Gå til innhold

Test: Nanosvampen fra Nanolotus - Test kommer!


Chris-520e39

Recommended Posts

Chris-520e39

Heisann godtfolk!

I dag fikk jeg en hyggelig overraskelse i posten, nemlig ett stykk nanosvamp fra nanolotus. Etter litt spørsmål rundt på forumet om fjerning av poleringsrester på lister fikk jeg en hyggelig melding fra Nanolotus som senere sendte svampen til meg :)

Svampen skal kun brukes med vann, dette gjør meg selvfølgelig veldig spent på om den kan fjerne rester av polish fra gummi og vinyl!

Bilder og en liten test kommer senere, stay tuned!

Oppdatert 15.aug:

Test av Nanosvampen fra Nanolotus

Det første jeg gjorde var å finne et par gode testspots til denne svampen som kun skal brukes med vann. Ettersom en god del av lister og gummi på min bli hadde fått litt polish på seg fikk den bryne seg på dette! Anvisningene fra Nanolotus på ble fulgt og svampen ble benyttet med kun vann.

Så, over til litt bilder av hva svampen klarte! :)

Overside av frontrute. Legg merke til den store flekken på lista til høyre!

post-145-1218803456_thumb.jpg

Vel, resultatet er godt, ingen tvil om det!

post-145-1218803505_thumb.jpg

Så, nanosvampen klarte fint å fjerne flekken jeg hadde fått på en gummilist. Det var snakk om litt gnikking for å få det vekk, så var det bare å tørke vekk vannet. Videre ville jeg prøve den på en litt annen type plastikk! Bilder følger ;)

Ett stykk nasty flekk!

post-145-1218803564_thumb.jpg

No, problemo!

post-145-1218803594_thumb.jpg

Så, over til det jeg var mest spent på, listene rundt bilen! Disse har en litt grovere tekstur som gjør at polishen setter seg nedi "porene".

Tydeligvis ikke verdens beste maskeringsjobb:

post-145-1218803653_thumb.jpg

Ser ikke 100% fantastisk ut helt enda...

post-145-1218803678_thumb.jpg

... lot det tørke og tok en inspeksjon til :)

post-145-1218803732_thumb.jpg

Må si meg fornøyd her! :) Bare å få vasket den grisemøkkete bilen og gjort dette rundt hele :)

Konklusjon: Så, hopper jeg i været og kliner til med å bestille en pakke nanosvamper? Nei, for hva med alt det andre man kan bruke, er dette det desidert beste alternativet? Jeg er hvertfall ikke personen til å uttale meg om dette, men en ting kan jeg si: Nanosvampen gjorde det den lovet og gav et fint resultat. Den var lett i bruk og inneholdt ingen "hokkus-pokkus"-midler som griset til lakken rundt eller hva det måtte være.

Jeg må imidlertid nevne at jeg føler at dette blir en litt dårlig måte å teste et slikt produkt på! Jeg kommer trolig til å prøve noen andre alternativer for å se hva disse kan gjøre, først da kan jeg uttale meg om nanosvampen er et vidunderprodukt eller ikke :)

Nanosvampen kan forøvrig kjøpes her: Nanolotus webshop

Endret av Chris-520e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pakke i posten idag med Lakkforsegling, svamp og glassforsegling. :)

De etterlyste testere på bilforumet. De 5 første som sendte mail skulle få.

Jeg fikk til svar at jeg var ikke blandt de 5 første, men siden jeg viste så stor interesse, sendte de meg en pakke likevel.

Gleder meg som en unge til været blir bra og testingen kan starte.

Lakkforseglingen skal testes på bruksbilen min, og på en a3 som står mye ute, og skjeldent blir dullet med.

Glassforseglingen har jeg veldig god tro på, så den skal brukes på 325en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På matbutikker har dem noe som heter "Magic scrubs", som fungerer helt suverent.

Skal også bare brukes med vann.

Kan du sjekke om dem har samme konsistens som Nano svampen?

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk også en pakke i posten i dag. Det eneste som er testet er svampen, og den gjorde faktisk nytta si på pyntelister og glass. Min første tanke var at den minnet om "Swiffer Magic eraser", men tror den var litt fastere i fisken. Får ta en side-by-side test av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På matbutikker har dem noe som heter "Magic scrubs", som fungerer helt suverent.

Skal også bare brukes med vann.

Kan du sjekke om dem har samme konsistens som Nano svampen?

Du får nok en nanosvamp veeeeldig snart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ramla inn en pakke fra Nanolotus hos meg idag også. Svamp, glassforsegling og lakkforsegling.

Svampen er samme greia som selges i matbutikker, som nevnt, og den er super på flekker. Bruker den mye på kjøkkenet til fjekker jeg ikke får bort med noe annet.

Har store forhåpninger til glassforseglingen, så den gleder jeg meg stort til å få prøvd.

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasmus/Nanolotus

Hei Alle Sammen.

Lige lidt info på svampen:

Veldig bra på disse overflater: Skinn, plast interiør, tekstil, Felg/krom/alu og glass

Husk at tørke efter med en fuktig Microfiber klut.

Det er rigtig at Nanosvampen og magic erasers ligner på hinanden, det er et discount efterlignings produkt er helt ok men ikke det samme.

Mvh

Rasmus

Nanolotus®

Nanolotus®Norge
rasmus@nanolotus.dk
www.nanolotus.dk
Tlf: +4745419713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nanosvampen min igår av Kris1986, tusen takk :)

Er akkurat samme konsistens som magic erasers, fungerer helt utmerket!

Men for guds skyld, ikke bruk den på høyglanspolerte ting, som f.eks lakk.

Skulle tørke en blekk-flekk på kjøkkenbordet (jada, jeg har polert det :) ), og området jeg tørka ble utrolig matt..

Men for all del, flekken ble borte..

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • Admins

Testet denne svampen jeg også nå, og jeg sier bare WOW jeg.... kan ikke annet en å like denne, noen flere som har testet denne her? som enten liker den eller ikke?

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne svampen fungerer helt knall! Tar meg selv i å ha begynt å slurve litt med forarbeidet nå, så lenge jeg vet jeg har denne i bakhånd :P

Den fungerer også topp til fluer i fronten du ikke får av ved vask, skilt bak på bilen hvor ting ofte fester seg, knall på lister, rett og slett et universalprodukt :-)

Men kan innrømme at jeg ble litt overrasket da dama skulle dra meg med til europris på liertoppen.. Jeg begynte å se etter ting til meg selv, og fant da de tidligere nevnte svampene.. Konsistensen virket veldig lik, kjøpte ikke noe da jeg har så stor tilgang her på jobben, men absolutt verdt en tanke! Da får du jo enda penger til overs også :)

Men det originale er ofte det beste..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Nano svampen er jo "gratis" for oss her på DCN, ved en bestilling på NanoWebShopen får du med en pakke på 10 stk....;)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...