4 - 6 timer Er rutene "spotless" kan man droppe trinn 1. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind G 2 128 Skrevet 1 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 November, 2014 G5 varer ikke et år, men til gjengjeld så er den ikke like sær slik som mange andre forseglinger. Det ta bare noen få min å legge G5 da len legges på og tørkes av igjen nesten med en gang. G5 har god holdbarhet, men langt ifra et år. På en gammel slitt rute trengs det nom litt forarbeid for å få ruten helt ren. Jeg har ikke testet ultra. Jeg hører mange skryter av denne, men jeg tror den er litt mer krevende å legge enn G5 (uten at jeg med sikkerhet påstår dette da jeg som sagt ikke har testet denne). Jeg har testet endel andre ruteforseglinger og slet med at det ofte ble skjolder/spor so synes under gatelys og når det lå dugg på ruten. Med G5 har jeg ime dette problemet og den er mye lettere å både legge ug tørke av igjen. Prisen på G5 er heller ikke så verst. Er du ute etter lang holdbarhet så velger du Ultra. Er du ute etter et produkt som er lett å jobbe med så velger du G5. Siter Oversikt over mine S&S - Min Logg Hvordan komme igang med bilpleie Bilvaskguide - Maskinpoleringsguide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsdd 43 Skrevet 1 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 November, 2014 Jeg vil absolutt anbefale deg Nanolex glass ultra, syntes den er meget god å jobbe med Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 1 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 November, 2014 G5 og Rain-X får jeg lett ett år på side og bakruter. Bruker ikke bakrutevisker og skraper heller aldri rutene da bilen ALLTID står i garasje når den ikke er i bruk. Frontruten holder også ett år, men ikke like heftig beading som de andre rutene etter omtrent et år. Bruker bare G5 nå, men har G1 på "lageret" på vaskerommet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 1 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 1 November, 2014 Jeg har opplevd at G5 danner en hinne på frontvinduene som kommer når man benytter viskere. RainX fungerer ypperlig på frontvinduet dog. Enig i at RainX lukter heimbrent og er lite morsom å legge, der blir den lett konket ut av G5. Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsen90 649 Skrevet 2 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2014 Jeg tester nå max protect sin opp imot G5 Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tr86 529 Skrevet 2 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2014 G5 varer ikke et år, men til gjengjeld så er den ikke like sær slik som mange andre forseglinger. Det ta bare noen få min å legge G5 da len legges på og tørkes av igjen nesten med en gang. G5 har god holdbarhet, men langt ifra et år. På en gammel slitt rute trengs det nom litt forarbeid for å få ruten helt ren. Jeg har ikke testet ultra. Jeg hører mange skryter av denne, men jeg tror den er litt mer krevende å legge enn G5 (uten at jeg med sikkerhet påstår dette da jeg som sagt ikke har testet denne). Jeg har testet endel andre ruteforseglinger og slet med at det ofte ble skjolder/spor so synes under gatelys og når det lå dugg på ruten. Med G5 har jeg ime dette problemet og den er mye lettere å både legge ug tørke av igjen. Prisen på G5 er heller ikke så verst. Er du ute etter lang holdbarhet så velger du Ultra. Er du ute etter et produkt som er lett å jobbe med så velger du G5. Personlig liker jeg veldig godt nanolex glass ultra, som har beste holdbarhet av de jeg har testet til nå. Men g5 er utrolig mye raskere å legge, blir litt mer gnikking med ultra. Bruker som regel g5 på sideruter/bakruter og glasstak, men glass ultra tar frontruten. Siter GTechniq Accredited Detailer S&S Ford Mondeo 2014 - S&S Lexus IS300h F-Sport - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Toyota Auris Touring Sports 2015 - S&S BMW 318d F30 - S&S Toyota Avensis 2012 - S&S Toyota Rav4 2013 - S&S Volvo V40 Rebell Blue v2 - S&S BMW 520d E60 Jet Black - S&S Renault 17 TL 1972' - S&S Toyota Corolla 97' - S&S Volvo V40 Rebell Blue Min bilpleielogg TRDetailing på facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian Nafstad 39 Skrevet 2 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2014 Jeg liker Nanolex Glass Ultra godt enda jeg! Fungerer flott etter ca 7 mnd Siter Kjører Golf MK6 2011 - Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.