Gå til innhold

Ford Focus (sport) MK2, 2005


Henrik Tausvik

Recommended Posts

Henrik Tausvik

Hei folkens,
kjøpte meg en Ford Focus (sport) MK2, 2005 som første bil for litt over et år siden.
Det som gjør bilen litt spesiell er at den er fabrikk-senket, har sports-seter foran, i tillegg til sports-ratt.
Bilen står også med fult body-kitt og doble ende-rør i krom. Sommerfelgene er 18" Ford-felger i koksgrå som jeg ikke har sett spesielt mange ganger. Det er også solfilm lagt på alle side-ruter (se bilde) i tillegg til at listen rundt grillen i front er byttet fra krom til karbon. Det ble også byttet til LED-skilt lys da jeg måtte ha nye skilt lys uansett.

Jeg er fornøyd med bilen, til tross for at det er latterlig liten motor gjør fabrikk-senkingen fra H&R som ble montert på fabrikk at bilen er leken og kjøre og sitter relativt godt på veien. Fjæringen er som en drøm; gir god kjørekomfort og gjør bilen stiv nok til at man kan holde litt fart over fartshumper uten å skrape for hver "vugg" mange meter etterpå :)

Jeg ønsker tilbakemeldinger og tips fra dere om hva dere synes kunne sett bra ut! har lyst til å gjøre noe mer med den, finner bare ikke helt ut hva :) Har tenkt på ytterligere senking, men ønsker ikke det på grunn av at jeg er så fornøyd med den som står på :) Har noen noe tips for hva jeg kan gjøre for at bilen skal skille seg ut ytterligere? (SE VEDLAGTE BILDER)

post-5682-0-98871300-1395432309_thumb.jp

post-5682-0-57034800-1395432342_thumb.jp

post-5682-0-12372200-1395432348_thumb.jp

post-5682-0-70857500-1395432826_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fine biler dette :) hadde en slik selv med latterlig liten motor og kjipt utstyr, men dog med senk og styling :) jeg satte på øyelokk og MK2 facelift baklykter med LED hele veien i lykta + fullsot :) Er desverre ikke så mye man kan gjøre ellers med disse uten at den blir for overdrevent i mine øyne :/ synes de ser best ut med "simply clean" look, smekk inn en 2-din spiller med skjerm og litt "donk donk" bak så holder det :) Lite tips kan være å sjekke jevnlig i bagasjerommet etter vann.

Edit: Kan være verdt å holde et øye med bagasjerommet, vet på noen av de bilene (av erfaring) at det kunne komme inn vann fra vingefestet på luka, og rundt baklyktene ;)

Se finn-annonsen fra da jeg solgte den :) liten skriveleif i annonsen dog :P

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=35194166&editAd=true

Endret av WernerH

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik Tausvik

Ja, jeg liker karosseriet jeg også :) Sto mellom denne og impreza med "tilsvarende" karosseri :)
Må si meg veldig enig i at jeg liker de relativt clean :) Kan fort ødelegge de med å gjøre for mye, derfor jeg måtte høre her :P
Har den beste høyttalerpakken Ford hadde i 05, så den spiller overaskende bra! Men en flat-subb kunne jeg selvfølgelig hatt :) Har sett på 2-din spiller, men syntes det ble så rart ettersom den orginale SONY-spilleren er en del større enn 2-din, men endret mening når jeg så SONY-spilleren du hadde satt inn!!! Så helt sykt bra ut! husker du hele navnet på spilleren?
- Takk for tilbakemelding og at du delte annonsen forresten, spilleren passet jo perfekt med farge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg liker karosseriet jeg også :) Sto mellom denne og impreza med "tilsvarende" karosseri :)

Må si meg veldig enig i at jeg liker de relativt clean :) Kan fort ødelegge de med å gjøre for mye, derfor jeg måtte høre her :P

Har den beste høyttalerpakken Ford hadde i 05, så den spiller overaskende bra! Men en flat-subb kunne jeg selvfølgelig hatt :) Har sett på 2-din spiller, men syntes det ble så rart ettersom den orginale SONY-spilleren er en del større enn 2-din, men endret mening når jeg så SONY-spilleren du hadde satt inn!!! Så helt sykt bra ut! husker du hele navnet på spilleren?

- Takk for tilbakemelding og at du delte annonsen forresten, spilleren passet jo perfekt med farge :)

Hehe spilleren heter Sony XAV-622. Jeg ble også veldig fornøyd med at pynterammen passet såpass bra med fargen :) jeg fikk en venn av meg som jobber på den lokale bilXtra sjappa her i byen, som heter Bilutstyr Nor til å sjekke opp med sin leverandør om dette :) de bruker autohifi til dette om du skulle lure :)

Ja de bilene som ble levert med originalt Sony anlegg spiller temmelig friskt :) min kom med kjipe ford speakers :P Savner den bilen hver dag, men har god kontakt med nåværende eier, som heldigvis tar like godt vare på den som jeg gjorde :)

Her er noen bilder nåværende eier har tatt av den :) han er bilentusiast og hobbyfotograf, så han er MYE på bilhappenings og treff :)

264335_4264924268558_514934391_n.jpg

264335_4264924388561_242072511_n.jpg

969325_10200744155913477_1396240487_n.jp

375144_10151695635655815_741127289_n.jpg

Endret av WernerH

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Ford kan dette med å treffe med bilene sine for min del, focus ser meget bra ut, og kjøre messig er den super iflg svoger som hadde RS utg av denne.. Flotte bilder også :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Helt enig med Christer, ST felgene i 19" ser meget oppegående ut på Focusen, eller f.eks disse: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47346068&searchclickthrough=true&searchQuery=ford

Pen bil, ta godt vare på den så tror jeg du har bil i lang tid fremover. Pass på rust og alle de vanlige greiene :)

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik Tausvik

Hjertelig takk, folkens! :) godt å få bekreftet at det blir for mye om jeg gjør mer, som var den tanken jeg hadde i utgangspunktet (Y)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henrik Tausvik

Helt enig med Christer, ST felgene i 19" ser meget oppegående ut på Focusen, eller f.eks disse: http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=47346068&searchclickthrough=true&searchQuery=ford

Pen bil, ta godt vare på den så tror jeg du har bil i lang tid fremover. Pass på rust og alle de vanlige greiene :)

Får ikke åpnet annonsen i linken, Stian... Er dette samme felgene som på Werner sin? :) (så det sto Y-design)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

Nei, er disse:

01_1914839875_xl.jpg

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ikke åpnet annonsen i linken, Stian... Er dette samme felgene som på Werner sin? :) (så det sto Y-design)

De på Focusen min er fra Mondeo MK4 :P

Nei, er disse:

01_1914839875_xl.jpg

Det der er desverre ikke ST felger ;)

Dette er ;) litt tjukkere eiker og litt mere concave :)

Ford_Focus_ST_Mk2_2door_reference1.jpg

MEN en felg du burde se på er MS-design sine Y-design....veldig like ST felgene:

Og disse er 18" på bildet ;)

1358351383.jpg

[  ] Ford Mondeo 2.2 STTDCi Titanium X 05-mod

[X] Citroen C5 2.0 HDi 08-mod (citrobængen)
[X] Ford Focus 1.6 TDCi 06-mod.
[X] Opel Vectra B 2.0iCC 96-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianMH

De på Focusen min er fra Mondeo MK4 :P

Det der er desverre ikke ST felger ;)

Dette er ;) litt tjukkere eiker og litt mere concave :)

MEN en felg du burde se på er MS-design sine Y-design....veldig like ST felgene:

Og disse er 18" på bildet ;)

Ja, det er sant. men de jeg linket til er veldig like.. Og etter min mening en hel del mye penere.. :) Dessuten har jeg aldri sagt at det er ST felger :P

MS sine felger er jo i veldig god kvalitet, men jeg syns orginale Ford felgene har mye bedre finish. :)

Endret av StianMH

NAD - Nanolex Approved Detailer

[] 17 MB E200T, iridium silber.

[] 17 Kia Soul EV, Grå.

[x] 17 Peugeot Expert L2 2.0 HDi mester, rich brown oak
[x] 07 Audi A6 Allroad 2.7 TDi Q, kvartsgrå.
[x] 12 Peugeot Partner 1.6 HDi "royal mail" kommer utviklingstråd på denne etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Henrik Tausvik

Appropo hjul : må ha nye sommerdekk nå pga. At jeg kjører på minimalt med gummi og alt for mye luft og kjærlighet... Har planer om å beholde samme felger som jeg har nå, men klarer ikke å bestemme meg for om jeg skal kjøpe dekk med samme dimensjon som jeg har: 225/40/zr18, om jeg skal ha : 225/35/zr18 eller om jeg skal prøve meg på dekk med strekk: legge på 215/35/zr18 og ha strekk...

Vet ikke hva som kommer til å se best ut,er jo ikke alle biler og felger som passer med strekk... Hva tror dere ?? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...