Gå til innhold

Varmvoksbehandling?


Timmeeh

Recommended Posts

Hallo i luken, har dere hørt noe om varmvoks behandling eller noe sånnt? :P

Var en kar jeg såvidt kjenner som satt og pratet om det, han hadde kjøpt seg en 08 mod Accord som han fikk varmevokset, og når den ble skitten var det vist bare og spyle av, så var den like ren igjen :P Kostet rundt 4000 sa han.. holdt ca et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4000 spenn for ett år.. Er det sånn kjempebillig da? Er det bare for den behandlinga eller er det full lakkjobb?

Noen som har vist meg "spyle av, ren igjen" - produkter, ren for meg er anderledes en ren for dem som har vist meg det

hvertfall :o og du, varmvoks-behandling får du jo på FRANK vaskestasjoner, bare 20 spenn inkl. glanstørk eller hva det enn heter :lol:

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

regner med dette er noe annet enn det du får på frank vaskestasjoner til en 20 kroning da.

Det var vist en voksbehandling ja, ikke noe lakkering osv, det var jo tross alt en splitter ny bil så noe lakk jobb trengs vel ikke? :P

Men jeg skal ikke uttale meg om noe som helst, overhørte bare en samtale.. Syntes det virket litt rart. Skulle bare høre om noen hadde hørt om det her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men er bilen tre år og det trengs clay og polish, da kommer det ekstra liksom?

En runde med 21 2.0 f.eks to ganger i året er sikkert ikke stort dårligere... hehe ;)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt hvordan prosessen foregår på div klargjøringssenter for biler, så vil tro at helt nye biler har store behov for litt korrigering!

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men uansett, så er det minimalt. og bilen var sølv, og han er ingen spesiell "detailer" så han ser ikke det vi ser :P

Jeg skulle gjerne likt å vite hva dette er, like før jeg kontakter han nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt offtopic dette her men kan noen forklare meg hva Poleringsvask er? Sånn som de har på Statoil...haha...Lurer fælt på det jeg.... B)

Der jeg jobbet før hadde vi lik maskin!

Det er bare at den vasker bilen først og så sprayer på noe voksguffe, gnir det utover og skyller av igjen før tørk..

En skikkelig bra polering!! Haha.. Det verste er at folk tror de har polert bilen sin etter det også!

Er som folk som er overbevist om at polering med farge er det beste du får tak i..

Sånt irriterer meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja en kompis av meg har en del stensprang på panseret, og etter han vokset bilen (biltema voks vel og merke :P) så la det seg hvit voks i alle stensprangene... "neste gang skal jeg kjøpe meg voks med blåfarge i"

Nei! Fiks stensprangene, fyll i lakk og slikt.. så tar jeg noen runder med maskinen min og så legger vi på noe skikkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...