Gå til innhold

Videokamera spørsmål


Norfoc76

Recommended Posts

Norfoc76

Har lyst på ett HD videokamera, billigst mulig, noen som har tips til noen ok??

Sett på jvc sitt gz-hm30 men er skeptisk til hvordan det fungerer i dårlig belysning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

jeg bestillte detta igår:

http://www.netonnet.no/art/foto/videokamera/videokamera-minnekort/videokamera-hd/avant-xplorer1000/136251.4567/

aner ikke åssen det er, men det var ekstremt billig. skal hovedsaklig brukes til å filme jentungen litt, så vi har litt video fra hu er liten.

som sagt. jeg har ikke noe greie på detta, så hvis noen har innspill så er det bare å komme med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Du må ligge ut erfaringer ifra det kamera når du får det :) jeg bruker Dslr til å filme nå men er litt lei manuell fokus :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

jeg skal prøve så godt jeg kan. har aldri hatt videokamera før, så jeg har ikke så mye å sammenligne med. men jeg kan jo fortelle om jeg er fornøyd eller ikke. kvalitet på ting og tang, brukervenlighet, funksjoner osv. skal legge inn en update her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Kjøpte meg jvc sitt gz-hm30 i dag, synes det fungerte dårlig i svak belysning, så skal opp og levere det i morgen og teste ut canon r205 :)

Kjekt med elkjøp sin 30 dagers regel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

jeg fikk kameraet fra net on net idag faktisk og har så vidt testa det. helt greit i bruk, men synes det blei litt kornete (lyse prikker rund om) og raske bevegelser blir stripete. full HD oppløsning på filmen da, så hvis jeg lager ruta som viser filmen litt mindre, så blir det ganske bra (da blir jeg kvitt prikkene)

det er jo et ok kamera til den prisen da, men kvaliteten er ikke helt på topp.

størelse messig, så er det lite og praktisk å ha med seg. det føger med en liten veske til den.

det fulgte også med fjernkontroll og div kabler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Hvordan er det ved filming inne om kvelden, det jvc kamera'et ble det akkurat som om det var meget tydelige pixler :(

Du sjekker på tv etter du har filmet ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du skal filme under dårlige lysforhold bør du holde deg litt unna de rimeligste videokameraene. God optikk koster, så det kommer selvfølgelig an på lommeboka. Finnes dog mange bra alternativ til 5-6 i dag.

Edit.

Ikke for å glemme bildebrikker og annen fancy teknologi som koster. Hjelper liksom ikke med 1080p oppløsning når verken brikksett eller optikk holder følge.. gjør ofte vondt verre.

Endret av Bjerha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Hvis du skal filme under dårlige lysforhold bør du holde deg litt unna de rimeligste videokameraene. God optikk koster, så det kommer selvfølgelig an på lommeboka. Finnes dog mange bra alternativ til 5-6 i dag.

Ja sånn er det vel med alt :( noen konkrete tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GoPro HD er fantastisk! Finnes ikke grenser til hva du kan filme med dette.. men der er dog ikke det mest praktiske å filme familie, ferier osv..

GoPro kan til og med puttes rumpa, om noen føler for det... ref youtube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

har sett på filmen både på tv og på pc ja.

veit at kvalitet koster, så jeg så for meg noe sånt som jeg har fått (kjøpt)

har ikke testa det i mørke rom enda. det er faktisk et lys ved linsa som man kan skru på når det er mørkt, men veit ikke åssen det blir.

kjøpte detta kameraet for å filme dattera mi, så til mitt bruk så fungerer detta greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norfoc76

Er i hovedsak familie og ferie filming dette skal brukes til :) leverte inn og hentet ut gz-hm655 i dag, har bare prøvd det litt i normalt dagslys og der leverer det sykt skarpt og flott bilde :) nå venter jeg på at mørke skal falle så jeg får teste ut litt mere.

Neste steg på elkjøp listen er ett sony kamera til 4495, og deretter ett canon til 5999.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...