Thomas_K 131 Skrevet 10 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 10 August, 2011 Testet litt på en glassplate. 1 dråpe test. Ikke behandlet Nanolex Ultra Nanolotus Oversikt (fra venstre nanolex,ubehandlet,Nanolotus) Like mange dråper i hver vannpytt. Nanolex Ubehandlet Nanolotus Ser ut som "bobblen" til Nanolotus vinner... Skal ta med meg glassplaten i dusjen for å se der med mer vann... men det blir i morgen.. 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 11 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 11 August, 2011 og hvordan viser dette hvilken forsegling som er best? Personlig så er jeg kun ute etter 2 egenskaper i en ruteforsegling: 1. Den skal være holdbar 2. Den skal gjøre at vannet forlater ruta så fort som mulig ved kjøring. Dette får man kun testet ved å kjøre bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_K 131 Skrevet 11 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 11 August, 2011 og hvordan viser dette hvilken forsegling som er best? Nei det er ikke godt å si... men jo høyrer vannet står på underlaget jo mer luft vil den fange etter min mening og jo mer luft den fanger jo lettere dyttes den av glasset. Jeg får jo ikke testet holdbarhet på en slik test, men når jeg skulle ta av vannet så vippet jeg glasse mer og mer over til høykant, og det var Nanolotus dråpen som startet å "trille" først. Der det var ubehandlet glei vannet bare utover. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 11 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 11 August, 2011 og hvordan viser dette hvilken forsegling som er best? Om det ikke viser hvilken forsegling som er best i praktisk bruk får man ihvertfall et inntrykk av hva som gir mest vannskrekk, og det er jo en av de egenskapene man er ute etter i en ruteforsegling. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjovas 7 Skrevet 14 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 14 August, 2011 (endret) Som en av de som fikk tilsendt prøven på Nanolex Glass Ultra, så fikk jeg endelig lagt på godsakene for noen dager siden. Først av alt kan jeg nevne at jeg ikke har drevet med bilpleie på en god måte før jeg fikk ny bil i år, bilen er da en fabrikkny Avensis, nå kjørt ca 3000 km. Det jeg gjorde var at jeg først vasket bilen på vanlig måte, med Surfex HD 1:20, og Bilthamber Autofoam fra skumkanon, deretter spylt av med høytrykkspyler. Deretter vask med vaskehanske, før jeg gikk over frontruten med en nanosvamp, og til slutt tørket over med noe Isopropanol for å få det så rent som mulig. Vasket også viskerbladene grundig. La på produktet med bomullspadene som fulgte med, og tørket av etter en stund med en god mikrofiber. Så kom det endelig litt regn i ettermiddag, og jeg har vært og kjørt en tur. Viser seg at farten må opp i 50-60 for at det skal være noen særlig effekt, men jeg ser helt klart at dette vil kunne redusere hvor mye vindusvisker som trengs, dråpene gled godt oppover ruta slik som forventet. Skvatt litt når jeg kom hjem og skulle parkere bilen, for når ruta var ca tørr skippet vindusviskeren voldsomt langs glasset, måtte bruke spylevæske for å smøre, da sluttet hoppinga. Oppdaterer når vi har fått prøvd oss i skikkelig uvær! Endret 14 August, 2011 av bjovas Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_K 131 Skrevet 14 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 14 August, 2011 Kjørte nettopp en liten tur... og det bøtter ned... og viskern hopper på ruta... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjohn 35 Skrevet 15 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 15 August, 2011 Jeg har også opplevd dette og tenkte at det må skyldes ujevn friksjon på ruten. Dvs at du ikke har fått lagt på et helt jevnt lag med forsegling på hele ruten. Prøv å gå gå over på nytt. Det hjalp i allefall for meg. Jeg vasket ruten grundig først med vanlig bilsåpe og vann deretter clayet jeg for å være sikker på fjerne evt. nupper. Til slutt la jeg et tynt lag NanoLotus forsgling på de stedene jeg la merke til at viskeren hoppet/vibrerte. Vips borte og har holdt seg bra i månedsvis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 15 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 15 August, 2011 (endret) Jeg har ihvertfall funnet ut at det ikke er nok med clay,nanosvamp,3m sitrusrens og wipedown for å få vekk urban ruteforsegling La ultra igjen forrige uke, da jeg ikke fant ultra akkurat da Ringer etter filminga til Håvard å hører hvor lenge den skal ligge.Buffer av med en gang etter en kort samtale Endret 15 August, 2011 av hmsilset Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gjohn 35 Skrevet 15 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 15 August, 2011 Poenget med det jeg skrev ovenfor var ikke å strippe ruten for forsegling men å få fjernet mest mulig skitt (og minst mulig forsegling). Deretter påføre forsegling slik at hele ruten fikk et jevnt belegg noe den antagelig ikke ble første gangen. Er man ikke nøye nok vil pusserne hoppe fordi friksjonen på ruten blir ujevn. Det er ihvertfall min teori. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_K 131 Skrevet 15 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 15 August, 2011 Ringer etter filminga til Håvard å hører hvor lenge den skal ligge.Buffer av med en gang etter en kort samtale Jobber bra fort på starten der da... hehe... møllers tran eller? Mye bra filmer på Tube`n din også... hva har du festa kamera med på den filmen hvor du har kamera på siden? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 16 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 16 August, 2011 Jobber bra fort på starten der da... hehe... møllers tran eller? Mye bra filmer på Tube`n din også... hva har du festa kamera med på den filmen hvor du har kamera på siden? hehe, det var nok dobbel hastighet som jeg la inn på wideomakeren Takk.Er mest som jeghar laga raskt, men noen filmer kan være verdt å se.Jeg fikk ikke med sugekopp, så claya,og tok wipedown og nanosvamp før jeg festa sånn holder som er med.3m tape som virker veldig sterk.Har ett på t-taket også, så trenger ikke flere fester igrunn. Dette var med mitt kamera. http://www.google.com/imgres?q=gopro+3m&hl=no&sa=X&rlz=1I7GGLL_en&tbm=isch&tbnid=T6ep-P7ydGttxM:&imgrefurl=http://pointofviewcameras.co.uk/gopro-hd-helmet-hero-uk.html&docid=R4Gdwgz6aG6_1M&w=460&h=530&ei=UAdKTuTjLpDJswaOuJX-Bg&zoom=1&iact=hc&vpx=357&vpy=150&dur=6786&hovh=241&hovw=209&tx=128&ty=121&page=2&tbnh=138&tbnw=120&start=18&ndsp=19&ved=1t:429,r:1,s:18&biw=1280&bih=591 Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 21 August, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 21 August, 2011 Jeg har fått et irriterende lite merke (usynlig, dog) rett foran førerposisjonen etter en fuglebajs som lå på ruten noen timer (muligens over natten). Bajsen har rett og slett etset vekk glassforseglingen der den har ligget, og det lille feltet er nå ubeskyttet igjen. Det er veldig tydelig når jeg er ute og kjører i regn (merket dette før jeg dro på ferie, men grunnet pakking fikk jeg ikke rapportert det) da regnet perler seg fint av ruten, men stopper opp i det lille bajsfeltet rett foran meg. Spørsmålet nå er hva som kan gjøres med dette. Skal jeg strippe all forsegling fra hele ruten og legge på en gang til, eller holder det å rense et lite område rundt ex-bajsen og legge på ny forsegling der? Jeg lurer i samme slengen på om det er andre som har tilsvarende erfaringer med Nanolex Ultra vs fuglebajs, evt andre ruteforseglinger vs fuglebajs. Forseglingen på ruten min ble lagt forskriftsmessig og hadde jo fått tørke skikkelig før dette skjedde (flere uker). Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 21 August, 2011 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 21 August, 2011 Det samme skjer på alt jeg har prøvd av ruteforsegling.. Bæsj fra fugl er etsende så det holder dessverre, det samme gjelder jo for lakken din Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 21 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 21 August, 2011 Hmmm. Hadde aldri trodd at du skulle måtte strippe hele ruta bare pga. det lille feltet. Jeg mener bestemt at du fint skal kunne bare legge ny forsegling (holder vel langt med en dråpe) på det lille "ex-bajse"-feltet. Men det er jo bare å prøve det, og om viskern din begynner å hoppe av det så må du vel legge hele forseglinga på nytt for å få den til å slutte med det igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 21 August, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 21 August, 2011 Får prøve en dråpe på det området som er etset bort når jeg kommer hjem fra ferie og se om det blir bra igjen. 1 Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Simen 1 329 Skrevet 23 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 23 August, 2011 (endret) Jeg har konkludert med at jeg liker NanoLotus-forseglinga bedre. Beklager 'lex, ikke ta det personlig! Edit: Greit med en begrunnelse. Det er av den simple grunn til at dråpene flytter seg fortere på Lotus, og jeg mener det er bedre beading og høyere vannskrekk... Endret 23 August, 2011 av Simen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jon 31 Skrevet 24 August, 2011 Rapporter Share Skrevet 24 August, 2011 Da var det endelig min tur Jeg har ventet på min nye bil, og i forrige uke kom den i mine hender, og tiden var nå inne for at jeg skulle få prøve Nanolex Glass Ultra. Jeg har tidligere i sommer lagt på Nanolotus Bilglassforsegling Prof på konas Skoda Superb 2011 modell. Det var derfor med en viss spenning jeg satte i gang med å legge Nanolex sin Glass Ultra på min Skoda Octavia 2012 modell. Bilene er jo ikke av lik utforming, så en helt rettferdig sammenlikning blir det jo ikke, men det er likevel noen ting som er felles: Rutene var helt nye når produktene ble lagt. (Superb ca 3000 km og Octavia 500 km) Pusserne var nye og fremgangsmåten forseglingene ble lagt på er identiske. Jeg la Nanolex Glass Ultra på frontrute, sideruter foran, sidespeil og bakvindu. Her er frontruta før påføring Vasket først alle ruter med rent vann og nanosvamp Deretter brukte jeg Nanolotus sin forseglingsrens og nanosvamp. Spylte deretter alle ruter godt med vann for å skylle bort rester av rensemiddel. Tørket så ruter og listene rundt godt med mikrofiber, før jeg fant frem testmiddelet. Nanolex Glass Ultra samt to bomullspads. Jeg brukte kun en pad på samtlige ruter. Her har jeg lagt på halve bakruta. Som dere ser så har jeg overhodet ingen problemer med å se hvor jeg har lagt forsegling å ikke, for Nanolex legger igjen en hvit hinne på ruta Under påføringen av Nanolotus sin Glassforsegling Prof så var det helt umulig for meg å se hvor jeg hadde lag forsegling. Her frontrute Selve påleggingen var gjort på 5 minutter, deretter gikk jeg rett på med buffing. Frem med ny mikrofiber og gøyv på med friskt mot. Det var like lett å fjerne som om å legge på. Ingen problem Litt reklame Bakrute ferdig polert Totalt brukte jeg ca 7-8 mm av flasken på 4 ruter + speil. Da sparte jeg på ingen måte, tok godt på hele veien. Så det virker drøyt i bruk. Lot så bilen stå natten over inne i garasjen før jeg på formiddagen buffet over en gang til med ny mikrofiber. Kjørte så bilen ut i regnet for litt showbilder. Kjørte deretter til hytta, en tur på rundt 8 mil, i kraftig regn. Jeg har ingen bilder eller film av dette, dessverre. Merker effekt fra rundt 50 km/t. Vannet glir godt av ruta, og jeg kan kjøre i kraftig regn uten bruk av pussere, uten problemer. Veldig bra Etter å ha kjørt en 3-4 mil begynte så pusserne å hoppe, akkurat som på Superben gjorde med sin Nanolotus forsegling. Ble litt skuffet da kjente jeg, for jeg hadde et håp om at Nanolex skulle være litt bedre der... På hjemturen på søndag så var det blitt sol, noe som avslørte en hvit hinne over frontruta. Denne forsvant ikke ved bruk av pussere og spylervæske. Når jeg kom hjem så tok jeg en vask av hele bilen, pusserne og frontruta, før jeg buffet over igjen med mikrofiber. Kunne da ikke se noen hinne lenger. Dette med en hinne etter litt tid er vel vanlig ettersom jeg ser av tidligere erfaringer her, selv om det ikke var slik på Superben. Vil legge til at produktet har en veldig god effekt på bakruta vil jeg si ( dette gjelder også Nanolotus sin) Ett sveip med bakpusseren og den " blåser" ruta ren for vann, uansett hvor mye gørr som ligger der ( så lenge der er vått, selvfølgelig) Når et gjelder resten av bilen så skal den få sitt stell den også etterhvert, men den var slett ikke verst behandlet når den kom fra forhandleren. Så kort oppsummering av mine foreløpige erfaringer med Nanolex Glass Ultra: - Lett å legge på - Legger igjen en fin, gråhvit film på ruta, slik at det er lett å se hvor du har vært. - God effekt, så får vi se hvor lenge den varer i forhold til Nanolotus sin. Sliter som sagt litt med at viskerne hopper, men det er som jeg forstår noe fler sliter med, samme hvem leverandør man har. På Superben så har hoppingen forsvunnet av seg selv, så får satse på at det samme skjer her. Nå har jeg reist på jobb i Nordsjøen for de neste 14 dagene, så jeg får ikke testet mer i denne omgang, men skal oppdatere så snart det er noe å melde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer Christer 2 924 Skrevet 24 August, 2011 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 24 August, 2011 Jeg har ikke opplevd at viskerne hopper på min bil etter at frontruten fikk Nanolex Glass Ultra, men jeg hadde det problemet på begge bilene med Nanolotus Glass Proff. Så langt funker Nanolex Glass Ultra bra for meg, hvertfall. Siter It's not the end of the world, but you can see it from here. Samlede Werx | Bilpleielogg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndreasLie 1 034 Skrevet 1 September, 2011 Rapporter Share Skrevet 1 September, 2011 Fikk -KW- til å prøve å ta noen bilder i fart med nanolex på siderutene. De er tatt med mobil så bli ikke helt 100, men viser i hvertfall en vesentlig forskjell i vann på rutene. Bildene er tatt i ca 60km/h og det er vel nå snart en mnd siden jeg la forseglingen. Ubehandlet. Store vanndråper som blir liggende på ruta og hindre utsyn Behandlet.Små dråper som forsvinner lett fra ruta selv i lave hastigheter. Gjør at utsyn blir tilnærmet uten regn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanso 0 Skrevet 6 September, 2011 Rapporter Share Skrevet 6 September, 2011 Da er forseglingen lagt på. Renset med avfetting (Surfex) og vasket med vanlig shampoo (CG Citrus wash....). Brukte clay uten så stor fangst på forurensninger og partikler. Renset med hvit side av nanolotussvamp og nanolotus rens. Skyllet godt av med vann og tørket godt. La på nanolex med blå side av nanolotussvamp. Tynt lag men måtte sikte godt fra ulike vinkler for å se om jeg hadde dekket hele ruten. Dato: 04.09.2011. Det har regnet godt et par dager så effekten har virkelig vært bra. Allerede ved 50-55 km/t får jeg full effekt! Jeg har ikke byttet viskere og disse er med stor sikkerhet over 1,5 år gamle. Viskerne hopper ikke på noen måte og jeg har kun et tynt og svakt synlig slør på ruten når må bruke viskerne i lav hastighet. Dette går raskt vekk når regn og viskerbruk opphører. Jeg har intensivspylervæske som et alternativ til vanlig i min bmw. To tanker. Vet ikke hva forseglingen tåler av den sterke spylervæsken. Behovet for denne spylesvæsken skal jo i teorien bli mindre ved bruk av forsegling, så jeg velger nok å ikke bruke den. Da venter jeg bar i spennig på holdbarheten. Skal få ordnet noen in action bilder. PS: Mer igjen i flasken til flere ruter som skal testes:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.