Gå til innhold

Fjerne merker etter insekter.


Talker

Recommended Posts

Hva kan jeg bruke for å fjerne merker etter insekter? Det er ikke bare å gnikke med bilshampo, avfetting eller polish. Det har jeg prøvd.

Ikke det beste bildet, men var det jeg hadde liggende i farta.

Blir noen flekker med en annen farge/glans kan du si.

post-337-1218488685_thumb.jpg

Endret av Talker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Kun voks som eventuelt blir tatt. Nå er det vel snart på tide å legge en sealer ettersom vinteren er rundt hjørnet. Jeg ville prøvd med en slags APC først, blandet mildt :) Legg eventuelt en voks over når du er ferdig, tar ikke fryktelig lang tid :)

Velkommen inn hit ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk! =)

Nå står dette sikkert godtr forklart et sted her, men er i farta til å legge meg. Hva er en APC?

Ang. sealer. Er dette noe jeg kan legge for hånd? Utenpå eller istedenfor voks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

APC = All purpose cleaner.

Jeg kan selv anbefale Chemical Guys sin Green Clean som du får for 125,- på SS. Denne kan brukes til ALT etter hvor sterkt du blander den. Vasket en Ford Econoline fra 92 innvendig i dag, skal si jeg ble imponert! Anbefales! Jeg brukte den blandet 1:15, det vi si at du får 12-13l (LITER!) produkt for 125,-. Skal man bruke den til litt tøffere jobber blander man den bare sterkere ;)

Sealer er en "sterk voks" som ikke blir like shiny, men det varer mye lenger og gir enda bedre beskyttelse. Eventuelt kan du legge en voks over sealeren, samt en glaze under sealeren. Mange muligheter :) Selv skal jeg kjøre med Duragloss 501 i vinter som skal gi god beskyttelse, spesielt fordi den er veldig god med tanke på salt, som det er mye av på norske veier.

Sealeren legger du for hånd, på samme måte som voks :)

EDIT: Les denne, masse nytting info fra Truls ;)Artikkel - Sealer eller voks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun voks som eventuelt blir tatt. Nå er det vel snart på tide å legge en sealer ettersom vinteren er rundt hjørnet. Jeg ville prøvd med en slags APC først, blandet mildt :) Legg eventuelt en voks over når du er ferdig, tar ikke fryktelig lang tid :)

Velkommen inn hit ;)

Hysj, ikke nevn vinteren! :P

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Måtte nesten det, pappa nevnte nye vinterhjul og jeg fikk en tåre i øyekroken :( Har et håp om å få tatt bilen med litt polering og sealer før jeg reiser avgårde til elverum i oktober. Uansett, vaskesakene skal med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel nødt å tenke litt på min bil også snart, var jo egentlig pga den at jeg begynte med detailing :P

Men har så mye snacks nå, at jeg vet ikke hva jeg skal bruke engang..

Men en ting vet jeg, lakken skal prepareres så godt jeg kan! Vi snakker po85rd med blå sonus som finishing uansett.

Skal både kjøre refinishing og burnishing så det holder! Så blir det en av de beste voksene jeg har på toppen av en sealer :)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chris-520e39

Begynte så vidt i dag. Brukte 1,5 time på å rengjøre 2 hjulbuer, 2 dempere, 2 hjul og 2 felger. Toppet med Chemical Guys Bare Bones, dekk med OPT Opti-bond og felger ligger litt på vent. Kan jeg bruke Duragloss #501 på felger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det vil fungere bare fint. Men selvsagt, et produkt som er laget for felger vil jo fungere best.

Men har sett at veldig mange bruker Jetseal på felger.

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Den kan jeg gå med på, for når jeg polerte og vokset nå nylig, så ble det betydelig bedre. Er fortsatt noen merker likevell da, men ser de ikke så godt. Skal prøve HT-med varme på frontfangeren når jeg tar den. Men er det noen sjangs for at jeg skader lakken? Ser liksom for meg at lakken flyger i alle retninger, og alt jeg står igjen med er hvit plast. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg et par store microfiberkluter i vann eller et gammelt håndkle. Legg så disse på bilen der insektene sitter. Husk at klutene må være klissvåte. La dette ligge på en stund, løser opp garantert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gnikket (mye!) med Meguiars lakkrens (for hånd) der det var værst. Og jeg må si at det var fint lite som gikk vekk..

Problemet er vel kanskje at dbilen sto i ei uke uten å bli vasket etter denne langturen. =(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...