Gå til innhold

hitachi sp18


jvaule

Recommended Posts

Kjøpte meg en hitach i sp18 i går, og har nå test litt på et panel jeg har.

Problemet som oppstår er at padden begynner å hoppe, samt gå i alle rettninger den selv vil, dette problemet hadde jeg aldri på min DA.

Det må da være noe jeg gjør alvorlig galt her, noen som kan komme med noen tips?

Er nemmelig like før jeg selger alt jeg eier av bilpleie produkter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å spray litt qd på paden, det skyldes sikkert for stort område/feil fart e.l

Tar alltid litt tid til å bli vant til en roterende, du må liksom lære deg å styre den! Lær den "å kjenne" med lav fart, og jobb deg fremover.. Hva slags produkt brukte du?

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle tro den var det, etter 10 min med avfetting, samt clay...

men kom gjerne med råd, ble til at jeg brukte flexen som sammenligning og fikk et bedre resultat.

Når jeg får det, så må det være noe jeg gjør feil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket at hvis det ble for tørt, så styrte maskinen MYE mer. Da er det bare en spray QD på panelet og stryke over så den blir litt fuktigere (ikke for mye), da oppførte den seg bedre. Jeg tror det bare er du som må bli vant med hvordan en roterende maskin oppfører seg i forhold til en DA, for det blir ikke helt det samme :) Bare øv mye, jeg kjørte mange runder på en rotten bil vi har.. gikk ræva i starten, men det kommer seg etterhvert. lærer enda jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket at hvis det ble for tørt, så styrte maskinen MYE mer. Da er det bare en spray QD på panelet og stryke over så den blir litt fuktigere (ikke for mye), da oppførte den seg bedre. Jeg tror det bare er du som må bli vant med hvordan en roterende maskin oppfører seg i forhold til en DA, for det blir ikke helt det samme :) Bare øv mye, jeg kjørte mange runder på en rotten bil vi har.. gikk ræva i starten, men det kommer seg etterhvert. lærer enda jeg :P

ja tror nok det ligger litt i det :)

men dere jobber først på ca 900? så opp på ca 2000 og etter det ned på 1200?

Eller hvordan er fremgangsmetodene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som oftest bruker jeg denne fremgangsmetoden (Menzerna):

1 runde 600 rpm, spre produkt

2 runder 1200rpm, for å varme opp polishen

6-10 runder 1500-1800 rpm, kjør helt til den har brutt seg helt ned (gjerne med litt press i starten)

1-2 runder 1200rpm, refining (kjøres litt sakte, og helt uten press)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Når du får litt mer "trygghet" mht maskinen stopper hopping og sryring ofte, du holder sikker maskinen i et jerngrep og da tard en mye mer tak samt at du prøver å hente den inn igjen samtidig..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg kjøpte også Hitachi SP18VA for et par dager siden, og det fulgte med et poleringssett med noen store padds og en ullpute, som jeg tekte å bruke til å øve meg med på et øvings panel. Var i dag og kjøpte meguiars SOLO bakplate og en sort polish padd, og en del Microfiber, får kjøpe flere padds etter hvert. Planen for vinteren er en lett rens for å gi Meguiar's 21 2,0 godt grunnlag og kansje toppe dette med en voks fram til saltinga tar den.

Så kommer spørsmålet: Er det noen her som har noen gode linker til eks demo/forklaring av zenith metoden eller andre aktuelle teknikker for hvordan en skall bruke roterende.(gjerne video) har prøvd å google en del men føler jeg ikke finner noe relevant.

Endret av E46Johnny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • 2 months later...
  • 4 months later...

Kjøpte denne maskinen hos Maxbo i Asker (Lensmannslia) i dag. Tilbudspris kr. 1.750. Normalpris kr. 2.250,-. Tror ikke det er et generelt Maxbo tilbud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...