Gå til innhold

Felger med fastbrent støv fra skiver.

Recommended Posts

Thomas Rofstad
Skrevet

Har tatt på meg rengjøring av 4 stk. Brock felger.

Enkel jobb egentlig, men den ene felgen har veldig mye fastbrent støv fra bremseskiva. (Det var vist kjørt uten klosser en stund, så caliperen har slipt skiva)

Har prøvd med ublandet Bilberry, Megs Hot Rims og div. koster. Ingenting funker særlig bra. Fikk fjernet litt, men fortsatt mye som sitter..

9sdset.jpg

2hdv7ef.jpg

vorbtk.jpg

På det nederste bildet ser man at støvet rett og slett har rustet fast til innsiden av felgen.

Vil det hjelpe noe å pusse den ned, våtslipe og så polere?

Takker for alle tips! :)

hmsilset
Skrevet

iron-x bør kanskje fungere veldig godt? Ikke prøvd den selv, men sett mange gode bilder og resultater med den.Må sikkert ha på flere ganger her da.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Thomas Rofstad
Skrevet

Regner med jeg kjøper begge to.

Takk for svar! :D

Petter
Skrevet

IronX tar nok dette. Men i flernrunder siden beleggget er så tykt.

Har bruk IronX til dette fler ganger på jobben i vinter på biler som har gått lenger på jernet. Har også hatt biler som har sett slik ut over hele siden. Og det ble fint som nytt eller noen runder med IronX..

Skrevet

Stiller meg også i rekken her bak IronX, testet dette selv senest i går kveld på på felger der bremseskivene hadde gått inn til stålet.

Men du må nok over et par runder og bruke en stiv børste.

Skrevet

FerroBet Alurens er også veldig god på det :) Litt tricky hvis du har skader på felgene dine men.

Skrevet

Har du fått prøvd noe i dag eller?

Har sittet bokstavlig talt på ræva i pøsregn i flere timer i dag med akuratt samma problem som over her. Prøvde med Surfex HD, prickbort, Sonax extreme, P21s-gel og IronX.

Det som fungerte best for meg var Sonax, P21 eller IronX, så skrubbe (leenge) med stiv børste, problemet er bare at jeg har 3 felger igjen :S

Prøver nok rustvask i morgen! :)

Thomas Rofstad
Skrevet

Har du fått prøvd noe i dag eller?

Har sittet bokstavlig talt på ræva i pøsregn i flere timer i dag med akuratt samma problem som over her. Prøvde med Surfex HD, prickbort, Sonax extreme, P21s-gel og IronX.

Det som fungerte best for meg var Sonax, P21 eller IronX, så skrubbe (leenge) med stiv børste, problemet er bare at jeg har 3 felger igjen :S

Prøver nok rustvask i morgen! :)

Nope, har dessverre ikke det enda. Felgene er montert på bil, så da blir ikke iron-x bestilt før jeg før samlet opp litt flere ting jeg trenger.

Du får ha lykke til med de 3 siste felgene da. :P

Skrevet

Prøv Meguiars Wheel Brightener blandet rimelig sterkt eller Ferrobet Rustvask som foreslått over her. Vær forsiktig med sistnevnte. Og har felgene sår og småskader samt flassing av lakk er den ikke å anbefale egentlig. Bruk hansker også. Sterke greier dette.

• Admins
truhaa
Skrevet

Legg på P21s eller RIM7 og la det stå lenge, vask over med kost.. fungerte bra her, men det er jo ikke sikkert det er samme somm satt på felgene her.. RIM7 stod på i 2 timer sånn sirka...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Legg på P21s eller RIM7 og la det stå lenge, vask over med kost.. fungerte bra her, men det er jo ikke sikkert det er samme somm satt på felgene her.. RIM7 stod på i 2 timer sånn sirka...

Nå kjenner ikke jeg til Rim, men kan P21s stå så lenge?

• Admins
truhaa
Skrevet

Ikke hatt noen problemer her i allefall med P21s, stått på felger her i laaaaang tid uten problemer. men for all del, det kan være forskjell fra felgtype til felgtype.

Vet ikke om andre her har latt p21s el rim7 stå på og opplevd problemer?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Skrevet

Ingen problem her. Har vel hatt på P21s i over en time. Eneste er at jeg går over med mer produkt med gjevne mellomrom så det ikke tørker inn.

Thomas Rofstad
Skrevet

Meguiars Wheel Brightener, prøvd det?

Nei, har ikke gjort mer med felgen.

Skrur mye på mine egne biler nå om dagen, så det blir lite tid til ''kunder'', dessverre. :P

Blir så jeg prøver Iron-X på felgen, når jeg har bedre tid.

audiaddict
Skrevet

WD-40 + Stålull, etterfulgt av felgbørste med litt felgrens! Funka for meg ;)

• 1 month later...
Skrevet

JEg er ikke veldig erfaren men jeg brukte Jif ovens rens på noen felger jeg hadde som var fulle av bremse søtv og drit og de ble helt som nye.....

dette er vel som å banne og sloss i krika på en gang men....

Skrevet (endret)

Jif Ovnsrens har en pH på 12,5 og er etsende. Det er ikke noe du burde dynke felgene dine i...

Endret av Dr_S
Skrevet

akkuart ja...

nei kansje ikke så veldig lurt da nei, men dette var gamle felger som jeg ville prøve på.

Skrevet

WD-40 + Stålull, etterfulgt av felgbørste med litt felgrens! Funka for meg ;)

Fikk inn 4 felger hvor eieren hadde begynt med stålull på den ene.. ikke ett fint syn..ohmy.gif

Men "alle" skryter så av ferrobet rustvask her, har ikke funnet noe den er spesiellt god til enda jeg..

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår